Gå til innhold

BK: Sønn på stranden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Helt greit barneportrett - det er utrolig hvor konsentrert barn blir av små ting.

Jeg synes komposisjonsmessig det er litt midtstilt - jeg ville kuttet vekk halvparten på høyreside av bildet - bak barnet - tror det hadde blitt mere seerverdig da. Hardt lys er nevnt, men slik er det om sommeren.

RAK-foto :thumbup::new_woot:

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding.

Er akkurat det jeg prøvde å fange med dette bildet. Det han har i hånda er bare sandkorn. Han ble helt oppslukt i dette i lengre tid. Helt til han plutselig reiste seg opp å løp rett ut i vannet. Det fikk jeg ikke bilde av desverre.

Ja bildet er kanskje litt midstilt. Føler når jeg prøver å få ett av bildene til en av sidene så blir det enten for mye eller for lite.

Og til lyset, det var helt vilt lys den dagen.

Trenger virkelig øving komposisjonsmessig. Ingen tvil om det!

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding.

Er akkurat det jeg prøvde å fange med dette bildet. Det han har i hånda er bare sandkorn. Han ble helt oppslukt i dette i lengre tid. Helt til han plutselig reiste seg opp å løp rett ut i vannet. Det fikk jeg ikke bilde av desverre.

Ja bildet er kanskje litt midstilt. Føler når jeg prøver å få ett av bildene til en av sidene så blir det enten for mye eller for lite.

Og til lyset, det var helt vilt lys den dagen.

Trenger virkelig øving komposisjonsmessig. Ingen tvil om det!

Når det gjelder komposisjon - ja du kan- og skal trene på det - og etterhvert så kommer det helt automatisk, men det er jo lov å komponere i etertid.

Om du tar bildene dine i RAW så har du masse å gå på - jeg har lagt ut bilder som er bare 10% av råfila.

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Bildet er i RAW. Jeg bruker bare canon standard RAW program til å redigere det jeg skal.

Har tydeligvis ikke redigert nok på det. Noen som kan anbefale ett RAW program som man "burde" ha?

Grunnen til at bakgrunnen er ut av fokus er for å få fokus på han og det som er foran han.

Lenke til kommentar

Bildet er i RAW. Jeg bruker bare canon standard RAW program til å redigere det jeg skal.

Har tydeligvis ikke redigert nok på det. Noen som kan anbefale ett RAW program som man "burde" ha?

Grunnen til at bakgrunnen er ut av fokus er for å få fokus på han og det som er foran han.

Personlig så bruker jeg LR 3.4.1 - der er det utrolige justering/redigeringsmuligheter.

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...