IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Så kristne lever i en fantasi verden ? Er det du sier med det. Nei, de kristne og deres verden er ytterst rejäl. Du er ikke i himmelriket, du er ikke kristen. Himmelriket er de kristnes verden, hvor Jesu Kristus og alle de hellige (rene) er. Men tidligere sa du: Himmelriket er her, Han er her, Gud er her. Ja men du er utenfor Endret 12. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Nei, de kristne og deres verden er ytterst rejäl. Hvis det er noen andre her som under seg over ordet "rejäl", så er det fordi det er svensk. Tips til ISH; ikke bland språk hvis du vil at folk skal forstå deg. Ihvertfall det du skriver. Ja men du er utenfor Det er ikke umulig for meg å befinne meg på den samme fysiske plassen som deg på denne planeten, så betyr det at himmelriket og helvete er sinnstilstander? Isåfall har jeg intet å frykte da sinnet mitt råtner bort sammen med hjernen min når jeg er død. Endret 12. august 2011 av O3K Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Det er ikke umulig for meg å befinne meg på den samme fysiske plassen som deg på denne planeten, så betyr det at himmelriket og helvete er sinnstilstander? Isåfall har jeg intet å frykte da sinnet mitt råtner bort sammen med hjernen min når jeg er død. Nei, sjelen (gresk: psyken) blir ikke borte. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Nei, sjelen (gresk: psyken) blir ikke borte. Hvis du skal blande inn gresk så kan jeg nevne at Psyke er navnet på den greske gudinnen som står for ikke-sanselig kjærlighet. Den menneskelige psyken derimot er låst fast til hjernen. Ingen hjerne; ingen minner eller følelser. Og sjel er bare et udefinert begrep. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Nei, sjelen (gresk: psyken) blir ikke borte. Den menneskelige psyken derimot er låst fast til hjernen. Ingen hjerne; ingen minner eller følelser. Psyken begrenser seg ikke til én hjerne, man lever i hverandre, O3K Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Psyken begrenser seg ikke til én hjerne, man lever i hverandre, O3K Men allikevel så blir sjeler behandlet individuelt? Eller må alle til helvete hvis en enkelt person skal dit? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Du kjenner ikke Jesus Kristus, RWS Hadde du vært et ærlig menneske så hadde du også forstått at det ikke er noen som "kjenner" jesus, fyren har vært død i 2000 år OM det var en kar som het jesus i det hele tatt da... At han har stått opp fra de døde også videre er også bare en historie som kristne liker å tro på, noen sannhet er det definitivt ikke, men heller ikke dette er du ærlig nok til å se... De aller fleste som lever i dette landet overstiger denne jsusen din på omtrent alle områder IHS... Blir som å sammenligne en heste trukken kjærre med en moderne firehjuls dreven bil det når det komemr til komfort, sikkerhet og fremkommelighet... Jesus er heste kjærra om du lurte... Sammenligningen er absurd fordi vi har kommet mye lenger i dag en den ganghen, jeg vet, men det er også absurd å sammenligne jesus med nålevende mennesker, de fleste mennesker i dag skjønner at ting som slaveri er galt, blandt mange ting som jesus tok feil i. Hadde jeg hatt krefter til å helbrede blindhet hadde jeg kurert blindhet for godt i steden for å kurere bare en mann, men denne logikken gik hus forbi denne jesusen du holder så høyt og jeg lurer på hvorfor? Var han bare plain dum eller tenkte han at han kunne kjøre et lite show med en wow faktor ved å kurere andre ved en senere anledning? Omtrent som faren hans gjør når han først lar folk bli syke for så å helbrede dem igjen... De hadde med andre ord ikke trengt å bli syke i det hele tatt... Så nei IHS, Jesus er en fnott av en helt.... Endret 13. august 2011 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du kjenner ikke Jesus Kristus, RWS Hadde du vært et ærlig menneske så hadde du også forstått at det ikke er noen som "kjenner" jesus, fyren har vært død i 2000 år OM det var en kar som het jesus i det hele tatt da... At han har stått opp fra de døde også videre er også bare en historie som kristne liker å tro på, noen sannhet er det definitivt ikke, men heller ikke dette er du ærlig nok til å se... Jesus Kristus lever i de kristne, selv om ikke du ser det, RWS Han hjelper millioner av mennesker rundt om på jorden. Det du tror er enkelte kristnes gode gjerninger, er i virkelighten Jesus Kristus som fortsatt kommer de syke og svake imøte. Slik er det bare, spiller ingen rolle hva du tror. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jesus Kristus lever i de kristne, selv om ikke du ser det, RWS Nei jeg mangler nok jesus briller skal du se... Han hjelper millioner av mennesker rundt om på jorden. Med hva da? Å oppfylle bønner? Kom ned på jorden er du snill, den bibelske jesus er og blir en eventyr figur som ikke engang de som fant opp historien, jødene, tror på engang... Det du tror er enkelte kristnes gode gjerninger, er i virkelighten Jesus Kristus som fortsatt kommer de syke og svake imøte. Slik er det bare, spiller ingen rolle hva du tror. Da burde du forte deg med å folde hendene og mumle at jesus må få ræva si ned til somalia med en gang (be han om å glemme å "helbrede" gnagsårene til gamle fete tanter her på berget) og redde de sultne fra døden der nede... Klarer han det så vil de sikkert kaste den profeten de tror så mye på der nede på dør og ta i mot jesus isteden.... Så hva venter du på...? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Han hjelper millioner av mennesker rundt om på jorden. Med hva da? Han mater de sultne, Han leger de syke. Du tror det er kristne som forsøker å gjøre seg fortjent til himmelen. I virkelighten er det kristne som forlengst er i himmelriket, hvor de lar Jesus Kristus hjelpe verden gjennom seg. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Jesus Kristus lever i de kristne, selv om ikke du ser det, RWS Siddharta Gautama lever i buddhister, selv om ikke du ser det, IHS. Brahman lever i hinduister, selv om ikke du ser det, IHS. Guan Yu lever i taoister, selv om ikke du ser det, IHS. Kamier lever i shintoister, selv om ikke du ser det, IHS. Waheguru lever i sikher, selv om ikke du ser det, IHS. Ayya Vaikundar lever i Ayyavazhister, selv om ikke du ser det, IHS. Han mater de sultne, Han leger de syke. Ja stakkars oss ikke-kristne som må dra til butikken for å fø oss, og gå til legen for å få blåresept. Kristne er heldige som ikke trenger å dra til hverken matbutikk eller lege. Endret 13. august 2011 av O3K 5 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jesus Kristus lever i de kristne, selv om ikke du ser det, RWS Siddharta Gautama lever i buddhister, selv om ikke du ser det, IHS. Brahman lever i hinduister, selv om ikke du ser det, IHS. Guan Yu lever i taoister, selv om ikke du ser det, IHS. Kamier lever i shintoister, selv om ikke du ser det, IHS. Waheguru lever i sikher, selv om ikke du ser det, IHS. Ayya Vaikundar lever i Ayyavazhister, selv om ikke du ser det, IHS. Ingen har sagt at Jesus Kristus er den eneste som lever videre, O3K Det pågår en kamp mellom en rekke forskjellige ånder, som forsøker å få overtaket. Jesus Kristus er den beste og den sterkeste, han vil leve i all evighet. Det samme gjelder alle de som her felles ånd med Ham. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Hva annet var det som var uhistorisk? Var hesten ikke et statussymbol i det hedenske Europa? Interessant. Ser mer ut som et bilde fra norrøn mytologi det der Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Jesu Kristi status er flere lysår større enn en Ferrari, Abigor Han er kongen over alle konger (med eller uten Ferrari) jeg skjønner ikke... så hesten er ikke et statussymbol i kristendommen altså? Da er argumentet mitt med andre ord gyldig? Hva var det da jeg sa som var "uhistorisk tull"? Forøvrig er det Odin som er gudenes konge. "Forøvrig er det Odin som er gudenes konge." Indeed! Endret 13. august 2011 av turbonello 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Jesu Kristi status er flere lysår større enn en Ferrari, Abigor Han er kongen over alle konger (med eller uten Ferrari) Hvis Jesus er kongen over alle konger (hvorfor akkurat konge? En statsminister eller president har jo mye større makt og innflytelse enn noen konge i dag, men det tenkte ikke tekst forfatterne på?) så må det være kongen over de klønete kongene i hvertfall... Fyren blir jo fremstilt dum i sin egen (sin fars) bok jo og dette mener du er den største helten? Vel, er veldig glad vi IKKE tufter noen "arv" på den fyren i dag jeg, for da ville vi slitt litt med å "underleve" jesus i klønethet og moral da alle jeg kjenner langt på vei overgår Jesus i de tingene han foretok seg i følge bibelen. Fyren er jo i det minste... ikke så veldig smart og dette kan da ikke være ditt alvor at vi liksom skal følge i Jesus sine fotspor IHS, da vil jo verden bli et grusomt sted å leve med en skikkelig degradert moral og etikk... Du tror fortsatt at du er bedre enn Jesus Kristus, RWS Hva tror du det kommer av at Jesus Kristus har flere sympatisører enn deg ? At veldig mange folk er lett påvirkelige når det kommer til overtro. Bare si noe tull (en liten hvit løgn) til bestemora di, og se hvor lett hun biter på. Det er ikke noe vanskelig å overbevise... Lager man en religion i dag, så er det et større problem. Men desto eldre en religion blir, desto mer troverdig. Og desto vanskeligere er det jo å motbevise, da forfatterne for det første ikke lever lenger, og derfor ikke kan svare for seg.. Men å bevise dette, går heller ikke an. Noe man burde kunne gjøre dersom det levde en Jesus, og han gjorde det han gjorde... Man kan si veldig mye om hva slags samfunn Jesus eventuelt vokste opp i, og finne ut utrolig rart. Det vi har funnet ut om tiden han levde i og så videre, gir ingen indikasjoner på at han har levd, heller ikke at han har begått noen undre eller noe i den retningen der. En jødisk historieskriver med navn Josefus, nevnte ikke Jesus med et eneste ord. (Den katolske kirke har forfalsket Josefus i etterkant, og forskerene kan bevise at det er blitt gjort og at det ikke er Josefus sin håndskrift i den versjonen som er blitt forfalsket) 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 En jødisk historieskriver med navn Josefus, nevnte ikke Jesus med et eneste ord. (Den katolske kirke har forfalsket Josefus i etterkant, og forskerene kan bevise at det er blitt gjort og at det ikke er Josefus sin håndskrift i den versjonen som er blitt forfalsket) turbonello, Er det noen som driver med historie forfalskning, så er det du. Josephus > "he assembled the sanhedrin of judges, and brought before them the brother of Jesus" Wikipedia > The above quotation from the Antiquities is considered reliable by almost all scholars Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Den kristne kulturarven er den som drepte den norske kulturarven. Dette var åpenbart en populær formulering, siden den har fått 16 thumbs-up! Men jeg for min del sliter fortsatt med den norske/kristene kulturarven og hva det står for. På Folkebevegelsen Mot Innvandring (FMI) beskriver de seg selv som; ""Vi arbeider for en lovgivning og en praksis som sikrer at Norge forblir en enhetlig nasjonal stat med basis i vår norske og kristne kulturarv og folkets historiske fellesskap."" Da spør jeg, -er ikke det å vise nestekjærligher overfor mennesker i nød (asylanter/flyktninger) nettopp en kristen verdi? Eller i andre enden av skalan, -er utnevnelse av homofile prester en norsk/kristen kulturarv? På hvilken måte utgjør innvandrere en trussel mot verdi-konservativt tankegods? Hvorfor er det såkallte nasjonalister/innvandringsmotstandere som demonstrerer mot homser mens de i andre sammenheng beskylder "innvandrere" for å true vår frihet? Eller vil FMI tilbake til tiden da kirken bestemmte mer om samfunnet? (men kan de da påberope seg norske verdier(?) all den tid samfunnet har endret rettning med majoriteten i ryggen) Det virker rimelig kaotisk, men noen kan sikkert forklare? 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Da spør jeg, -er ikke det å vise nestekjærligher overfor mennesker i nød (asylanter/flyktninger) nettopp en kristen verdi? Jeg mener at slike verdier gjelder for de fleste mennesker uansett om det er snakk om kristen eller ikke. Men ingen kan vel si at det er veldig ukristent akkurat. Eller i andre enden av skalan, -er utnevnelse av homofile prester en norsk/kristen kulturarv? Det er ekstremt ukristent og unorsk. Nå har vi heldigvis fått tradisjon for toleranse og utvikling, og i så måte så holder det på å bli veldig norsk å akseptere alle mennesker, men det har jo ikke vært det siden bare noen tiår siden. På hvilken måte utgjør innvandrere en trussel mot verdi-konservativt tankegods? Språk, religion og kultur. Det kommer noe nytt, som må gå på bekostning av det gamle. Hvorfor er det såkallte nasjonalister/innvandringsmotstandere som demonstrerer mot homser mens de i andre sammenheng beskylder "innvandrere" for å true vår frihet? Godt spørsmål. Hyklere? De er tydeligvis ikke særlig positiv for individuell frihet. De forsvarer seg nok med at "slik er det bare". Friheten er ikke absolutt, den gjelder ikke for homofile. Eller vil FMI tilbake til tiden da kirken bestemmte mer om samfunnet? (men kan de da påberope seg norske verdier(?) all den tid samfunnet har endret rettning med majoriteten i ryggen) Jeg tror det er slik at mange liker å tenke tilbake til historien, og der ser de kontraster til hvordan vi har det idag, og noen liker deler av hvordan samfunnet var før. Dersom de levde i den tiden de ser opp til, så ville de fortsatt ikke vært fornøyd. Da ville de sett enda lenger tilbake. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Det er ikke umulig for meg å befinne meg på den samme fysiske plassen som deg på denne planeten, så betyr det at himmelriket og helvete er sinnstilstander? Isåfall har jeg intet å frykte da sinnet mitt råtner bort sammen med hjernen min når jeg er død. Nei, sjelen (gresk: psyken) blir ikke borte. Bevis? Og hvor i all verden står dette i bibelen? Her tror jeg du skal måtte lete ei god stund.... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 En jødisk historieskriver med navn Josefus, nevnte ikke Jesus med et eneste ord. (Den katolske kirke har forfalsket Josefus i etterkant, og forskerene kan bevise at det er blitt gjort og at det ikke er Josefus sin håndskrift i den versjonen som er blitt forfalsket) turbonello, Er det noen som driver med historie forfalskning, så er det du. Josephus > "he assembled the sanhedrin of judges, and brought before them the brother of Jesus" Wikipedia > The above quotation from the Antiquities is considered reliable by almost all scholars Hvis du studerer dette grundigere, så vil du se at jeg har rett... Det var derfor jeg tok det opp. Wikipedias artikkel om dette er skrevet av kristne. Du har ikke snakket med, eller lest en bok av professor i faget, så deg kan man ikke stole på. 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) ...Wikipedias artikkel om dette er skrevet av kristne... Så de kristne har forfalsket historieskriveren Josefus og Wikipedia ? Da er vel også diskusjon.no forfalsket ? Det er ikke en bitteliten mulighet for at du tar feil, turbonello ? Endret 20. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå