DonKnaus Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har en transcend ekstern hadisk(320gb) og da jeg kjøpte den kom den med en ledning som hadde 2 USBer i enden. Prøvd å koble en i hver PC men alikevel kommer den bare opp på 1 PC. Så det jeg lurer på er om jeg bruker ledningen feil eller om jeg må endre noen innstillinger. Takk for alle innlegg Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Den ene ledningen er der for å levere ekstra strøm. Det er ikke alltid sikkert at en USB port klarer å levere nok strøm til å drive disken, så å hente strøm fra to porter vil da gjøre at den fungerer allikevel. Lenke til kommentar
DonKnaus Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) så vil den fungere raskere hvis jeg kobler i begge?(overføre data raskere o.l) Endret 8. august 2011 av DonKnaus Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Vil neppe overføre noe spesielt raskere, eneste er USB har en begrensning på 500mA noe som er under hva enkelte harddisker vil ha. Derfor trekker de strøm fra 2 USB porter hvor de da får 1000mA (2x 500mA) men noen andre fordeler vil du ikke se. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 så vil den fungere raskere hvis jeg kobler i begge?(overføre data raskere o.l) Nei, som OV-103 skriver er den der for å kunne levere ekstra strøm om den ene porten ikke kan levere nok. Lenke til kommentar
DonKnaus Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Åja...den virker fint så foreløpig er den ikke nødvendig Siste spørsmål: Kan ledning nr.2 være tilkoblet en annen PC eller må begge i samme PC? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Leding 2 har normalt ikke signalledere, det vil si den har kun ledere for strøm og kan derfor i teorien være koblet til en annen maskin. Spørsmålet blir da om dette er noe særlig praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå