Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Sommeridyll Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Blir bare bedre og bedre disse HDR bildene dine Tror snart jeg må få be om litt undervisning hos deg Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Dette er likanes. Fin komp er det også ) Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Blir bare bedre og bedre disse HDR bildene dine Tror snart jeg må få be om litt undervisning hos deg Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Blir bare bedre og bedre disse HDR bildene dine Tror snart jeg må få be om litt undervisning hos deg Blir bare bedre og bedre disse HDR bildene dine Tror snart jeg må få be om litt undervisning hos deg Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Det er vel slik at vi bruker forskjellige metoder på bildebehandlingen alle her inne, så litt utveksling av metoder hadde vært interessant, men det er nokk jeg som trenger mest råd og veiledning tror jeg :)Tusen takk for behagelig tilbakemelding Wasco Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Dette er likanes. Fin komp er det også ) Tusen takk for kommentaren N.Copola Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Kjekt å se et brukandes HDR-bilde også ja... Ok dette, men virker av en eller annen grunn litt "kaldt".... Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Et tiltalende sommerbilde. Men jeg må spørre: Hva er det som egentlig vinnes ved å bruke HDR her, kontra å bruke et vanlig bilde. Er det detaljer i skogens skygger som kommer bedre fram gjennom HDR ? Hva sier du Kjell Arne ? Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Kjekt å se et brukandes HDR-bilde også ja... Ok dette, men virker av en eller annen grunn litt "kaldt".... Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Ja jeg er enig med deg at bildet er litt "høstlig" vet ikke hvorfor, men det blåste godt da jeg tok bildet, kanskje litt høyere temperatur på fargene fra min side hadde gjort bildet noe bedre tusen takk for kommentaren smort Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Et tiltalende sommerbilde. Men jeg må spørre: Hva er det som egentlig vinnes ved å bruke HDR her, kontra å bruke et vanlig bilde. Er det detaljer i skogens skygger som kommer bedre fram gjennom HDR ? Hva sier du Kjell Arne ? Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Tusen takk for kommentaren Knut jeg sier og mener at ett bilde i tre eksponeringer og behandlet i HDR er av en annen dimensjon en et enkelt bilde, selvfølgelig kan noen gjøre er knips som er bedre men med tre eksponeringer og HDR har du så mange flere valg for hvordan du vil att bildet ditt skal se ut, her kan du få frem alt du måtte ønske av detaljer i bildet når du finner ut av fremgangsmåten, (All respekt for enkeltbildet det er ikke noe som er flottere en et godt eksponert enkelt bilde)beklager viss noe blir provoser av meningene mine jeg fikk et direkte spørsmål på meg så da må jeg jo svare hva jeg mener ? Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tusen takk for kommentaren Knut jeg sier og mener at ett bilde i tre eksponeringer og behandlet i HDR er av en annen dimensjon en et enkelt bilde, selvfølgelig kan noen gjøre er knips som er bedre men med tre eksponeringer og HDR har du så mange flere valg for hvordan du vil att bildet ditt skal se ut, her kan du få frem alt du måtte ønske av detaljer i bildet når du finner ut av fremgangsmåten, (All respekt for enkeltbildet det er ikke noe som er flottere en et godt eksponert enkelt bilde)beklager viss noe blir provoser av meningene mine jeg fikk et direkte spørsmål på meg så da må jeg jo svare hva jeg mener ? Takk for svar Kjell Arne. Du har sikkert rett i at detaljer i lys og skygge kan lokkes fram med måteholden bruk av HDR, og bildet ditt er fint sånn. Det er måteholdent, sånn at det ikke framstår som kunstig. En utfordring med HDR synes jeg kan være skarphet, - det er jo tross alt flere eksponeringer som legges oppå hverandre. Så det gjelder vel å ha et godt stativ, - og å holde seg unna motiver som beveger seg, - bølger og greiner i vind f.eks. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Bra HDR foto, men kanskje litt kontrast fattig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg