тurbonєℓℓo Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 ...Wikipedias artikkel om dette er skrevet av kristne... Så de kristne har forfalsket historieskriveren Josefus og Wikipedia ? Ja, forfalskningen ble gjort av Katolske kirkefedre. Da er vel også diskusjon.no forfalsket ? Det er ikke en bitteliten mulighet for at du tar feil, turbonello ? Nei. Les deg opp på temat. Diskusjon er ikke forfalsket nei. Men når de elste skriftrullene av Josefus ikke nevner noen Jesus fra Nazaret eller undre (Han var uansett Jøde, og ville aldri ha skrevet slik, kun en kristen kunne ha skrevet noe slikt, ikke en Jøde... Om en jøde hadde sett en mann gjøre mirakler, og kalt seg Gud, ville han ikke vært jøde lenger, men kristen. Et annet paradox er vel også dette: At det bare i senere skriftruller man finner denne Jesus i Josefus skrifter, men at man ser at det er annen håndskrift enn den Josefus hadde. Nei. Alle som veit hva den katolske kirka har drevet med de siste to tusen år siden... De forfalsket det, fordi det tjener deres sak. Og hvilket trossamfunn i verden er det som er mektigst og rikest i hele verden? Og hvorfor? Hva tror du? 4 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) ..hvilket trossamfunn i verden er det som er mektigst og rikest i hele verden? Og hvorfor? Hva tror du? Det kristne trossamfunn, fordi det er forutsagt. NT > Byen hadde Guds herlighet og strålte som den kosteligste edelsten, som krystallklar jaspis. Den hadde en stor og høy mur med tolv porter, og ved dem sto tolv engler. På portene var det skrevet navn, det var navnene til Israels-folkets tolv stammer. Tre porter vendte mot øst, tre mot nord, tre mot sør og tre mot vest. Bymuren hadde tolv grunnsteiner, og på dem var det skrevet tolv navn, det var navnene til Lammets tolv apostler. Han som talte med meg, hadde en målestang av gull. Med den skulle han måle byen og dens porter og murer. Byen var bygd som en firkant, og den var like lang som den var bred. Med målestangen målte han byen: Den var 12 000 stadier lang og like bred og høy. Han målte også bymuren: Den var 144 alen høy etter menneskenes mål, som også er englenes mål. Muren var bygd av jaspis, og byen selv var av rent gull, lik det klareste glass. Grunnsteinene i bymuren var prydet med edelstener av alle slag. Den første grunnsteinen var av jaspis, den andre var av safir, den tredje av kalsedon, den fjerde av smaragd, den femte av sardonyks, den sjette av karneol, den sjuende av krysolitt, den åttende av beryll, den niende av topas, den tiende av krysopras, den ellevte av hyasint, den tolvte av ametyst. De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass. Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit Jesus Kristus > Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det kristne trossamfunn, fordi det er forutsagt. Det? Mener du ikke "de"? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) ..hvilket trossamfunn i verden er det som er mektigst og rikest i hele verden? Og hvorfor? Hva tror du? Det kristne trossamfunn, fordi det er forutsagt. NT > Åp 21,21 Jeg visste ikke at det eksisterer en by med gater av gull og så videre. Hvor i all verden finnes det en slik by? Har ikke sett en by som har kommet dalende ned fra himmelen heller jeg... Ikke noen nyheter på TV om det heller.. Noe man skulle ha forventet seg dersom noe slikt hadde funnet sted? Det er dessuten snakk om "Det nye Jerusalem"... Her er litt fakta om Jerusalem: " Vest-Jerusalem er anerkjent som en del av Israel, mens Øst-Jerusalem er anerkjent av de fleste land som en del av de okkuperte palestinske områdene. Jerusalem er sannsynligvis også verdens mest omstridte by, noe som blant annet gjenspeiles i at den ikke er internasjonalt anerkjent som Israels hovedstad. Byen har ca. 724 000 innbyggere. Som hovedstad i det historiske Judea har den stor betydning både for jødedommen, kristendommen og islam." Byen i seg selv er blant menneskehetens største problemer, med tanke på religiøse konflikter. Resten av det som står i åpenbaringen høres ut som rene fabuleringer. Poenget med det er vel å skape mentale bilder av noe fantastisk - altså at det skal skape bilder oppe i hodene til folk. Akkurat som eventyr, sagn, myter, og legender og så videre, der hvor fantasien får fri utfoldelse. Hvorfor skal man ta åpenbaringen som noe annet enn mytiske fortellinger? Hva er det du mener gjør dette mer sant enn en typisk mytisk fortelling? Hva er det som gjør dette et bilde på kristenfolkets rikdom? Grunnen til den katolske kirkes makt og rikdom, kan begrunnes med enkle ord: De har alltid vært gode til å manipulere folk. Og de har utnyttet menneskers overtro og godtroenhet så godt som det er mulig, og satt igang en diger bedrift. DKK produserer og selger varer og tjenester, og er egentlig ikke noe mer enn en svær verdslig hierarkisk bedrift/organisasjon. Ikke bare har de produsert varer, men de har bedrevet utpressing, og de har utnyttet folks godtroenhet og fått dem til å betale for synder de har gjort (les deg opp angående avlatshandelen deres). De har i meget stor grad missbrukt makten til egen vinning, og bedrevet mafiavirksomhet. De har forfulgt og drept folk som var annerledestroende, for eksempel De kristne Katharene, (les om utrydningen av dem her) og mye annet. Dette er mye av grunnen til at den italienske katolikk-"mafiaen" er så mektige som det de er. De ble fryktet. Samtidig lovet de veldig mye godt utover dette livet, dersom man sluttet seg til den katolske eliten. Jesus Kristus > Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Du kan jo lese litt om opprinnelsen til dette Gudemennesket Jesus her på denne siden: http://bibelguiden.com/forum/threads.php?id=2162_0_41_0_C Endret 21. august 2011 av turbonello 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) ..hvilket trossamfunn i verden er det som er mektigst og rikest i hele verden? Og hvorfor? Hva tror du? Det kristne trossamfunn, fordi det er forutsagt. NT > Åp 21,21 Jeg visste ikke at det eksisterer en by med gater av gull og så videre. Hvor i all verden finnes det en slik by? .. Vatican City (Città del Vaticano) Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 ..hvilket trossamfunn i verden er det som er mektigst og rikest i hele verden? Og hvorfor? Hva tror du? Det kristne trossamfunn, fordi det er forutsagt. NT > Åp 21,21 Jeg visste ikke at det eksisterer en by med gater av gull og så videre. Hvor i all verden finnes det en slik by? .. Vatican City (Città del Vaticano) Veldig fine bilder dette. Men det er jo ingen av disse bildene som viser en by med gater av gull, er det? 4 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) En annen sa, det er ikke 24 karat gull For de kristne er dette så langt bra nok, turbonello Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) For de kristne er dette så langt bra nok, turbonelloEr det bare jeg som tenker på en viss gullkalv når jeg ser disse fotografiene? Endret 21. august 2011 av O3K 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) For de kristne er dette så langt bra nok, turbonelloEr det bare jeg som tenker på en viss gullkalv når jeg ser disse fotografiene? For jødene var gullkalven en ny gud. For de kristne er ikke gullet, edelstenene osv. noen gud. Bare noe de bruker som pynt. Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 For jødene var gullkalven en ny gud. For de kristne er ikke gullet, edelstenene osv. noen gud. Bare noe de bruker som pynt.Og hvem pynter de seg for? Er Gud mer glad i de som viser seg fram? Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. Men når du ber, skal du gå inn i ditt rom og lukke din dør og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 En annen sa, det er ikke 24 karat gull For de kristne er dette så langt bra nok, turbonello Jeg har ikke sagt "det ikke er bra nok". Disse kirkene, og Vatikanet består utvilsomt av meget vakker kunst. Det meste der er vakkert: Laget av store kunstnere, og mennesker som har gjort det ytterste for at det skal bli så stort og flott som overhodet mulig. Bygningene og inventaret er flott, men Johannes sitt "Nye Jerusalem, som kommer dalende ned fra himmelen" - er vel ikke på noen måte Vatikan-staten, eller Peterskirken som du har bilder av? 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 For de kristne er dette så langt bra nok, turbonelloEr det bare jeg som tenker på en viss gullkalv når jeg ser disse fotografiene? For jødene var gullkalven en ny gud. For de kristne er ikke gullet, edelstenene osv. noen gud. Bare noe de bruker som pynt. Igjen. Veldig fine bilder. Men mesteparten av det er hedenske gudebilder som har fått et nytt innhold. Blant annet har man tatt statuer som opprinnelig var "Madonna og barnet". Forøvrig leste jeg dennefor en god stund siden. Denne gir deg en del gode svar på hvorfor hedensk symbolikk er så vanlig i den katolske kirken. Bare for å sitere fra kilden: Ellers finner man de mest opplagte bevisene på katolisismens hedenske innhold i kirkens bruk av symboler. Den uhyggelige guden Ba’al – også omtalt som Beelzebub i Det gamle Testamente – var den ka'ananittiske guden for torden, regn og fruktbarhet. Et av hans symboler var solhjulet, et likearmet kors i en sirkel. En annen viktig himmelguddom fra Orienten var den babylonske gudinnen Ishtar. Hun var knyttet til planeten Venus og hennes symbol var en 6-, 8- eller 16-takket stjerne i en sirkel. Også guden Shamash hadde et lignende symbol. Disse symbolene florerer i den katolske kirkes utsmykninger og ikonografi og ingen steder er de flere eller mer iøynefallende enn i Roma, byen som Johannes omtalte som skjøgen fra Babylon. Rett foran Peterskirken, den katolske kirkes hovedsete, ligger det største symbolet av dem alle, et symbol som millioner av mennesker bokstavlig talt står på hvert år. Men det er kun et luftfoto som tydelig avslører hva det egentlig dreier seg om. I steinlegningen på Petersplassen befinner det seg nemlig en åttetakket stjerne, altså et Ishtar-symbol, av enorme dimensjoner. Inne i Ishtar-symbolet er det et likearmet kors i en sirkel, symbolet til Ba’al, hvis riter var så skrekkelige at han i Det gamle Testamente nærmest ble et symbol på avgudsdyrkelse, menneskeofring og ondskap. Og midt i disse to symbolene på førkristen avgudsdyrkelse kneiser en potent, egyptisk obelisk mot himmelen: et umiskjennelig fallossymbol fra det hedenske Egypt og, hevder noen, enda et av guden Ba'als symboler. Går man inn i Peterskirken, er ikke situasjonen mye bedre. Der finner man en statue av en sittende St. Peter, men er det nå sikkert at det er St. Peter? Visse kilder vil ha det til at det egentlig er en statue av den romerske himmelguden Jupiter, som opprinnelig stod i det antikke tempelet Pantheon. Over hodet har mannsskikkelsen en solkrans og veggen bak statuen er dekorert med mengder av Ba'al- og Shamash-symboler. Foten til Peter/Jupiter er nesten slitt bort av alle de hundretusener av katolikker som hvert år kneler og kysser føttene til denne avguden. Sammenlignet med beviser som dette blir det nærmest for en bagatell å regne at takfrisen på Pavepalasset i Roma er dekorert med mengder av Ishtarstjerner. Også i forbindelse med den katolske messe finner man de samme symbolene. De finnes i et utall forskjellige versjoner på prestenens rituelle antrekk, og monstransen eller ostensoriet som brukes til å bære frem nattverdsbrødet til nattverden er formet som en sol med et halvmåneformet utspring hvor oblatene ligger. Solsymbolet har vi allerede sett hva betyr, og halvmånesigden er også et symbol som knyttes til mange hedenske guder fra Orienten og Nord-Afrika. Den runde, flate oblaten som brukes i nattverden, den katolske kirkes aller helligste sakrament, er i seg selv et solsymbol og dessuten bærer den innskriften IHS. Den offisielle betydningen av denne forkortelsen er Iesus Hominum Salvator, Jesus menneskenes frelser, men er det tilfeldig at disse tre bokstavene også er forbokstavene i Isis, Horus og Seb, egypternes hedenske ’treenighet’? Og et siste avgjørende bevis: På noen ostensorier finner man innskriften SFS. Den greske bokstaven stau, eller S, har tallverdien seks og den hebraiske motsvarigheten til F, nemlig vau, har også tallverdien seks. Bokstaven f er jo for øvrig den 6. bokstaven i vårt alfabet og det greske symbolet digamma, som ser ut som en F, har også verdien seks. Med andre ord står SFS for intet mindre enn 666, Dyrets tall. Så uten at de er klar over det kneler millioner av katolikker ned foran det de tror er Jesu legeme, men i virkeligheten tilber de et bakverk formet som et hedensk solsymbol med innskriften Isis, Horus og Set, og denne kjeksguden oppbevares i nok et hedensk solsymbol med innskriften 666. Og lederen for denne verdensomspennende kulten, Paven selv, forretter messen for de troende, omgitt av hedenske symboler og iført en drakt som er smykket med de samme symbolene. En rød drakt, smykket med gull og juveler akkurat som den store Skjøgen Babylon i Johannes' Åpenbaring. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Til IHS: Ditt nick, står for følgende, uten at du kanskje var klar over det selv: ISIS, HORUS, og SET - som da er den 'hedenske treenigheten'. Endret 21. august 2011 av turbonello 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) For jødene var gullkalven en ny gud. For de kristne er ikke gullet, edelstenene osv. noen gud. Bare noe de bruker som pynt.Og hvem pynter de seg for? Er Gud mer glad i de som viser seg fram? Nei, Guds by er pyntet slik. NT > Byen hadde Guds herlighet og strålte som den kosteligste edelsten, som krystallklar jaspis. Den hadde en stor og høy mur med tolv porter, og ved dem sto tolv engler. På portene var det skrevet navn, det var navnene til Israels-folkets tolv stammer. Tre porter vendte mot øst, tre mot nord, tre mot sør og tre mot vest. Bymuren hadde tolv grunnsteiner, og på dem var det skrevet tolv navn, det var navnene til Lammets tolv apostler. Han som talte med meg, hadde en målestang av gull. Med den skulle han måle byen og dens porter og murer. Byen var bygd som en firkant, og den var like lang som den var bred. Med målestangen målte han byen: Den var 12 000 stadier lang og like bred og høy. Han målte også bymuren: Den var 144 alen høy etter menneskenes mål, som også er englenes mål. Muren var bygd av jaspis, og byen selv var av rent gull, lik det klareste glass. Grunnsteinene i bymuren var prydet med edelstener av alle slag. Den første grunnsteinen var av jaspis, den andre var av safir, den tredje av kalsedon, den fjerde av smaragd, den femte av sardonyks, den sjette av karneol, den sjuende av krysolitt, den åttende av beryll, den niende av topas, den tiende av krysopras, den ellevte av hyasint, den tolvte av ametyst. De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass. Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Igjen. Veldig fine bilder. Men mesteparten av det er hedenske gudebilder som har fått et nytt innhold. Blant annet har man tatt statuer som opprinnelig var "Madonna og barnet". Forøvrig leste jeg dennefor en god stund siden. Denne gir deg en del gode svar på hvorfor hedensk symbolikk er så vanlig i den katolske kirken. Nei, de kristne har bare gjort det lettere for folk fra alle verdens religioner å gå over til kristendommen. Endret 21. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nei, de kristne har bare gjort det lettere for folk fra alle verdens religioner å gå over til kristendommen. Hvorfor det? Alle andre religioner var forbudt på den tiden, så det behovet eksisterte vel knapt? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nei, de kristne har bare gjort det lettere for folk fra alle verdens religioner å gå over til kristendommen. Hvorfor det? .. Fordi kristendommen er en bedre religion. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kristendommen er en bedre religion? Hvem av dem? Det er 35 000 grener av kristendom IHS, så det ville vært fint om du sa hvem du syntes er den riktige. For du tilhører den riktige, ikke sant? Når en koker symbolikken i kristendom ned til benet så har de omtrent ikke et eneste symbol som sitt, de har rappet og stjålet og "lånt" fra andre over en lav sko... Og de har forfalsket. Det som nesten aldri kommer for en dag er at alle disse bøkene som utgjør NT er skrevet med en agenda bak. Det kan være keiserens bestillings verk for alt vi vet i dag, så kristendom er nok verdens mest forfalskede religion... Vi VET at minst et av kanonene som omtaler jesus sin oppstandelse er falskt og det ville ikke forundre meg om alt sammen er falskt og at hele historien er oppdiktet i etterkant. "Men profetene blir jo oppfylt med jesus!", hører jeg stadig vekk og jeg spør: Hvor vanskelig er det å sitte å lese profetiene i GT mens man SYR inn jesus sine bragder så de stemmer (sånn nogenlunde, hvis en tolker med litt velvilje, som historien om jesus som red inn på et esel... Dette er så falsk at det stinker av historien, for den er laget ene og alene som en profeti velgjører...). Så nei, kristendommen har jeg lenger ingen tro på og jeg tror ikke kristendommens historie vil bli noe bedre når historikerne faktisk kan fortelle sannheten og ikke lenger har trusselen om representalier fra kirken, som ALLE som har sagt kristendommen i mot har lidd under. Sannheten kommer nok for en dag, men det forundrer meg ikke om folk tror på dette etter at sannheten har kommet for en dag om kristendommens forfalskninger, da jeg har møtt mange som heller tror på løgnen om jesus enn sannheten om kristendommen.... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Fordi kristendommen er en bedre religion. Hvorfor det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) ... Hvor vanskelig er det å sitte å lese profetiene i GT mens man SYR inn jesus sine bragder så de stemmer (sånn nogenlunde, hvis en tolker med litt velvilje, som historien om jesus som red inn på et esel.. Ingen har syd inn noe som helst, RWS Jesus Kristus selv leste profetien i GT, hvor det står at Israels konge rir inn i Jerusalem på et esel. Og oppfylte den og en rekke andre profetier selv, for å vinne jødene til seg. På samme måte vinner kirken alle verdens folkeslag til seg. Gjennom å gi folk det de vil ha. Endret 22. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå