Gå til innhold

Skole nå, eller senere?

Special P

14 stemmer

1. 1. Når bør jeg begynne på skolen?

• 8
    • Om 1 år
      0
    • Om 2 år
      6

Anbefalte innlegg

Hei :)

Ender ofte opp her dersom jeg lurer på noe, også denne gangen.

Jeg sliter litt med å finne ut hva jeg vil videre i livet.

Jeg er ferdig som lærling nå til høsten og har fått tilbudet om jobb videre. Den opprinnelige planen var å gå forkurs etter læretiden og deretter studere til mastergrad ved NTNU innenfor olje og energi. Men så fikk jeg ikke studieplass på forkurset og takket derfor ja til jobben.

Men så i dag at jeg var fått plass på skolen likevel (stod i ventekø.

Så nå vet jeg ikke om jeg skal slutte i jobben etter oppsigelsestiden på 3 mnd og så gå skolen fulltid, eller ta forkurset senere.

Fordelen med å ikke ta det nå er at firmaet er behjelpelig med bolig og stipend, i tillegg får jeg permisjon og har derfor en jobb å gå tilbake til dersom jeg misliker skolen. Ulempen med å takke ja til skolen nå er at jeg mister 3 mnd med skolegang og forkurset er ganske hardt fra før av. Men jeg blir ferdig utdannet 2 år tidligere.

Dersom jeg velger å ta jobben kan jeg gå i militæret i april (er innkalt til HMKG) og får noen studiepoeng der som kan være grei å ha med seg videre. Jeg får dessuten lønn av arbeidsgiver når jeg er i militæret. Forresten noen som vet hvor mange studiepoeng jeg får for førstegangstjenesten?

Svarfristen for skolen er på onsdag, så sitter pris på raske svar.

Beklager et rotete innlegg. Hadde ganske dårlig tid.

Mvh

Absolut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at jeg skal ta skole og jobb samtidig nå. Tror egentlig skolen kommer til å gå i dass, men har uansett ikke noe å tape. Dersom karakterene er i fare for å ikke bli gode nok, slutter jeg bare og søker på skolen igjen om 2 år når jeg får permisjon. Da søker jeg jo også med karakterene fra Vgs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...