Gå til innhold

P2.6 800 boxed, thermalpad'en ble litt skrukkete

mono

Anbefalte innlegg

Mekker på min første pc for tiden... Stussa litt når jeg skulle montere cpu i går, trodde den berømte thermalpad'en ikke bare var en slik "aluminiumsfolie" -dings, men at den var et slags beskytteleslag som skulle fjernes, så jeg rev litt i det ene hjørnet på den. Var ikke mye den løsna, og ikke ble'n så veldig krøllete heller, men lurte på om det har noe å si? (uansett tenkt å legge på goop senere, men klør i fingra etter å boote opp)

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

desverre ikke no bilde, men det er ca 1 cm av det ene hjørnet som er løst. Altså hvis du tenker deg som et frimerke hvor det ene hjørnet er litt bøyd opp. den er ikke direkte skadd (bare litt "skrukk". Går vel greit ettersom den vil ligge mellom cpu og kjøleribba og dermed bli skvisa flat igjen.

Lenke til kommentar
desverre ikke no bilde, men det er ca 1 cm av det ene hjørnet som er løst. Altså hvis du tenker deg som et frimerke hvor det ene hjørnet er litt bøyd opp. den er ikke direkte skadd (bare litt "skrukk". Går vel greit ettersom den vil ligge mellom cpu og kjøleribba og dermed bli skvisa flat igjen.

Det spørs jo hvor stor "skrukken" er ,men hvis du tror at den blir klemt flat når den moteres så skal du ikke bekymre deg, det går greit!

Du kan jo holde øye med tempen til prosessoren i BIOSen og se om den bilr at for høy...

Njaal

Lenke til kommentar

Monter først og ta deretter av kjøleren igjen. Så ser du på pad`en. Da vil du se om det er en fullstendig kontaktflate, eller om det er steder hvor prosessoren ikke har hatt kontakt med pad`en.

Hvis kontaktflaten er komplett er det bare å montere sammen og kjøre, hvis ikke river du av pad`en og monterer med goop istedet. Husk i så fall å gjøre ren kjøleren etter fjerning av pad, gjerne med aceton, før påføring av goop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...