Niklasp Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Archos velger harddisk fremfor SSD. Her er nettbrettet med 250 GB lagringsplass Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Harddisken Archos har valgt å sette inn i nettbrettet er en tynn Seagate Momenus - en 2,5 tommers harddisk som bare er 7 mm tykk. Den er likevel fortsatt tykkere enn en SSD, og nettbrettet måler 14,7 mm i tykkelse. Archos vil også slippe en SSD-versjon av nettbrettet, som er 3 mm tynnere. Det høres ut som dårlig intern design. F.eks at SSDen ligger oppå hovedkortet i stedet for å lage hovedkortet mindre. Det bør være fult mulig å få plass til en 9,5 mm harddisk i en 14,7 mm fjøl selv om skjermen bygger noen millimeter og baklokk og gummioppheng bygger litt. Uansett anser jeg harddisk for å være ganske upraktisk i nettfjøler. De er for støtsensitive, vibrerer og lager litt summelyd. Jeg tror de fleste vil ha bedre nytte av ekstern harddisk som kan tas med og kobles til bare når det trengs. Hadde jeg hatt behov for nettfjøl kunne jeg heller ønsket meg rundt 8-16 GB SSD internt, 16-32 GB tregere flashminne på minnekort i minnekortsporet + ekstern harddisk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Kan vel dekke noen spesifikke nisjer, men virker lite hensiktsmessig for meg. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ikke første gangen Archos har gjort det her. tror dem har en Archos 70 modell med HDD. Lenke til kommentar
aleksander01 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 må si at jeg liker den infoen vi har fått hittill, men må nesten vite litt om skjermen (pixler og om den er trykkfølsom eller berøringsfølsom m.m ) Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Mener å huske at 10-tommeren skulle ha 1280x800 og 7-tommeren skulle ha 1024x768. Rett meg om jeg tar feil. Det fineste med Archos er støtten for mediaformater. Har en archos 70 selv og den tar det meste av filmformater Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Specs: http://www.archos.com/products/gen9/specs.html?country=no&lang=en http://www.youtube.com/watch?v=HnSSOhIinu0&hd=1 Lenke til kommentar
Xirius Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg ser ikke helt behovet med så mye plass, spesielt ikke nå som man er på nett nesten hele tiden og mye av mediene streames. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tja.. kjekt om man skal på reise, så kan man fylle opp med en del filmer og sesonger tv-serier (i HD såklart). Samt musikksamling i FLAC. Men lurer på hvor mye batteritiden påvirkes med roterende disk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg