Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du spør henne ut som i å gå på en date, ja, da vil jeg si det. Motsatt hvis hun spør deg. Men hvis dere henger sammen på jobb eller noe og så sier at dere skal gå og ta en kaffe, så sier det seg ikke selv....

Som sagt, vil ikke kalle det en date. Men jeg spurte henne om vi skulle treffes, hun sa vi kunne ta en kaffe sammen på kvelden. Og vi kjenner ikke hverandre fra før.

Lenke til kommentar

Som sagt, vil ikke kalle det en date. Men jeg spurte henne om vi skulle treffes, hun sa vi kunne ta en kaffe sammen på kvelden. Og vi kjenner ikke hverandre fra før.

 

En kaffedate er da fremdeles en date? Trenger ikke levende lys og syv-retters til 3000 pr pers for at det skal bli en date?

Nei, det sa jeg heller ikke. Men jeg er som sagt helt ute når det kommer til hva som er en date eller ikke. Er litt redd for å bruke det ordet. Jeg har ikke brukt det ordet når jeg har snakket med henne, bare snakket om "møtes", "treffes" osv. Den siste ordentlige daten jeg var på var for 8 år siden. Da spiste jeg og hun jeg var ute sammen med middag, gikk på kino og til en bar etterpå (vi var edru, drakk ikke en dråpe alkohol). Dét var en date. Men om en kaffe på en kafé er en date... vet ikke. Nå skal jeg i hvert fall treffe henne, og av det jeg har fått av inntrykk er hun smart, hyggelig og reflektert. Hun er selvfølgelig også søt, så jeg er litt spent. Og så var det det med betalingen, da, hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar

For min del hørtes det ut som en date uansett hva du kaller det og siden du spurte så ville jeg betalt, om jeg var deg.

Får se hvordan det går. Har jo vært oppi situasjoner tidligere hvor jenter har blitt fornærmet av å bli spandert på. Vanskelig, det der. Særlig når man har vært så lenge ute av den greia.

Lenke til kommentar

Får se hvordan det går. Har jo vært oppi situasjoner tidligere hvor jenter har blitt fornærmet av å bli spandert på. Vanskelig, det der. Særlig når man har vært så lenge ute av den greia.

 

Er bare å spørre om det er greit at du betaler, ellers så kan du bare betale, så snur du deg mot henne, smiler litt og sier ''neste gang kan du ta regninga'', for på en måte hinte til at det blir en neste gang og at du har lyst til å gå på en andre date, forutsett at du faktisk vil det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tommelfingerreglen er at likestilling ikke gjelder hvis det ikke gagner jenten. Det tryggest er nok å betale selv (hvis du er gutt)

Det tryggeste er vel kanskje å nekte å betale alt, om hun regner med det? Før man setter en norm som kan bli sykt dyr?

Lenke til kommentar
I'm not going to draw a cartoon, but I took a girl on a date once who used it as a platform to preach some feminist ideals after the usual niceities had been exchanged. Equality this and female empowerment that, work place yada yada... I was all for it. I like a woman who can handle herself. She wanted to see what I thought about a "strong", "independent" woman. It was important that I accepted that sort of thing if we were going to continue dating and all.

 

When the bill came I asked if she would pay for it and drive my car home. She called me an asshole. I contemplated leaving her at the table to call a cab or a friend or something but gave her a ride home any ways. She didn't look very empowered in the passenger seat with a sour face. I never called her again. Double standards in a relationship just don't work.

 

True story.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du spør henne ut som i å gå på en date, ja, da vil jeg si det. Motsatt hvis hun spør deg. Men hvis dere henger sammen på jobb eller noe og så sier at dere skal gå og ta en kaffe, så sier det seg ikke selv....

Som sagt, vil ikke kalle det en date. Men jeg spurte henne om vi skulle treffes, hun sa vi kunne ta en kaffe sammen på kvelden. Og vi kjenner ikke hverandre fra før.

 

Tenk over hvilke signaler du vil sende; når jeg tar en kaffe med kompiser betaler vi vær for oss, men om han plutselig ville betale for begge ville jeg tatt det som at han så det som en date.

Lenke til kommentar

Før var det også kutyme i samfunnet at menn var de eneste som skulle få lov til å stemme... Betyr ikke at det er det mest rettferdige/riktige å gjøre. Jeg mener fortsatt at man burde dele. Jeg for min del har virkelig ikke råd til å spandere mat på de jeg inviterer. Om personen jeg ikke har råd til å spise der, så svarer personen såklart bare nei til invitasjonen. Det er heller ikke alltid lett å se hvem som "inviterer" hvem.

Lenke til kommentar

Tenk over hvilke signaler du vil sende; når jeg tar en kaffe med kompiser betaler vi vær for oss, men om han plutselig ville betale for begge ville jeg tatt det som at han så det som en date.

Sist gang jeg var ute med en jente betalte vi hver for oss. Vi ble vel enige om å gjøre det slik. Klart, det ble med den ene gangen, og det var jeg som foreslo å møtes. Kan det ha noe med saken å gjøre, at det bare ble med den ene gangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...