O3K Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Nei, Guds by er pyntet slik. Jeg snakker om vatikanet, som er pyntet av mennesker, ikke Guds by. Hvem pynter mennesker Vatikanet for? Gud? Slike sekter tar feil. Og slike sekter mener at det er du tar feil. Det blir ord mot ord. Endret 24. august 2011 av O3K Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 ]Jeg snakker om vatikanet, som er pyntet av mennesker De finansierte extravagansan til overmål ved salg av såkallte avlats-brev som tilga deg begåtte synder. Etterhvert fant man ut at dette ikke ga nok klingene mynt i kassa, og da lanserte de en ny type avlatsbrev som kunne kjøpes på forhånd for synder man ennå ikke hadde begått. Det var jo liksom kjekt å ha et slikt i bakhånd synes folk flest, og salget tok helt av Så dette pompøse byggverket og annen overdådighet er skaffet til veie ved rene sjarlatan-metoder 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 For jødene var gullkalven en ny gud. For de kristne er ikke gullet, edelstenene osv. noen gud. Bare noe de bruker som pynt.Og hvem pynter de seg for? Er Gud mer glad i de som viser seg fram? Nei, Guds by er pyntet slik. NT > Byen hadde Guds herlighet og strålte som den kosteligste edelsten, som krystallklar jaspis. Den hadde en stor og høy mur med tolv porter, og ved dem sto tolv engler. På portene var det skrevet navn, det var navnene til Israels-folkets tolv stammer. Tre porter vendte mot øst, tre mot nord, tre mot sør og tre mot vest. Bymuren hadde tolv grunnsteiner, og på dem var det skrevet tolv navn, det var navnene til Lammets tolv apostler. Han som talte med meg, hadde en målestang av gull. Med den skulle han måle byen og dens porter og murer. Byen var bygd som en firkant, og den var like lang som den var bred. Med målestangen målte han byen: Den var 12 000 stadier lang og like bred og høy. Han målte også bymuren: Den var 144 alen høy etter menneskenes mål, som også er englenes mål. Muren var bygd av jaspis, og byen selv var av rent gull, lik det klareste glass. Grunnsteinene i bymuren var prydet med edelstener av alle slag. Den første grunnsteinen var av jaspis, den andre var av safir, den tredje av kalsedon, den fjerde av smaragd, den femte av sardonyks, den sjette av karneol, den sjuende av krysolitt, den åttende av beryll, den niende av topas, den tiende av krysopras, den ellevte av hyasint, den tolvte av ametyst. De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass. Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit Jeg snakker om vatikanet, som er pyntet av mennesker, ikke Guds by. Hvem pynter mennesker Vatikanet for? Gud? Guds by er pyntet av mennesker. For at verden skal se hvem som er størst. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Guds by er pyntet av mennesker. For at verden skal se hvem som er størst. Men istedet ser vi hvem som er mest glad i penger. Dessuten snakker vi om Vatikanet, IKKE Guds by som angivelig skal ha gater av rent gull. Vatikanet har IKKE gater av gull, eller murer av jaspis, safir, kalsedon, smaragd, sardonyks, karneol, krysolitt, beryll, topas, krysopras, hyasint og ametyst. Grunnstenene er ikke prydet med edelstener, og portene er ikke lagd av perler. Er den kristne gud mer glad i de som har mye penger å ødsle med, enn de som ikke har så mye penger til overs? Er den kristne gud mer glad i Vatikanet enn min lokale kirke? Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. Sannelig, sier jeg til deg, IHS: Katolikkene i Vatikanet har alt fått sin lønn. Endret 24. august 2011 av O3K 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Guds by er pyntet av mennesker. For at verden skal se hvem som er størst. Men istedet ser vi hvem som er mest glad i penger. Dessuten snakker vi om Vatikanet, IKKE Guds by som angivelig skal ha gater av rent gull. Vatikanet har IKKE gater av gull, eller murer av jaspis, safir, kalsedon, smaragd, sardonyks, karneol, krysolitt, beryll, topas, krysopras, hyasint og ametyst. Grunnstenene er ikke prydet med edelstener, og portene er ikke lagd av perler. At du ser feil, er din feil. Mener du at Guds by, kun kan ha eksakt denne arkitekturen ? At fks. diamenter og marmor ikke kan brukes ? Endret 25. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Guds by er pyntet av mennesker. For at verden skal se hvem som er størst. Nord-Korea er pyntet av mennesker. For at verden skal se at Kim Jong-il er størst. Både din gud og Kim Jong-il tilfredsstiller menneskers behov for å dyrke. Endret 25. august 2011 av Abigor 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Guds by er pyntet av mennesker. For at verden skal se hvem som er størst. Nord-Korea er pyntet av mennesker. For at verden skal se at Kim Jong-il er størst. Både din gud og Kim Jong-il tilfredsstiller menneskers behov for å dyrke. Overaskende at akkurat du Abigor, er villig til å inrømme dette behovet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hvem lyver: Paulus eller Lukas? At Lukas gjør en helt uvesentlig feil, betyr ikke at han lyver. En helt uvesentlig feil? Og hvorfor tror du at Lukas gjør en feil? En glip ? Skrev opp i steden for ned eller høyre i steden for venstre ? Ingen kristne legger noen vekt på slike uvesentlighter. Ikke? Så disse kristne er ikke ordentlige kristne da eller? Her skal jeg ramse opp noen få av de kristne som påstår at bibelen er uten feil: http://www.bibelsk-tro.no/10-01-15.html http://home.online.no/~eoflaa/artikler/bibelen.htm http://www.pinsebevegelsen.no/sider/tekst.asp?side=379 http://www.sion.no/info/tro Og så videre i det uendelige!! Og det jeg kom med ovenfor er alt annet enn småfeil, eller uvesentligheter. Da har du ikke brukt god nok tid. Da har du ikke satt deg godt inn i det. Slike sekter tar feil. Hva slags sekter har rett da? Hva er et korrekt kristent bibelsyn? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 ]Jeg snakker om vatikanet, som er pyntet av mennesker De finansierte extravagansan til overmål ved salg av såkallte avlats-brev som tilga deg begåtte synder. Etterhvert fant man ut at dette ikke ga nok klingene mynt i kassa, og da lanserte de en ny type avlatsbrev som kunne kjøpes på forhånd for synder man ennå ikke hadde begått. Det var jo liksom kjekt å ha et slikt i bakhånd synes folk flest, og salget tok helt av Så dette pompøse byggverket og annen overdådighet er skaffet til veie ved rene sjarlatan-metoder Utpressing kan vi heller si. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg tror jeg faktisk har funnet ut den korrekte beskrivelsen på IHS. Han må være en: 'Arkitektonisk kristen' Endret 25. august 2011 av turbonello 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) At du ser feil, er din feil. Ok så materialene i Vatikanet ER faktisk jaspis, safir, kalsedon, smaragd, sardonyks, karneol, krysolitt, beryll, topas, krysopras, hyasint og ametyst? Portene er av perler, grunnstenene er prydet med edelstener, og alle gatene ER faktisk av rent gull? MEN jeg ser feil? Så jeg kan dra til Vatikanet, stjele en gatestein og selge den i Norge for en million kroner hos en gullhandler? Mener du at Guds by, kun kan ha eksakt denne arkitekturen ? At fks. diamenter og marmor ikke kan brukes ? Jo mer du beskriver Guds by, jo mer høres Gud ut som Skrue McDuck. Endret 25. august 2011 av O3K 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ikke? Så disse kristne er ikke ordentlige kristne da eller? Her skal jeg ramse opp noen få av de kristne som påstår at bibelen er uten feil: http://www.bibelsk-tro.no/10-01-15.html http://home.online.no/~eoflaa/artikler/bibelen.htm http://www.pinsebevegelsen.no/sider/tekst.asp?side=379 http://www.sion.no/info/tro Og så videre i det uendelige!! Og det jeg kom med ovenfor er alt annet enn småfeil, eller uvesentligheter. Da har du ikke brukt god nok tid. Da har du ikke satt deg godt inn i det. Slike sekter tar feil. Hva slags sekter har rett da? Hva er et korrekt kristent bibelsyn? Alle sekter tar feil. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ikke? Så disse kristne er ikke ordentlige kristne da eller? Her skal jeg ramse opp noen få av de kristne som påstår at bibelen er uten feil: http://www.bibelsk-tro.no/10-01-15.html http://home.online.no/~eoflaa/artikler/bibelen.htm http://www.pinsebevegelsen.no/sider/tekst.asp?side=379 http://www.sion.no/info/tro Og så videre i det uendelige!! Og det jeg kom med ovenfor er alt annet enn småfeil, eller uvesentligheter. Da har du ikke brukt god nok tid. Da har du ikke satt deg godt inn i det. Slike sekter tar feil. Hva slags sekter har rett da? Hva er et korrekt kristent bibelsyn? Alle sekter tar feil. Hva er et korrekt kristent bibelsyn? Hvorfor tar alle sekter feil? (Det var to spørsmål, ikke ett) 1 Lenke til kommentar
Guderstor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg vil starte med å si at jeg er ateist, jeg tar avstand fra gud. Dette kommer til å høres litt Breivik ut... Men se på kristendommen. Om vi tenker etter, er kirken det eneste som holder oss sammen. Det er blitt vårt eneste knytepunkt, jeg personlig mener vi skal skille kirke og stat. Men nå som kristendommen vannes ut generasjon for generasjon, mens på siden vokser Islam i Norge, så ser jeg på det som et lite problem. (Rett meg her om jeg tar feil). Kulturelt mister vi alt, om vi skal fortsette med det vi har gjort til nå, fri vilje osv.. så vil det gå galt. Dette er min mening. Kom gjerne med egne synspunkt. For folk som gir seg faen i kulturen vår, keep it going. Vi vil til slutt miste alt som heter kultur. Blir som at folk går rundt med utenlandske flagg på 17mai... Velkommen til 2011. Multiculturism inc. Og btw, HOVEDforskjellen mellom Islam og Kristendommen (For dere som ikke vet) er at Islam handler om overgivelse. Du overgir deg til gud. Kristendommen handler om tro, du har et valg med å tro, eller å ikke tro. Endret 26. august 2011 av Guderstor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hvorfor skulle gud pynte himmelen med gater av gull og slikt? Dette må i mine øyne KUN være skrevet for at fattig folkene skulle få enda en herlighet i himmelen, for gullgater blir jo totalt uinteresant når de havner i himmelen, for der skal de brukes til å tilbe gud og lite annet og kjeder du deg, vel, da sletter gud hukommelsen din og du begynner på skratch.... Snakk om latterlige fremstillinger... Merkelig at vi som narsjon har klart å bruke et hjul med denne "arven" på slep spør du meg!!! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Alle sekter tar feil. Men du tar ikke feil? Det er alle de andre som tar feil? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 NT > Byen hadde Guds herlighet og strålte som den kosteligste edelsten, som krystallklar jaspis. Den hadde en stor og høy mur med tolv porter, og ved dem sto tolv engler. På portene var det skrevet navn, det var navnene til Israels-folkets tolv stammer. Tre porter vendte mot øst, tre mot nord, tre mot sør og tre mot vest. Bymuren hadde tolv grunnsteiner, og på dem var det skrevet tolv navn, det var navnene til Lammets tolv apostler. Han som talte med meg, hadde en målestang av gull. Med den skulle han måle byen og dens porter og murer. Byen var bygd som en firkant, og den var like lang som den var bred. Med målestangen målte han byen: Den var 12 000 stadier lang og like bred og høy. Han målte også bymuren: Den var 144 alen høy etter menneskenes mål, som også er englenes mål. Muren var bygd av jaspis, og byen selv var av rent gull, lik det klareste glass. Grunnsteinene i bymuren var prydet med edelstener av alle slag. Den første grunnsteinen var av jaspis, den andre var av safir, den tredje av kalsedon, den fjerde av smaragd, den femte av sardonyks, den sjette av karneol, den sjuende av krysolitt, den åttende av beryll, den niende av topas, den tiende av krysopras, den ellevte av hyasint, den tolvte av ametyst. De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass. Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit Hvorfor skulle gud pynte himmelen med gater av gull og slikt? Dette må i mine øyne KUN være skrevet for at fattig folkene skulle få enda en herlighet i himmelen, for gullgater blir jo totalt uinteresant når de havner i himmelen, for der skal de brukes til å tilbe gud og lite annet og kjeder du deg, vel, da sletter gud hukommelsen din og du begynner på skratch.... Snakk om latterlige fremstillinger... Merkelig at vi som narsjon har klart å bruke et hjul med denne "arven" på slep spør du meg!!! Dette er selvsagt ikke en bokstavelig beskrivelse av himmelriket, RWS Alikevel viser dette at kristne ikke har noe imot gull og edelstener. Noe en del kirke motstandere synes å tro. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Dette er selvsagt ikke en bokstavelig beskrivelse av himmelriket, RWS Alikevel viser dette at kristne ikke har noe imot gull og edelstener. Noe en del kirke motstandere synes å tro. Nei, ikke bare kirkemotstandere. Også de som var for kirken, for eksempel etter reformasjonen, var sterkt imot pynting og pryd i kirken. Dette toppet seg ved pietismen. Det er ulike kirketradisjoner, ikke slik at den ene parten er antikirkelige, mens den andre parten er prokirkelige. De som var for kirken var plassert på begge sider av den konflikten som nå diskuteres. Men dette er jo ikke svart-hvitt, slik du liker å se på virkeligheten. Virkeligheten er i farger IHS, og svært mange nyanser. Hvis dette ble for komplisert, så kan du bruke "no true scotsman" for å ignorere argumentet mitt. De som var for kirken, men mot pynt var ikke "egentlig" for kirken, de bare latet som. Endret 26. august 2011 av Abigor 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Dette er selvsagt ikke en bokstavelig beskrivelse av himmelriket, RWS Alikevel viser dette at kristne ikke har noe imot gull og edelstener. Noe en del kirke motstandere synes å tro. Nei, ikke bare kirkemotstandere. Også de som var for kirken, for eksempel etter reformasjonen, var sterkt imot pynting og pryd i kirken. Dette toppet seg ved pietismen. Det er ulike kirketradisjoner, ikke slik at den ene parten er antikirkelige, mens den andre parten er prokirkelige. De som var for kirken var plassert på begge sider av den konflikten som nå diskuteres. Det var ikke bare gull og edelstener disse var imot. De gikk så langt i sin "reformasjon" at de fjernet Jesus Kristus fra korset i sine "kirker" Er du da kristen ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Det var ikke bare gull og edelstener disse var imot. De gikk så langt i sin "reformasjon" at de fjernet Jesus Kristus fra korset i sine "kirker" Er du da kristen ? Hvorfor ikke? Jesus ble jo ikke engang hengt på korset. Endret 26. august 2011 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå