Gå til innhold

Ute etter LED-LCD TV og håper på hjelp :)

Anbefalte innlegg

Flytta nylig til Oslo og bestemte meg for at jeg ikke gadd å hale med meg en 30 tommers CRT skjerm opp i 4.etg.

Vet nært sagt ikkeno om LCD-TV markedet så setter stor pris på noen hjelpsomme pekefingre.

Ønsker/krav/forutsetninger/etc:

- størrelse rundt 40 tommer

- pris helst ikke over 10 lapper

- får kabel med HD-dekoder fra Canal Digital

- vil gjerne unngå å bruke ekstern lyd; bra lyd i TV'en

- vil gjerne ha muligheten til at TV'en kobler opp mot filserver via kabel/wifi, siden jeg har en stor mengde film og serier på denne

- likegyldig til 3D

Mange takk for hjelp

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har ikke så mye peiling, men har søkt litt på det samme som deg i det siste.

Mitt klare inntrykk er at du ikke får bra lyd i LED-LCD, fordi LED-skjermene fokuserer på å være så tynne som mulig og dermed skorter det på høyttalerkvaliteten.

Ellers er det noe som heter DLNA som en del av tv-ene støtter, som etter sigende skal la deg streame filmer/musikk/bilder på tv-en. Av det jeg har lest er det så som så hvilke codecs som støttes av de forskjellige DLNA-tv-ene.

http://no.wikipedia.org/wiki/DLNA

Jeg synes generelt sett at Sony og Samsung har hatt best bilde på de LED-LCD-ene jeg har sett på i prisklassen 7k-8k, da f.eks. denne som er på "tilbud" hos Lefdal/Elkjop (forrige ukes kundeavispris ligger fortsatt ute i dag):

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/KDL40EX721BN/sony-40-3d-led-tv-kdl-40ex721

Den er Canal Digital-godkjent, har innebygget wifi og dlna, aktiv 3d (dyre briller), støtter etter sigende JPEG, αRAW, JPEG (.MPO), MP3, LPCM, MPEG1/2PS, HDV (MPEG2TS), AVCHD, DivX (SD), Xvid, MPEG4 (H264).

Og ikke minst har den bra bilde :)

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Lyd og flat tv er ikke noen god kombinasjon uansett. Det billigste du kan gjøre er å kjøpe deg noen PC høytalere som du setter i hodetelefonutgangen. Alternativt kjøper du en tv høytaler du kan koble til tv-en. LED gir ikke nødvendigvis noe bedre bilde enn en vanlig LCD. Husk også at LED er dyrere siden det er mer populært.

Prisen du har lagt deg på er er grei.

Sony og Samsung er foreslått her. Gode valg:).

Lenke til kommentar

Fokus på LED gjort pga tanker på strømkostnader, og rett og slett pga det virker som om det er mest av LED-LCD TVer på markedet nå.

Ang god lyd: man har god lyd og man har GOD lyd. Jeg forventer ikke GOD lyd av en LCD-TV, poenget er at jeg ikke vil være AVHENGIG av et eksternt lydanlegg. Det er vel flatskjermer på markedet som ikke er flate som et papirark,og dermed har akseptabel lydkvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...