Gå til innhold

Nye puter til hodetelefoner, trenger tips

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et helt OK headset, Koss DJ100. Ville gjerne gått for Beyerdynamics, men budsjettet strakk ikke til. Jeg er ganske fornøyd med Koss, med unntak av ett punkt: komfort. Putene som følger med er i tynneste laget, så etter en stund begynner det å verke rundt det ytre øret. Jeg har headsettet på hodet i 12-13 timer hver dag, så det begynner å bli plagsomt.

Heldigvis er putene utskiftbare, så da blir spørsmålet; hvor får jeg tak i nye puter? Jeg har funnet andre med det samme problemet, og disse har fått tak i et par som heter Pearstone Deluxe Earpads. Disse virker ganske så fantastiske, både fordi de visstnok både er svært komfortable og minsker lydlekkasje.

MEN, disse ser ut til å kun være tilgjengelige i statene. Jeg har satt opp regnestykke på å importere de, og da havner prisen på 310,-. Litt surt, siden putene i seg selv bare koster 110 kr.

Det sies at Beyerdynamics-puter kan passe til Koss DJ100, så da lurer jeg på om noen som vet om forhandlere som kan føre dette? Jeg har lett og Googlet fælt, men til ingen nytte.

Anyone? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som Sony MDR-V6-øreputer passer til dem (men løser ikke problemet med at putene er for grunne), godt mulig at V6-en kan brukes som utgangspunkt om du skal finne alternativer til DJ100. Beyerdynamic DT250 ser ut til å være en relativt grei donor, mener å vite at ProLyd eller HPX har puter til denne løst. Gode, men svært holdbare.

Regn for øvrig med at et par Beyerdynamic-puter nok kommer på et par hundre pluss frakt. Det er helt sikkert dyrere enn tyve dollar pluss frakt, merk at du ikke betaler MVA eller andre avgifter ved innførsel av varer med verdi under to hundre kroner.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...