Gå til innhold

BK: Sommeridyll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for kommentaren Knut :) jeg sier og mener at ett bilde i tre eksponeringer og behandlet i HDR er av en annen dimensjon en et enkelt bilde, selvfølgelig kan noen gjøre er knips som er bedre :yes: men med tre eksponeringer og HDR har du så mange flere valg for hvordan du vil att bildet ditt skal se ut, her kan du få frem alt du måtte ønske av detaljer i bildet når du finner ut av fremgangsmåten, (All respekt for enkeltbildet det er ikke noe som er flottere en et godt eksponert enkelt bilde)beklager viss noe blir provoser av meningene mine :huh: jeg fikk et direkte spørsmål på meg så da må jeg jo svare hva jeg mener :hm:?

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentaren Knut :) jeg sier og mener at ett bilde i tre eksponeringer og behandlet i HDR er av en annen dimensjon en et enkelt bilde, selvfølgelig kan noen gjøre er knips som er bedre :yes: men med tre eksponeringer og HDR har du så mange flere valg for hvordan du vil att bildet ditt skal se ut, her kan du få frem alt du måtte ønske av detaljer i bildet når du finner ut av fremgangsmåten, (All respekt for enkeltbildet det er ikke noe som er flottere en et godt eksponert enkelt bilde)beklager viss noe blir provoser av meningene mine :huh: jeg fikk et direkte spørsmål på meg så da må jeg jo svare hva jeg mener :hm:?

Takk for svar Kjell Arne. Du har sikkert rett i at detaljer i lys og skygge kan lokkes fram med måteholden bruk av HDR, og bildet ditt er fint sånn. Det er måteholdent, sånn at det ikke framstår som kunstig. En utfordring med HDR synes jeg kan være skarphet, - det er jo tross alt flere eksponeringer som legges oppå hverandre. Så det gjelder vel å ha et godt stativ, - og å holde seg unna motiver som beveger seg, - bølger og greiner i vind f.eks. :roll::yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...