Gå til innhold

[Løst] Tekstbasert Mafia spill


Anbefalte innlegg

Mafia spill

 

Dere har helt sikkert hørt om NordicMafia.net, og jeg vil prøve å lage ett lignende spill.

 

Spillet skal ha noen enkle funksjoner som:

 

Logg inn

XP og forskjellige ranker

Drep

Chat

osv.

 

Nå trenger jeg egentlig bare litt hjelp med å sette igang. Jeg er nybegynner når det gjelder HTTP ogsånnt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mafia-sjangeren av nettspill er så oppbrukt nå, at det blir helt meningsløst å skulle lage enda ett slikt spill. Det finnes vel til og med egne nettsider og nettjenester som lar deg sette opp ditt "eget" Mafia-spill med dine egne innstillinger osv osv. Hvis du er interessert i å utvikle ditt eget menybaserte nettspill ville jeg heller anbefale deg å komme opp med en original ide. Og da kan du stort sett utelukke mafia-virksomheter og siviliasjonsbygging.

 

Det enkleste er kanskje å finne et prosjekt som allerede er i startfasen, og henge deg på utviklingen der. Om du faktisk er seriøst interessert i å være med på utviklingen av et slikt spill, burde du sette deg inn i både php, JavaScript, HTML og CSS, og prøve å lære deg å lage interaktive nettsider. Nettspill kan være forholdsvis kompliserte å utvikle, og jeg tror ikke det er noen som kommer til å gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Ja du har vel rett, men er bare så lei av alle de spillene hvor spillerne har flere milliarder kroner og at man trenger 50,000 kuler for å drepe noen. Min idee var å få spillet så realistiskt som mulig. Jeg har skrevet ned hele spillet i notepad, hvor mye xp for hver rank, oppdrag, ranker, historien, penger osv. Så nå er det "bare" scriptingen igjenn. Og nå lurer jeg bare på i hvilken ende begynner jeg i, det finnes jo flere bøker om bare javascript osv. og må jeg lese igjenom alle de bare for å lage ett litt enkelt mafia spill?

Lenke til kommentar

En "java for dummies"/"javascript for dummies"-bok er vel ikke det dummeste stedet å starte om du skal lage spillet i java/javascript

 

Men, enda ett mafia-spill er vel ikke det verden trenger mest, uavhengig av hvor realistisk og "bra" det er.

Konseptet ble brukt opp i år 2000...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...