igxx Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 har en pc med 4 gb ram og tenkte å oppdatere meg til 8 GB ram, så derfor: går det ann å bare kjøpe denne: RAM og sette den inn, og så vil alt fungere? har dette hovedkortet hvor de to forestående 2x 2gb ram kortetene er plassert i de to blå RAM plassene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 såvidt jeg kan se så skal det fungere ja. Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Var oppmerksom på at hvis du kjører to eller flere minnebrikker fra forskjellige produsenter eller samme produsent men forskjellige minnebrikker (Ikke fra samme pakken eller serien) kan det oppstå problemmer. Det er alltid best å kjøpe en hel kit; det vil si 2*4GB for å nå 8GB ram eller 4*2GB. Å blande ram er egentlig ikke bra. Endret 8. august 2011 av jackbrennan2008 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Var oppmerksom på at hvis du kjører to eller flere minnebrikker fra forskjellige produsenter eller samme produsent men forskjellige minnebrikker (Ikke fra samme pakken eller serien) kan det oppstå problemmer. Det er alltid best å kjøpe en hel kit; det vil si 2*4GB for å nå 8GB ram eller 4*2GB. Å blande ram er egentlig ikke bra. kjøper akuratt 2 samme som står i går det bra da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 så lenge han kjøper en pakke med to rambrikker så ser jeg gentlig ikek hvordan disse problemene kan oppstå. brikkene arbeider jo parrvis og de to parrene er jo adskilt fra hverandre. Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) så lenge han kjøper en pakke med to rambrikker så ser jeg gentlig ikek hvordan disse problemene kan oppstå. brikkene arbeider jo parrvis og de to parrene er jo adskilt fra hverandre. Ja det høres logisk i teorien. Jeg fortsatt synes det er best å kjøp ram som er lik, men om det du skriver er sant så kan jeg heller ikke se at det blir noen store problemmer av å blande merker; så lenge som de har samme spesifikasjoner som de brikkene han har fra før. Endret 8. august 2011 av jackbrennan2008 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 jeg har iallefall aldri hatt noen problemer med å kjøre RAM av forskjellig størrelse i forskjellig par. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 så bare for å stadfeste, det vil fungerer med 4 av disse: i pcen min? slik at jeg får 8gb ? vil bare vært 100% sikker Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 så bare for å stadfeste, det vil fungerer med 4 av disse: i pcen min? slik at jeg får 8gb ? vil bare vært 100% sikker Ja . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå