abreham103 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har hatt denne i 1 1/2 år nå, og er passe fornøyd Men har alltid hatt den som slave, og jeg har mista papirene som følger med! hvis noen kan finne ut hvor de såkalte "jumperne" skal hen, hadde jeg vært takknemlig! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er ikke dette en SATA-disk? Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Er ikke dette en SATA-disk? Har egentlig ikke peiling på dette i det hele tatt, men jo,d et er en SATA-disk, hvordan betyr detrte noe? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 SATA har ikke noe forhold til master/slave, og det er følgelig ingen jumper på disken for å velge. Du har kanskje valgt "IDE mode" e.l i BIOS, slik at kontrolleren er satt i "kompatibilitetsmodus". Da vil BIOS si noe om master/slave når den detekterer diskene. Vil tro den bestemmer dette utfra hvilken SATA-port på hovedkortet disken står i, men det har uansett ingen praktisk betydning, og er ikke noe vits i å endre på. 1 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 SATA diskar har ikkje master/slave som dei gamle PATA diskane hadde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå