Gå til innhold

Virtuelt minne / sidevekslingsfil

tommysk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg problemer med å rippe en dvd film til div x . Får feilmelding om at det er for lite virtuelt minne, og at jeg må endre innstillinger på sidevekslingsfila. Jeg har gått inn og endret innstillingene til 1000mb både i partisjonen hvor jeg har systemfilene og partsjonen hvor jeg lagrer filmen. Valget av 1000mb er noe tilfeldig, hva er den riktige innstillingen??

Jeg har også problemer med å rippe en hel dvd. Jeg får med bare de

første 50 minuttene av filmen. Kan dette skyldes innstillingene til sidevekslingsfilen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, da har jeg nok virtuelt minne.

Jeg bruker NTFS. Vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener, men maskina laster inn dvd fila på 7gb uten problemer, det er når dvd fila endres til div x problemene oppstår.

Maskina har 128mb ram, og en 700mzh prosessor. Kan problemet være at den har for lite kapasitet???

Lenke til kommentar

128MB er LITE til videokomprimering ... egentlig er det ganske lite for stort sett alle ting idag (så lenge du ikke bruker Win95 og bare spiller kabal ;) ).

MEN du skulle fremdeles ikke fått slike feilmeldinger likevel. Det går bare tregt som sirup i januar.

Tips:

- Er det nok diskplass ledig på den disken du har SWAP på da?

- Kjør scandisk for å være sikker på at det ikke er feil på disken/diskplass blir rapporter feil.

- Prøv å sette SWAP-instillingene til "Automatisk"

Hvilket OS bruker du? Hvilke programmer bruker du til å komprimere video?

Lenke til kommentar

Har 14gb ledig, burde være nok. Bruker 2000.

Vet at 128 ram er lite, så det går sent... Men det går!

Vet ikke om programmet jeg bruker heter noe annet en divX...

Bruker automatiske innstillinger så fremt det er mulig.

Kan prøve å kjøre scandisk. Men det er ikke så lenge siden jeg har gjort det uten problemer, så jeg tror ikke det er der problemet ligger.

Men kan det gi problemer at systemfilene er på en partisjon ( på ca 3gb), mens jeg lagrer filene på en annen partisjon???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...