Gå til innhold

Nabo satt opp eget skilt?

DE1

Anbefalte innlegg

Dersom eg tolker biletet rett så har det vel i praksis ikkje vært lov med gjennomkjøyring før skiltet blei satt opp heller? Vegen ender i ein gangveg og skiløype(?) altså veg som ikkje er kjøyre veg, dei som kjøyrer videre gjer strengt tatt noke ulovleg når dei benytter motorkjøyretøy på gangvegen for å komme seg vidare.

Det som eg reagerer mest på er at skiltet er dårlig formulert dersom denne formuleringen er rett:

"Ingen motorisert gjennomgang unntatt **veg 11 og 11b"

Unntaket her er heilt meiningslaust då alle som har eit ærend i 11 og 11b per definisjon ikkje er på gjennomgang.

Slik som eg ser det burde det her vært skilta med blindveg som er åpen for gående og syklende.

Eventuellt innkjøring forbudt med unntak av trafikk til **veg 11 og 11b.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommunen kan da vel sette opp skilt etter eget og andres ønsker, og som nevnt tidligere, du kan kreve innsyn i saken.

Men, har du ett skrikende behov for å kjøre på den veistubben som ikke går noen sted?

Hvorfor i all verden bryr du deg i det hele tatt om at beboerne i blind-veien har fått kommunen til å sette opp ett skilt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har brukt den veien av og til, til å slippe av passasjerer som bor i gaten nedenfor (oppover på kartet) med tungt musikkutstyr så det blir kortere å gå - eller å slippe av skiløpere.

Problemet er at denne naboen har begynt å irritere.. Ved å blant annet ta ned "rebus-poster" som har hengt på andre siden av vegen osv. Hadde det bare vært denne ene tingen så..

Lenke til kommentar

Ok, virket bare som om du satt å irriterte deg grønn over at han hadde fått satt opp ett skilt uten at det direkte berørte deg...

Men, du kan jo klage til kommunen sikkert?

Si det som det er, at du enkelte ganger har brukt veien for det du skrev over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...