Gå til innhold

Virkelig avslutte ett program i Android

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt min Samsung Galaxy S2 i snart en måned, og er stort sett fornøyd, men noe som irriterer meg grenseløst er alle programmene som kjører i bakgrunnen, og selv om jeg dreper dem. Starter de igjen etterhvert!

Jeg tok f.eks. en reboot på telefonen, tastet inn pin koden for så å legge fra meg telefonen. 15 minutter senere sjekker jeg hvilke programmer som kjører, og da er det ca 10-15 programmer som kjører. Bl.a. Skype, Winamp, osv osv. uten at jeg har rørt noe som helst. Skype er avlogget, Winamp har jeg ikke rørt, og andre programmer som doubletwist osv, er også helt latterlig at starter.

Grunnen til at jeg spørr, er fordi det begynner å bli ett problem. Satt i bilen og kjørte. Når jeg satte meg inn, hadde jeg ca 70% batteri - 1 time senere, kommer det lyder fra telefonen fordi den er nede på under 10%.

Er det noe spessielt man må gjøre for å få ting til å slutte å kjøre i bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er ikke at programmene er i minnet, men at de ikke lar telefonen "sove".

Hadde akkurat samme problem som deg, og problemprogrammet mitt var Viber, etter at det ble fjernet fungerer telefonen fint. (Satte telefonen i 2g-modus og skrudde av wifi samtidig, men glemmer å skru av det i blant, uten problemer.)

Lenke til kommentar

Det lureste for deg er å roote telefonen, og innstallere et program som heter Chainfire3d. Programmet legger seg mellom app'sene og alt som ikke har "tillatelse" til å kjøre i det uendelige vil bli tvunget til å avslutte, eller å dempe nett/batteribruk til det absolutt minimale selv mens de brukes. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke Task killer FOR ofte, da man gjerne slår av apps som ikke er helt klare til å bli slått av, og evnt. gjør at apps, programmer og widgets blir ødelagt. Se det som at du skrur av programmer i Windows ved å terminere prosessene.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spørr, er fordi det begynner å bli ett problem. Satt i bilen og kjørte. Når jeg satte meg inn, hadde jeg ca 70% batteri - 1 time senere, kommer det lyder fra telefonen fordi den er nede på under 10%.

Er det noe spessielt man må gjøre for å få ting til å slutte å kjøre i bakgrunnen?

Hvor mye av batteriet ditt hadde Android System eller Android OS trukket da? Jeg tipper på rundt 50%.

Dersom jeg har rett er problemet ditt et helt annet enn du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...