Gå til innhold

SE arc / SE neo / GS2 /HTC HD

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli klar for å kjøpe meg ny telefon, og har gått litt frem og tilbake mellom disse fire. Jeg er veldig glad i Sony Ericsson, og liker veldig godt de to nye; arc og neo. Samtidig har GS2 og HTC HD fått god kritikk, såvidt jeg har sett, og dermed blir jeg litt i tvil om kanskje går glipp av noe ved å kjøpe en av SE telefonene.

Jeg vil prøve å finne en telefon jeg kan være fornøyd med og ha i ihvertfall et par år (gjerne lenger). Det trenger ikke være den absolutt dyreste og aller beste på markedet. Det som er viktig for meg er at den er rask og ikke hakker, at den ikke "blir gammel" og utdatert altfor fort, at skjermen har god oppløsning, lysstyrke og god flyt i bildet, godt kamera, god lagringsplass og god batterilevetid.

Jeg har lest litt rundt på tester av de ulike telefonene, men synes ikke jeg har fått så mye ut av det. Jeg har ikke så veldig god peiling på ulike prosessorer osv, fortsatt i opplæringsfasen der. Så jeg vil gjerne ha litt tips av erfarne brukere og spesielt interesserte :)

Endret av Hannelore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun kikket på SE, så andre får uttale seg om andre alternativer. Hvis du ikke er på jakt etter størst mulig skjermstørrelse vil Xperia Ray være en mulighet. Samme innmat og skjermoppløsning som Arc, mindre størrelse/vekt/skjerm (3.3"), og mangler HDMI-utgang. Neo har simplere design og mangler laminert glass/LCD.

Selv har jeg hatt X10 og X10 Mini, og kjøpte Neo. Angrer nå litt på at jeg ikke klarte å vente på Ray, da denne er midt imellom i størrelse. Arc har bedre display og minne enn Neo, men jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke ville ha større mobil enn min gamle X10. Ulempene med Arc er prisen, størrelsen og manglende frontkamera for de som eventuelt har behov for dette.

Ray skal i teorien lanseres i september.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Sg2 er jo den beste tlf på markedet nå. Jeg har brukt den, men tviholder på min HTC desire hd grunnet HTC sense kamera er kjempe bra stor skjerm ingen hakking. Den er konge, og den er rimeligere enn sg2. Det at du er fornøyd eller liker se har ikke noe å si så lenge alle tlf du tenker på har android. Men jeg liker ikke skallet se legger på sine tlf. Media time skape. Det er alt for dårøig sammenlignet med HTC sense.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips og hjelp ! : )

Jeg har hørt at GS2 er på topp, derfor er jeg litt usikker på om jeg egentlig trenger en så bra telefon:p Men føler meg ganske sikker nå på at jeg vil ha SE, og da enten arc eller ray, etter hva Frobe sier. Jeg hadde ikke hørt om ray før, så takk for tipset!: D Den ser veldig bra ut den, både med kvalifikasjoner og utseende (utseende er og ganske viktig for meg, og jeg synes SE er ganske gode der : ) ). Spørs bare om den rekker å komme ut før jeg må ha en ny, og om den kommer til å være veldig mye dyrere enn arc. Jeg for min del synes at arc er dyr nok : p

Endret av Hannelore
Lenke til kommentar

Ray uten sponsing ser ut til å bli priset kr 1000 lavere enn Arc i følge Prisguiden. Prisene med abonnement/sponsing er ukjent.

Det finnes mange meninger om skallene som produsentene legger inn på telefonene sine, selv har jeg konsekvent endret launcheren til Zeam, men Neo har vært den som jeg har likt best av de originale SE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...