dapre Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hei. Prøver å koble min GET HD PRV til pc og tv-kort for opptak. Har prøvet en scart til s-video kabel og en med motsatt signalvei. Ingen av delen fungerer slik det skal. Får bare et bilde i rødt/blått/grønt som ruller sidelengs. Noen som vet hvorfor jeg ikke får ordentlig bilde med en slik kabel ? Takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Har du prøvd å plugge den kabelen i en TV og se om du får bilde? Det er kanskje ikke S-Video utgang på PVR boksen? Signalet du får er da kompositt. Og det er ikke sikkert det fungerer som det skal når boksen også sender HDMI. Har opplevd det på andre dekodere. Du får uansett ikke noe særlig bra bilde med kompositt / S-Video. Signalet er ikke kompatiblet med HDTV. Det kan være like greitt å bruke TV kortet på analoge kanaler, dvs uten HDPR boksen. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Hei Hårek :)Jada, ikke noe galt med selve kabelen(e). Jo, det er S-video via scart. Man kan velge s-video/RGB/compositt i menyen til GET boksen (innstillinger for scart) Forøvrig funker det å bruke en scart overgang med bryter. Denne har utganger for s-video og kompositt. Tror (vet) det er her problemet ligger, men lurer på hvorfor det er slik. Hvis jeg setter UT/INN bryteren "feil" blir bildet slik jeg har det nå. Med rullende bilde i rødt/blått/grønt. Så fort jeg setter bryteren andre veien, blir bildet helt fint. Kan bruke et slikt oppsett, men det blir mere rotete. Da må man ha en scartovergang, en s-video kabel, og en lydkabel. Begge kabler på 15m. Nå har jeg en (1)kabel med alt støpt sammen. Hvorfor fungerer det med overgangen, men ikke med en komplet scart/s-video kabel ? (kabel med begge singnalretninger prøvet) Forøvrig har jeg ikke klart å spore opp en 15m lang scart-s-video kabel MED bryter. Det var vanskelig nok å finne en uten. Skal ikke ta opptak av aktive kanaler men opptak av lagrede opptak på GET boksen. Jada, vet det er tungvindt, men har ikke så mange valg. Like tungvindt, og dårlig bilde å gå via analog kilde direkte, og stille inn pc for regelmessige opptak. Her er GET boksen perfekt. Den holder orden på alle serier og opptak, og tar oppm uten at jeg trenger å tenke på det. Med scartovergangen er bildet faktisk ganske bra synes jeg. (ut fra GET boksen) Vet at det ikke er digitalt og med relativt lave oppløsninger, men bildet er likevel skarpt og fint. Det er også lett å se forskjell på opptak via compositt og s-video. Mye skarpere og finere detaljer med s-video. Takk for evnt forklaringer rundt dette med scart bryteren. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 LØST : De to kablene jeg allerede har, som ble oppgitt til å ha motsatte signaleretninger, har tydeligvis LIK signalretning. Nemlig FRA S-video TIL Scart. Åpnet opp begge scartkontakter. Begge var likt koblet. Benyttet denne siden : Modifisere Scartkontakt og byttet om på pinnene, slik at signalretningen gikk motsatt vei. Pin 20 til 19 Pin 2 til 1 Pin 6 til 3 Nå har jeg både bilde og lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå