Gå til innhold

Entertainment-Pc til rundt 10k - Er denne bra for pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny pc, men det er lenge siden jeg var kjent med hva som er bra. Budsjettet er på rundt 10k, men det kan modifiseres om det er mye å hente inn på å spytte inn litt ekstra.

Pc'en skal for det meste brukes til underholdning, så det er viktig at den kan kjøre spill og film med god margin, sånn at jeg ikke trenger å kjøpe ny med det første.

På komplett selger de pakken Komplett Gamer a20, Monthly edition - August, som ser ut kan dekke mine behov ifølge beskrivelsen.

Det jeg lurer på; er denne pc'en mye for pengene, eller burde jeg sette sammen en pc med andre deler? Også, vil en ekstra tusenlapp gi mye utslag om jeg skulle ønske å gå opp i pris?

På forhånd, takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det Intel som gjelder for alle pengene på CPU fronten.

http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-47899.aspx

Endrer du grafikkortet til et GTX 560 og legger til en 24" skjerm fra BenQ så snakker vi. Kabinettet ville jeg også endret til et Fractal Design R3. Ville gjort det på den måten dersom jeg ikke ønsket å bygge selv. Just my two cents

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intel som er tingen nå altså. Godt å vite :)

Jeg sjekket ut linken din i går, og synes det så ut som et bra forslag. Desverre ser det ikke ut som at linken virker i dag. Mulig den pakken ikke selges lengre.

Forresten så er jeg ikke helt imot å bygge selv. hovedgrunnen jeg ser på pakker nå i starten, er at jeg ikke har noen kunnskap om hvilke deler som passer sammen av det som finnes nå for tiden. Jeg har bygget alle mine tidligere pc'er, så jeg skulle klare det fint.

Vil jeg kunne gå opp et hakk på deler om jeg bygger den selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...