Abigor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Jesu Kristi status er flere lysår større enn en Ferrari, Abigor Han er kongen over alle konger (med eller uten Ferrari) jeg skjønner ikke... så hesten er ikke et statussymbol i kristendommen altså? Da er argumentet mitt med andre ord gyldig? Hva var det da jeg sa som var "uhistorisk tull"? Forøvrig er det Odin som er gudenes konge. Endret 10. august 2011 av Abigor 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Jesu Kristi status er flere lysår større enn en Ferrari, Abigor Han er kongen over alle konger (med eller uten Ferrari) Hvis Jesus er kongen over alle konger (hvorfor akkurat konge? En statsminister eller president har jo mye større makt og innflytelse enn noen konge i dag, men det tenkte ikke tekst forfatterne på?) så må det være kongen over de klønete kongene i hvertfall... Fyren blir jo fremstilt dum i sin egen (sin fars) bok jo og dette mener du er den største helten? Vel, er veldig glad vi IKKE tufter noen "arv" på den fyren i dag jeg, for da ville vi slitt litt med å "underleve" jesus i klønethet og moral da alle jeg kjenner langt på vei overgår Jesus i de tingene han foretok seg i følge bibelen. Fyren er jo i det minste... ikke så veldig smart og dette kan da ikke være ditt alvor at vi liksom skal følge i Jesus sine fotspor IHS, da vil jo verden bli et grusomt sted å leve med en skikkelig degradert moral og etikk... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det du sier er at Jesus idag ville valgt en Ferrari for å få status? Det visste jeg ikke. Jesu Kristi status er flere lysår større enn en Ferrari, Abigor Han er kongen over alle konger (med eller uten Ferrari) Hvis Jesus er kongen over alle konger (hvorfor akkurat konge? En statsminister eller president har jo mye større makt og innflytelse enn noen konge i dag, men det tenkte ikke tekst forfatterne på?) så må det være kongen over de klønete kongene i hvertfall... Fyren blir jo fremstilt dum i sin egen (sin fars) bok jo og dette mener du er den største helten? Vel, er veldig glad vi IKKE tufter noen "arv" på den fyren i dag jeg, for da ville vi slitt litt med å "underleve" jesus i klønethet og moral da alle jeg kjenner langt på vei overgår Jesus i de tingene han foretok seg i følge bibelen. Fyren er jo i det minste... ikke så veldig smart og dette kan da ikke være ditt alvor at vi liksom skal følge i Jesus sine fotspor IHS, da vil jo verden bli et grusomt sted å leve med en skikkelig degradert moral og etikk... Du tror fortsatt at du er bedre enn Jesus Kristus, RWS Hva tror du det kommer av at Jesus Kristus har flere sympatisører enn deg ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Du tror fortsatt at du er bedre enn Jesus Kristus, RWS Hva tror du det kommer av at Jesus Kristus har flere sympatisører enn deg ? Folk flest er ikke-kristne. Dersom du vil ha årsaken til at mange mennesker er kristne, så må vi se tilbake til historien. Blandt annet så har alle andre alternativer vært forbudt i tusen år. Dersom man på tross av lover og samfunn valgte å leve livet sitt med religiøs frihet, så ble man utstøtt, drept eller i beste fall stigmatisert. Det er først nå, at vi har friheten som de kristne røvet fra oss, at antallet kristne synker. Før var absolutt 100% av Norges befolkning kristne. Idag er det ikke lenger forbudt å være ikke-kristen. Det er tillatt og sosialt akseptert. Og resultatet av den friheten er tydeligst dersom du tar en tur i statskirka på en vilkårlig søndag. 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Før var absolutt 100% av Norges befolkning kristne. Du vet tydligvis ikke hva en kristen er. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Du vet tydligvis ikke hva en kristen er. Du tror visst at du er opphøyd på en måte som gjør at du skal dømme andre. Det er vel du som avgjør hvem som er kristne og hvem som ikke er det? Olav Haraldsson, var han kristen? Dette har vi snakket om mange ganger før. Det du prøver deg på er en kjent tankefeil, det såkalte "no true scotsman" argumentet. Du lurer ingen slike løgner. Endret 10. august 2011 av Abigor Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Før var absolutt 100% av Norges befolkning kristne. Du vet tydligvis ikke hva en kristen er. Kan jeg få spørre: Hva er kriteriet for å være kristen etter din mening? Og hvor stor andel av Norges befolkning vil du anslå har vært kristne til forskjellige tidspunkt opp gjennom historien? Altså, hvor mange kristne var det i Norge i for eksempel i år 1100, år 1500, år 1800? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Du tror fortsatt at du er bedre enn Jesus Kristus, RWS Selvfølgelig er jeg bedre enn jesus kristus!! Min moral, min etikk, min viten og kunnskap om verden overgår jesus sin på alle områder, fyren var jo (i følge bibelen ihvertfall) noe bortimot en dust og jeg er ikke alene om det IHS, de aller aller fleste i Norge er bedre enn jesus kristus, han var en ignorant av sine dager og hadde en forkastelig moral og etikk, som de fleste på den tiden fordi de ikke visste bedre. deg er jeg litt usikker på derimot... Hva tror du det kommer av at Jesus Kristus har flere sympatisører enn deg ? Antagelig fordi jeg ikke har hatt det samme brutale reklame apparatet som jesus har hatt de siste 1600 årene til å spre budskapet om meg. Jeg har nemlig ingen intensjoner om å havne i en bok som fremstiller meg som en forstokket dust som ikke kan annet enn det jeg ser rundt meg i nå tid mens jeg bruker noen andres forslitte lignesler og ordtak, ei heller har jeg behov for å lure folk til å tro på feilaktige løgner og som du ser så er jeg bedre enn jesus på dette området også! Kom gjerne med bevis som motbeviser det jeg påstår, men jeg tviler på at du vil finne de, for jeg overstiger helten din på alle områder, jeg kan til og med fly!!! Endret 12. august 2011 av RWS 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du tror fortsatt at du er bedre enn Jesus Kristus, RWS Selvfølgelig er jeg bedre enn jesus kristus!! Min moral, min etikk, min viten og kunnskap om verden overgår jesus sin på alle områder, fyren var jo (i følge bibelen ihvertfall) noe bortimot en dust og jeg er ikke alene om det IHS, de aller aller fleste i Norge er bedre enn jesus kristus, han var en ignorant av sine dager og hadde en forkastelig moral og etikk, som de fleste på den tiden fordi de ikke visste bedre. deg er jeg litt usikker på derimot... Du kjenner ikke Jesus Kristus, RWS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du kjenner ikke Jesus Kristus, RWS Det er umulig å kjenne en person som døde for snart 2000 år siden. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Du kjenner ikke Jesus Kristus, RWS Det er umulig å kjenne en person som døde for snart 2000 år siden. Han stod opp fra de døde, og Han lever den dag i dag, O3K Alle de som leter etter Ham finner Ham Endret 12. august 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Han stod opp fra de døde, og Han lever den dag i dag, O3K Nei, han er død, og i himmelen sammen med sin far, Gud sjøl. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Han stod opp fra de døde, og Han lever den dag i dag, O3K Nei, han er død, og i himmelen sammen med sin far, Gud sjøl. Himmelriket er her, Han er her, Gud er her. Den eneste grunnen til at du ikke ser himmelriket med Jesu Kristus, er at du ikke har gått igjennom en psykisk gjenfødelse, som vil utvide ditt synsfelt. 2 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Himmelriket er her, Han er her, Gud er her. Den eneste grunnen til at du ikke ser himmelriket med Jesu Kristus, er at du ikke har gått igjennom en psykisk gjenfødelse, som vil utvide ditt synsfelt. Så jeg har vært i himmelriket hele tiden? Da er det vel ingen vits i å tilbe Jehova da for å komme til himmelriket og ikke havne i helvete da jeg allerede ER i himmelriket. Og denne "utvidelsen av synsfeltet" er mer eller mindre den samme utvidelsen som følger med en hver religion. Du ser Jesus overalt, mens andre ser karma overalt, eller naturånder overalt. Den eneste grunnen til at DU ikke ser naturånder er fordi du ikke gått igjennom den "psykiske gjenfødelsen" som trengs for at du kan se dem. 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Himmelriket er her, Han er her, Gud er her. Den eneste grunnen til at du ikke ser himmelriket med Jesu Kristus, er at du ikke har gått igjennom en psykisk gjenfødelse, som vil utvide ditt synsfelt. Så jeg har vært i himmelriket hele tiden? Da er det vel ingen vits i å tilbe Jehova da for å komme til himmelriket og ikke havne i helvete da jeg allerede ER i himmelriket. Jehovas vitner er ikke i Jesu Kristi rike. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Jehovas vitner er ikke i Jesu Kristi rike.Det vet du ikke. Uansett så er navnet "Jehova" den nordiske versjonen av den kristne Guds navn, enten du liker det eller ei. Teknisk sett hadde vært mer korrekt å kalle ham "Jahve", men jeg kaller ikke Jesus for "Xe'sous" heller. Jeg kaller ikke Jehova "Gud" fordi han ikke er min gud. Ordet "gud" er en tittel. Det blir som om du skulle kalle sjefen min for "sjef". Jeg spør igjen; Hvorfor burde jeg tilbe den kristne gud for å komme til himmelriket, og ikke havne i helvete, når jeg allerede ER i himmelriket? Endret 12. august 2011 av O3K Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg spør igjen; Hvorfor burde jeg tilbe den kristne gud for å komme til himmelriket, og for å ikke havne i helvete, når jeg allerede ER i himmelriket? Du er ikke i himmelriket, du er ikke kristen. Himmelriket er de kristnes verden, hvor Jesu Kristus og alle de hellige (rene) er. Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Så kristne lever i en fantasi verden ? Er det du sier med det. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du er ikke i himmelriket, du er ikke kristen. Himmelriket er de kristnes verden, hvor Jesu Kristus og alle de hellige (rene) er. Men tidligere sa du: Himmelriket er her, Han er her, Gud er her. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hvis Jesus er kongen over alle konger (hvorfor akkurat konge? En statsminister eller president har jo mye større makt og innflytelse enn noen konge i dag, men det tenkte ikke tekst forfatterne på?) så må det være kongen over de klønete kongene i hvertfall... Fyren blir jo fremstilt dum i sin egen (sin fars) bok jo og dette mener du er den største helten? Vel, er veldig glad vi IKKE tufter noen "arv" på den fyren i dag jeg, for da ville vi slitt litt med å "underleve" jesus i klønethet og moral da alle jeg kjenner langt på vei overgår Jesus i de tingene han foretok seg i følge bibelen. Fyren er jo i det minste... ikke så veldig smart og dette kan da ikke være ditt alvor at vi liksom skal følge i Jesus sine fotspor IHS, da vil jo verden bli et grusomt sted å leve med en skikkelig degradert moral og etikk... Det er utrolig hva du får deg til å skrive. Hadde jeg vært halvparten så god som Jesus, ville jeg vært det mest moralske mennesket på jorda. Greit nok at du prater med en person som fremstiller kristendommen på helt feil måte, men å si at Jesus som beskrevet i Bibelen var en umoralsk person, gir absolutt ingen mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå