ToRi95 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Skal skaffe meg en ny bærbar til skolestart. Er ihvertfall det jeg sier til foreldrene mine at jeg trenger den til. Selfølgelig skal den brukes flittig på skolen, men har også noen andre tanker i bakhodet. Det jeg prøver og si er at jeg leter etter en bærbar gaming-pc (veldig keen på 3D) med en pris på omtrent 12000 og under. Så satt og miksa litt på en XPS og jeg synes den ble ganske så smånice. Noen som føler for å anbefale denne? Eller har noen bedre forslag? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Denne maskinen er utstyrt med en middelmådig skjermkort så noe ideelt valg av spillmaskin er det strengt tatt ikke. ASUS G74SX 17.3" Full HD GeForce GTX560,Core i7-2630QM,6GB RAM,750GB HDD,DVD±RW,BT,W7 Home til 11295kr kjører mildt sagt ringer rundt det oppsettet i den Dell maskinen. Lenke til kommentar
ToRi95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Skjermkortet har jo 3GB, det samme som Asus G74SX. Prosessoren er den samme. Skjermen, den samme. Har en viss peiling på spesifikasjoner, men kan du forklare? ^^ Lenke til kommentar
Protest Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Her har du et annet alternativ. Kraftigere prosessor og mer RAM, men samme skjermkort Multicom Xishan W170 nesten kr 1.500 billigere med ellers ganske like spesifikasjoner. Edit: Den prosessoren til Dell er bare tokjernet, og om man også setter en ganske lik prosessor i W155, så blir den ytterligere kr 800 billigere. Altså kr 2.300 billigere om man dropper firekjerners prosessor. Endret 8. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) At skjermkortet har 3gb begynner nå å gi en viss mening i og med at man på nyere utstyr kan spille på høyere oppløsning. At et skjermkort har 3gb minne i seg selv sier derimot ikke noe om ytelsen som sådan, men evnen til å kjøre spillet i høyere oppløsning. GTX 560 kortet som sitter i G74SX har en betydelig kjappere gpu enn den som sitter i GT 555, og det betyr at du kan spille på høyere oppløsning med atskillig mer eye candy enablet uten at det ødelegger for spillopplevelsen. Det er altså et betydelig bedre grafikkort for spill, og i en spillmaskin så er det det som betyr noe. Cpu i en spillmaskin og da spesielt i en bærbar spiller en underordnet rolle med tanke på ytelse da cpu og gpu er avstemt. En maskin med en i3-2310 og et GT 540 grafikkort vil derfor yte identisk i spill som en maskin med en i7-2630 med GT 540 grafikkort. Noen veldig få spill er mer cpu intensive enn normen, men dette gjelder kun en liten promille spill. Endret 8. august 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
ToRi95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Ble ihvertfall litt klokere vidar^^ Takk for kommentarer og forslag. Men for 3D må jeg vel opp til prisklassen 15 000++? Men den XPS-en er vel ikke alt for dårlig. Den kan vel drive f.eks. Crysis 2 uten problemer? (snakker ikke om høyeste på alle settings) Endret 8. august 2011 av ToRi95 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Men for 3D må jeg vell opp til prisklassen 15 000++? Jupp, om du ser på Multicom Kunshan P170 , så havner den på over 16K, der bare 3D skjermen har ett tillegg på 1,8K. Det må jo også nevnes at det er en firekjerners maskin, altså mye kraftigere enn den DELL maskinen som du la inn som utganspunkt og at den har minst GeForce GTX560M skjermkort, med mulighet for enda kraftigere. Endret 8. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
ToRi95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Jupp, om du ser på Multicom Kunshan P170 , så havner den på over 16K, der bare 3D skjermen har ett tillegg på 1,8K. Det må jo også nevnes at det er en firekjerners maskin, altså mye kraftigere enn den DELL maskinen som du la inn som utganspunkt og at den har minst GeForce GTX560M skjermkort, med mulighet for enda kraftigere. :/ btw, XPS-en har også firekjerners. Endret 8. august 2011 av ToRi95 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Er du sikker på det? (Intel Core i7-2620M (2,7 - 3,4 GHz, to kjerner, 4 MB cache) Her er mer om det;http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-2620M-Notebook-Processor.40108.0.html Endret 8. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
Protest Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Les hva som står i linkene jeg har lagt inn. Edit, der er det vel meg som må gi meg Beklager mine påstander. Endret 8. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
ToRi95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Edit, der er det vel meg som må gi meg Beklager mine påstander. Yess! Neida ^^ Men takk for forslagene. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Okkesom .... Dell XPS L702x er ikke en spillbærbar. Innenfor budsjettet på 12k finner man maskiner som er langt mer egnet til spill. Asus G73 eller G74 for eksempel, MSI har flere maskiner. Det er skjermkortet det kommer an på, og GT 555M er adskillig svakere enn GTX 460M eller 560M, eller AMD's HD 6970. Asus G53SW - Dustin Home. Firekjernet prosessor, GTX 460M skjermkort. Spiller ringer rundt Dell'en. Asus G73SW - DustinHome Samme som over. Dersom du er på jakt etter maksimal spillekraft innenfor budsjettet, er ikke Dell XPS 17 noe særlig godt valg - da finnes det en rekke maskiner som gjør det mye bedre. Men er du på jakt etter en god allround maskin med brukbar spillstyrke, så er XPS 17 ett av alternativene. Men har konkurranse fra flere, f.eks. Multcom Kunshan W155, Asus N55SF ... m.fl. Endret 8. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå