Stigma Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Hold øynene åpen i forhold til den norske stat dere, fremfor facebook - som tross alt er 100% frivillig og dermed rimelig harmløst i den store sammenheng. ja, kjempeide. stol mer på et privat profitthungrig firma enn den livsfarlige, transparente staten som bare vil deg vondt. helt innlysende. glemte å spørre om du heter anders? Jeg stoler ikke mer på FB enn staten, nei. Jeg stoler ikke på noen av dem lengre enn jeg kan kaste dem forøvrig (med mine sensitive privatdata ihvertfall). FB er dog frivillig. FB kan ikke få mer sensitiv info om deg som du ikke gir fra deg frivillig med viten og vilje. Dermed reduseres evt. potensiell trussel FB utgjør på min skala til en mindre sjenanse. Angående staten så er det godt mulig at de alle sammen bare vil meg vel (det anntar jeg forøvrig) - men jeg stoler fremdles ikke på dem til å oppbevare min privatinformasjon av slik natur. Om det er korrupsjon eller inkompetasne som gjør at mine privatdata kommer på avveie eller misbrukes er til sant om sist ikke av så mye praktisk betydning for min del. Ei heller synes jeg det er riktig begrunnet at de må lagre slike data i utgangspunktet. Du er allerede sporet alle steder du går via mobiltelefonen. Det er naivt da å tro at staten vil ha noe problem med å innføre sporing av vår fysiske kropp via f.eks. slik facetracking også dersom ikke folk er informert og obs. på problemstillingen og dermed informert nok til å protestere dersom det blir forsøkt snikt inn i ny lovgivning for fremtiden. Og hva mener du "Anders"? Er du virkelig så lame at du prøver å dra inn A.B.Breivik i denne diskusjonen? i så fall feiler du HARDT! (og hvis det er noe annet du sikter til må du forklare deg mye bedre) -Stigma Endret 8. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Kom med eksempler da Når sant skal sies så er jeg ikke bruker av Facebook selv, men det er ikke vanskelig å komme med et eksempel likevel. I min forrige jobb ble FB f.eks brukt aktivt for å organisere events. Bra for oss, bra for kundene våre. Som bruker av Twitter kjenner jeg igjen den type kritikk som du kommer med mot FB. Det er ikke uvanlig å se uttalelser som "Twitter er for folk med et ekstremt behov for å dele med verden hva de spiste til middag eller hvilken farge de har på sokkene i dag". Det er sant at du kan skrive hva du vil om middag, farge på sokker, konsistens på avføring, osv på Twitter, men det betyr ikke at du ikke kan finne og dele interessant informasjon der også. Heldigvis er det mange der ute som har forstått det finnes ting som er verdt å dele og det finnes ting som best forblir usagt. Som jeg sa i stad. Relativt ubrukelig. Organisering er en ting som er lett å gjøre via facebook, noe som fungerer veldig bra. Poenget mitt koker ned til er at tiden folk hovedsaklig bruker på facebook er bortkastet ved å ikke gjøre noe, da ved å bla igjennom bilder, like statuser ect. De som heller logger inn av og til for å kunne organisere hverdagen på en bedre måte, les: eksempelet du kom med i stad, de har min sympati. Greit at folk kanskje deler ting som er positivt, men jeg mener bare at dette kan gjøres på andre måter. Mange har glemt den enkle sosialiseringen, den som gjør hverdagen litt annerledes. Jeg har ikke så mange bilder av meg selv på fb, men jeg lurer på om jeg skal slette absolutt alle, av alt jeg har. Btw så hjelper det ikke å slette bilder av deg. De blir kun "deaktivert". Så hvis facebook vil bruke de "slettede" bildene, så har de full mulighet til å gjøre det. Litt synd egentlig.. Du kan umulig ha forstått betydningen av ordet "ubrukelig". Du blir presentert for noe som det i høyeste grad egner seg å bruke facebook til. Da nytter det ikke å si at facebook er ubrukelig fordi du selv ville brukt telefonen og ringt alle du ønsket å invitere til en event. Du mener tydeligvis at telefonen er nyttig, men den kan jo også brukes til mye som i de flestes øyne er "bortkastet" tid. Det er f.eks. fullt mulig å ringe alle du kjenner og fortelle dem hva du skal ha til middag eller hvilken farge du har på sokkene. Men det betyr da ikke at telefonen er ubrukelig! I det hele tatt kan jeg ikke se for meg et eneste nyttig verktøy i hele verden som det ikke går an å misbruke eller bruke til noe totalt unyttig. Men det eksisterer da vitterlig brukbare og nyttige ting her i verden. Virker som du ikke forstår hva facebook ble laget for i utgangspunktet. De siste funksjonene som har kommet er fordi brukermassen har vokst og krever mer. Det du nevner med telefonen er dine ord, ikke mine og jeg deler ikke det synspunket med deg. Ikke virk "voksen" ved å flette min argumentasjon inn i et annet scenarie med en fysisk gjenstand som blir brukt daglig til langt viktigere ting. Voks opp litt a, gidder du ? Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Helt siden jeg begynte å bruke facebook, har jeg ventet på noe slikt, det måtte komme, før eller senere. Politi har vel hatt tilgang til lignende systemer i lang tid. Endret 8. august 2011 av EnvyAndroid Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nå har da ansikts-gjenkjenning vært tilgjengelig i ca 20 år , at man stadig vekk finner nye virkemåter for å finne ut hvem som er filmet på gata og dermed kunne spore dem opp på facebook (eller faktisk vice versa) kommer i mine øyne ikke som en stor overraskelse , det er jo tross alt et enormt kommersielt potensiale i dette (om datakraften er høy nok ) . Face går med på å lese dårlige status-updates, bli medlem av idiotiske grupper som : " for vi som elsker brød på morran! " ( selvfølgelig mange grupper med bra formål). Videre å bla igjennom div. bilder og trykke "like", legge til venner man egentlig ikke kjenner og aldri prater med uansett. Facebook virker sentraliserende, men på en annen side utrolig desentralisert og avsosialiserende. Facebook er den sosiale delen som mange ikke forstår. Noen har behov for en slik kontakt og liker de meningsløse status oppdateringene noen gjør mens andre rett og slett ikke bryr seg. Facebook har gjort det enkelt for meg å holde kontakt med venner som jeg har i andre land og kan følge litt med på hva som skjer uten at jeg nødvendigvis må bo i nærområdet, sånn sett så er de "unyttige statusoppdateringene" en fin måte å få med seg hva som skjer hos andre uten at man nødvendigvis skal ringe alle vennene sine stadig vekk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Denne teknologien er ikke ny, har samme greia på PC-en jeg sitter på nå, personen som viser seg foran webkameraet blir logget inn på sin egen brukerkonto. Det er mulig forskerne får dette til å fungere greit i et lite test-miljø med en liten database, men tror neppe de greier det om man har en database med alle verdens personer, det finnes altfor mange liker folk til det. Desutten så nok folkene i denne testen helt like ut på bildet som når dem ble registrert, i virkeligheten endrer man hudfarge, hårfarge, lengde, sminke, ++ Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Om man vil eller ikke er irrelevant. Poenget er at man kaster bort tiden på å lese ting du kunne vært fint foruten. Som f.eks " Deilig å løpe sognsvann rundt! " Eller bare se fyllabilder osv. Man klarte seg helt ok uten facebook før det kom, men folk sier i dag at de bruker det for å følge med, men som jeg husker gikk det helt fint før face aswell Folk klarte seg helt fint før mobiltelefoner, biler, fly, datamaskiner idetheletatt... Your point is flawed Selv så ser jeg nytten i facebook, men om du velger å ikke gjøre det så er det helt og holdent opp til deg : ] Endret 9. august 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Om man vil eller ikke er irrelevant. Poenget er at man kaster bort tiden på å lese ting du kunne vært fint foruten. Som f.eks " Deilig å løpe sognsvann rundt! " Eller bare se fyllabilder osv. Man klarte seg helt ok uten facebook før det kom, men folk sier i dag at de bruker det for å følge med, men som jeg husker gikk det helt fint før face aswell Folk klarte seg helt fint før mobiltelefoner, biler, fly, datamaskiner idetheletatt... Your point is flawed Selv så ser jeg nytten i facebook, men om du velger å ikke gjøre det så er det helt og holdent opp til deg : ] Nok en gang tar idioter poenget ut av kontekst. At folk ikke klarte seg fint før mobil, biler, fly, datamaskiner ect var aldri det jeg sa. Poenget var at facebook ikke bidrar til den nytteverdien annen moderne teknologi har dratt med seg, annet enn kanskje noe viss god gruppefunksjonalitet. Hvor mange liv tror du ikke har blitt forbedret etter den nye teknologien kom. F.eks folk som ikke overlevde fordi de ikke hadde en mobil de kunne ringe med når de gikk seg bort i fjellet. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Om man vil eller ikke er irrelevant. Poenget er at man kaster bort tiden på å lese ting du kunne vært fint foruten. Som f.eks " Deilig å løpe sognsvann rundt! " Eller bare se fyllabilder osv. Man klarte seg helt ok uten facebook før det kom, men folk sier i dag at de bruker det for å følge med, men som jeg husker gikk det helt fint før face aswell Folk klarte seg helt fint før mobiltelefoner, biler, fly, datamaskiner idetheletatt... Your point is flawed Selv så ser jeg nytten i facebook, men om du velger å ikke gjøre det så er det helt og holdent opp til deg : ] Nok en gang tar idioter poenget ut av kontekst. At folk ikke klarte seg fint før mobil, biler, fly, datamaskiner ect var aldri det jeg sa. Poenget var at facebook ikke bidrar til den nytteverdien annen moderne teknologi har dratt med seg, annet enn kanskje noe viss god gruppefunksjonalitet. Hvor mange liv tror du ikke har blitt forbedret etter den nye teknologien kom. F.eks folk som ikke overlevde fordi de ikke hadde en mobil de kunne ringe med når de gikk seg bort i fjellet. Så nye ting MÅ være supernyttige, hvis ikke er det bare tull? skjønner ikke helt hvor du vil hen. Facebook har aldri vært reklamert som et "hjelpemiddel i hverdagen" som du så gjerne sikkert vil det skal være. Og om du ikke klarer å holde deg til en diskusjon uten å kalle folk idioter, da har du lite å gjøre i en faktisk diskusjon. : ] 1 Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Nei du drar dette ut av proposjoner. Se hva jeg skrev tidligere og ikke kom hit og tro at du vet så mye bedre enn andre, og bare diskutere for å diskutere. Om jeg vil kalle noen idiot eller min mening, det bryr meg fint lite om du tar deg nær av det. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Lenge leve ignoranse (jeg bryr meg forresten fint lite om du bestemmer selv hvem du kaller idioter, men forumet har rettningslinjer om du ikke visste det. "Flaming og andre former for personangrep er forbudt. ") Endret 9. august 2011 av Möllers Tran 1 Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Bra du føler deg bedre ved å tro du "vinner" en diskusjon ved å skrive slikt Viser vel at du er umoden, men skit au! Som jeg skrev tidligere var det facebook's ubruklighet jeg kommenterte, men ikke nåtidens teknologi. Det var det du som klarte helt fint av deg selv. Synd at sånne som deg tar morroa ut av diskusjoner ved å være nesevis og "den som uansett har rett". Jeg vil faktisk velge å kalle deg en idiot aswell. Berettiget. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg kan vel egentlig bare sitere innlegget mitt over en gang til, for jeg blir virkelig ikke noe klok på deg : ] Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Ouch den brant bra.. Hehehe Lenke til kommentar
hansam Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Pepperkaken: Du bør ta deg en tur på youtube og se videoen "open-mindedness". Det å komme med en påstand og besvare motargumenter med "IDIOT". er et vanvittig lavmål. 2 Lenke til kommentar
Minkowski Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Virker som du ikke forstår hva facebook ble laget for i utgangspunktet. De siste funksjonene som har kommet er fordi brukermassen har vokst og krever mer. Jeg kan ikke se at det spiller noen som helst rolle hva facebook ble laget for i utgangspunktet. Vi må uansett forholde oss til hva facebook er nå, og hva det kan brukes til nå, når vi uttaler oss om hvorvidt facebook er ubrukelig eller ikke. Det du nevner med telefonen er dine ord, ikke mine og jeg deler ikke det synspunket med deg. Ikke virk "voksen" ved å flette min argumentasjon inn i et annet scenarie med en fysisk gjenstand som blir brukt daglig til langt viktigere ting. Voks opp litt a, gidder du ? Facebook brukes også daglig til langt viktigere ting enn å formidle hva man skal ha til middag eller hvilken farge man har på sokkene. Så hva er poenget ditt? Det jeg nevner med telefonen er nøyaktig samme argumentasjon som du bruker. Telefonen kan brukes til unyttige ting, akkurat som at facebook kan brukes til unyttige ting. Det betyr imidlertid ikke at ikke begge deler kan brukes til nyttige ting også. Så lenge noe kan brukes til noe nyttig, kan det vanskelig kalles ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå