18tq Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 tenkte jeg skulle prøve og chippe min audi tt 1.8t qauttro 224hk 2000 modell. lurt eller ikke? Fordeler? Ulemper? Pris? Takk på forhånd Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Bonus med extra hester, men blir vel dyrere forsikring og slikt? Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) bare la være å registrere det så er det billig hestekrefter det der ja. siden tt'n din er turbomata så får du bra med krefter ut av en sånn en for en beskjeden pris. Original Effekt: 225hk / 280Nm Steg 1 Effekt: 269hk / 389Nm Kampanjepris: Kr 5400 billig moro, med mindre du blir stoppa da selvfølgelig, men hva er vel bedre enn å leve litt på kanten!! Endret 8. august 2011 av daddydoug Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan kan han bli stoppet på grunnlag av chipping? med mindre de har en godkjent testdynamo rullende ( noe som de ikke har) så kan han ikke bli tatt på det. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan kan han bli stoppet på grunnlag av chipping? med mindre de har en godkjent testdynamo rullende ( noe som de ikke har) så kan han ikke bli tatt på det. regner med det brude gå bra ja, tenkte kanskje at de sjekket sånt på eu kontroll eller tilsvarende, men nei stemmer nok det ja. Lenke til kommentar
MidnightCreep Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Masse fordeler og ulemper ja... bilen har jo en del hest fra før, går greit, hadde det vært meg hadde jeg ikke giddet... Som regelen er bilene dimmensjonert ut fra det som kommer fra fabrikk,etc... Mange som lover gull og grønne skoger ang trimming,effektbokser etc...greit nok... Ka tror du skjer hvis du feks, trimmer kjerra di, krasjer bilen til vrak eller lign ? Tipper forsikringsselkapet ditt blir fornøyd da, garantert regress og avkortning i erstatningen din... Eller hvis du blir stoppet på teknisk kontroll med rullende landevei, ops...trimmet bil her ja..Det blir meldt til staten, og de sender deg en feit regning på effektøkning.. Mitt tips,til en bilen med nok hester fra før, hold det mest mulig orginalt... Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan kan han bli stoppet på grunnlag av chipping? med mindre de har en godkjent testdynamo rullende ( noe som de ikke har) så kan han ikke bli tatt på det. regner med det brude gå bra ja, tenkte kanskje at de sjekket sånt på eu kontroll eller tilsvarende, men nei stemmer nok det ja. De sjekker ikke sånt på eu-kontroll. Bortsett fra avgassene fra eksosen. Men med riktig chip så kan du ha mindre utslipp. 1 Lenke til kommentar
18tq Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 om jeg skulle registrere 225hk til 260hk, hva ville det ha kostet? sliter jeg motoren om jeg skulle chippe den? lavere levetid? btw den har gått 129,000km Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Med chip så avgir motor mer effekt og mer varme. Turbo er da utsatt og god motorolje er kritisk. Dessuten kan clutch slure. Automatgear blir også varmere dersom du har det. Men det er stor forskjell på å la motoren yte mer effekt i noen sekunder fra tid til annen og til å dra til Nürburgring med bilen. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Dersom man mot formodning treffer på Statens Vegvesen og en rullende landevei, er det verste man kan oppnå man må tilbakestille bilen til original stand/effekt. Utstyret de bruker er ikke godkjent for avgiftsendring. Det er ikke nok å registrere økt effekt og betale avgiften hvis man vil ha det i vognkortet - biltilsynet må også godkjenne bilen. Dette gjør de ikke uten videre. De fleste som har fått sin bil omregistrert, har gjort det med biler der det finnes flere effektvarianter, og man har trimmet opp til å matche det den sterkeste varianten har (f.eks 180hk TT til 225). Dersom bilene ellers er like, er biltilsynet fornøyd med at det er en forsvarlig økning. Skal du derimot trimme toppmodellen, må du dokumentere at resten av bilen også er oppgradert - bremser og bremserør, understell osv. Her godtas ikke at du har slengt på et par brembo-bremser og senkesett med sportsdempere... 2 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hvordan kan han bli stoppet på grunnlag av chipping? med mindre de har en godkjent testdynamo rullende ( noe som de ikke har) så kan han ikke bli tatt på det. De har det i Trondheim hvertfall, har vært noen kontroller der Politiet har vært ute å stoppet "ungdommer" på kveldstid å fått di innpå testbenken med en gang. http://www.dinside.no/818067/trimming-naa-kan-du-bli-tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå