henrikrox Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Var et fattig poeng unna petroliumsteknologi utdannelse på UIS i år, så hadde tenkt å ta opp fag, samt å kombinere det med jobb. Har dog noen spørsmål, som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Har tenkt å ta opp følgende fag Naturfag Engelsk (skriftelig eksamen) Norsk Hovedmål (standpunkt) Norsk Hovedmål (eksamen skriftelig) Norsk sidemål (standpunkt og eksamen skriftlig) Norsk muntlig (standpunkt) Nyere historie Her det jeg lurer på 1. Kan jeg melde meg opp til hvilken som helst skole i byen jeg bor i? Hvordan fungerer dette? Er forhåpentligvis en enkel prosess 2. I fag som jeg ikke har en eksamens karakter, fks i Historie, naturfag etc (har bare standpunkt) vil jeg da få endret standpunkt karakter i det faget, eller vil jeg få en ny eksamens karakter i de fagene på vitnemålet. Mens standpunktet vil stå fra tidligere skole. 3. På samme måte, hvis jeg går opp i Norsk skriftlig, som jeg vil ha endret både standpunkt og eksamens karakter. Vil jeg da bare få endret eksamens karakteren, og ikke standpunkts karakteren? 4. Hvis ja, er det noen måte å få endret standpunkt karakteren? 5. Kan jeg ta fag, som jeg ikke har på vitnemålet mitt, som fks geografi og religion? De vil ta telle like mye som mine andre fag? Er dette jeg komme på i farten, sonans er vel et alternativ, men syntes det er kriminelt dyrt, så har evt lyst å prøve privatist eksamen nå til vinter, og så evt sonans hvis det skulle gå dårlig. Sorry for alle spørsmålene forresten Endret 8. august 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 1. Privatistweb.no 2. Eksamen erstatter standpunkt 3. Vet ikke, norskfaget synes jeg er for komplisert og aldri trengt å vite det. 4.- 5. yes og yes. Så lenge du er litt strukturert og ikke har tenkt å ta værre realfag enn naturfag så ser jeg ingen grunn til å bruke penger på Sonans. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) 3. Du får en ny karakter som erstatter både standpunkt og tidligere eksamen. Endret 8. august 2011 av Era Vulgaris Lenke til kommentar
stifa Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 1. Det er jeg ganske sikker på at du kan. 2. Eventuell tidligere standpunkt- og eksamenskarakter vil bli fjernet, og den nye eksamenskarakteren vil stå der istedet. 3. Se ovenfor. 4. Se ovenfor. 5. Du kan ta fag som du både har hatt og helt nye. Du vil da få en eksamenskarakter som teller like mye som de andre karakterene. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Kjempe flott Tusen takk for all hjelp Hva skulle jeg gjort uten dere. Hadde tenkt å prøve dette halvåret å være selv disiplinert, og se hva jeg klarer før jeg evt melder meg opp til sonans på vår halvåret. Jeg har ekstremt god hukommelse, så derfor vil jeg fokusere på de fagene som jeg kan pugge mest på. Godt å vite at jeg kan ta opp fag som jeg ikke har hatt før, da burde ikke historie, religion etc være for vanskelig å få 6 i. Og nei, trenger ikke ta opp vanskeligere fag enn naturfag, da jeg i vår gjennomførte r2 matematikk og fysikk 1. Siden jeg fikk B i fysikk 1, burde jo naturfag gå ganske greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå