TekniskFeil Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Har et problem ang styling av en enkelt celle. La oss si at tabellen min ser slik ut <style> #bltable { border-collapse:collapse; width:575px; -moz-user-select:none;} #bltable tr.row1 {background-color:#eff3f7;} #bltable tr.row2 {background-color:#ffffff;} #bltable tr.fotm td {background-color:#ffffd9;} #bltable td.op td {background-color:#f2f2c3;} </style> <table id="bloodlines"> <tr class="row1"> <th>1</th> <th>2</th> <th>3</th> <th>4</th> </tr> <tr class="row2"> <td>sup</td> <td>sup</td> <td class="op">sup</td> <td>sup</td> </tr> <tr class="fotm"> <td>sup</td> <td>sup</td> <td>sup</td> <td>sup</td> </tr> </table> Tabellen har to hovedfarger (row1 og row2) som bytter på per linje. Tabellen har også en "Flavour of the month" linje som vil være i en tredje farge. Tabellen har tilslutt en enkelt td class="op" om en singel celle skal være i en fjerde farge. Problemet mitt er at row1,row2 og fotm classene overkjører "op" classen som dermed ikke vises. Kan jeg skrive dette på noen annen måte i CSS for å få det til å funke? Jeg har prøvd å kjøre #bltable tr.row1 (altså uten td på slutten) men da får jeg ikke noe farge iom: "blablabla is not inherited. It is applied to an enclosing tag" Jeg vet heller ikke om det skal være nødvendig å skrive en ekstra td på slutten av #bltable td.op td {} iom at det burde være klart av "td.op". Skal vel i prinsippet være nok å bare ha .op {} eller evt #bltable .op {} men jeg får ingen av delene til å funke. Ideer? Lenke til kommentar
TekniskFeil Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Fikk svar på stackoverflow. http://stackoverflow.com/questions/6984227/problem-with-styling-a-single-table-cell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå