Gå til innhold

Reise til Frankfurt. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har da vært der, noe spesielt du lurte på?

Kunne tenkte meg en tur opp i Commerzbank Tower, men fikk det ikke til da jeg var der.

Hmm. Skal vi se.

-Bør eg belage meg på og ta med en tysk ordbok, eller er folk flink i engelsk?

-Har hørt att flyplassen er relativt travel. Noe spesielt eg bør tenke på med tanke på den? Er det vanskelig og finne fram osv? Hvor god tid bør vi ha når vi skal hjem igjenn?

-Siden du har vert der. Er det noe du kunne ambefalt? Natt klubber eller andre turist attraksjoner?

Alt eg kom på i farta :p

Endret av veluci
Lenke til kommentar

Things to Do in Frankfurt

Er mange år siden jeg var i Frankfurt, men ja det er en flott plass.

De fleste kan Engelsk, men start med noe slikt : entschuldigen Sie mich, sprechen sie Englisch.

Eller : Sprechen sie Englisch ?.

Lær deg noen høflighets fraser, så kommer du veldig langt.

Og siden Frankfurt er Sør for Hamburg, så sier vi Moin Moin, nesten det sammen som Guten Morgen.

Lær deg noen kjappe fraser, så ordner det seg. Tyskerne er meget "bestemt" men høflig folkslag.

MvH

W_B

Lenke til kommentar

De fleste kan Engelsk, men start med noe slikt : entschuldigen Sie mich, sprechen sie Englisch.

Og siden Frankfurt er Sør for Hamburg, så sier vi Moin Moin, nesten det sammen som Guten Morgen.

Lær deg noen kjappe fraser, så ordner det seg. Tyskerne er meget "bestemt" men høflig folkslag.

MvH

W_B

Takker for svaret :-) Skal på konser på lokalet "Festhalle". Er ikke helt sikker på om det ligger på nord siden eller sør siden enda, men planen blir og bo i nærheten av det :-)

Går ut ifra att det første du skrev betyr: unskyld meg, snakker du engelsk? Har eg rett?

Lenke til kommentar

MvH

W_B

Takker for svaret :-) Skal på konser på lokalet "Festhalle". Er ikke helt sikker på om det ligger på nord siden eller sør siden enda, men planen blir og bo i nærheten av det :-)

Går ut ifra att det første du skrev betyr: unskyld meg, snakker du engelsk? Har eg rett?

Det medfører riktighet, at det betyr : Unskyld meg, snakker du Engelsk.

Lenke til kommentar

Spenning i Frankfurt? Tja. Berlin har selvsagt en ganske annen historisk betydning, Frankfurt er primært et finansielt og økonomisk knutepunkt. München virker nok for nordmenn morsom fordi mye av det erketyske trekkes ekstra langt i Bayern, mens det hele er tonet ned ganske mange hakk i Frankfurt.

Jeg synes absolutt Frankfurt har sine ålreite sider – den som er villig til å lete finner alltid noe morsomt i byer der pengene sitter løst – men skal en først rangere tyske byer hva turisme angår ender den neppe blant topp 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...