veluci Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei. Skal til Frankfurt i oktober, og lurte på om noen hadde noen erfaring med plassen? Blir første gang eg reiser til tyskland. Er det noe eg bør vite? eventuelle forbredelser eg bør gjøre på forhånd? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Har da vært der, noe spesielt du lurte på? Kunne tenkte meg en tur opp i Commerzbank Tower, men fikk det ikke til da jeg var der. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Har da vært der, noe spesielt du lurte på? Kunne tenkte meg en tur opp i Commerzbank Tower, men fikk det ikke til da jeg var der. Hmm. Skal vi se. -Bør eg belage meg på og ta med en tysk ordbok, eller er folk flink i engelsk? -Har hørt att flyplassen er relativt travel. Noe spesielt eg bør tenke på med tanke på den? Er det vanskelig og finne fram osv? Hvor god tid bør vi ha når vi skal hjem igjenn? -Siden du har vert der. Er det noe du kunne ambefalt? Natt klubber eller andre turist attraksjoner? Alt eg kom på i farta Endret 8. august 2011 av veluci Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Things to Do in Frankfurt Er mange år siden jeg var i Frankfurt, men ja det er en flott plass. De fleste kan Engelsk, men start med noe slikt : entschuldigen Sie mich, sprechen sie Englisch. Eller : Sprechen sie Englisch ?. Lær deg noen høflighets fraser, så kommer du veldig langt. Og siden Frankfurt er Sør for Hamburg, så sier vi Moin Moin, nesten det sammen som Guten Morgen. Lær deg noen kjappe fraser, så ordner det seg. Tyskerne er meget "bestemt" men høflig folkslag. MvH W_B Lenke til kommentar
veluci Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Things to Do in Frankfurt Er mange år siden jeg var i Frankfurt, men ja det er en flott plass. De fleste kan Engelsk, men start med noe slikt : entschuldigen Sie mich, sprechen sie Englisch. Eller : Sprechen sie Englisch ?. Lær deg noen høflighets fraser, så kommer du veldig langt. Og siden Frankfurt er Sør for Hamburg, så sier vi Moin Moin, nesten det sammen som Guten Morgen. Lær deg noen kjappe fraser, så ordner det seg. Tyskerne er meget "bestemt" men høflig folkslag. MvH W_B Takker for svaret :-) Skal på konser på lokalet "Festhalle". Er ikke helt sikker på om det ligger på nord siden eller sør siden enda, men planen blir og bo i nærheten av det :-) Går ut ifra att det første du skrev betyr: unskyld meg, snakker du engelsk? Har eg rett? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Tyskgjetningen er korrekt. Frankfurt er en av de greieste byene i Tyskland hva engelskkunnskaper angår. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Sjekk også om flyet virkelig går til Frankfurt eller om det er til Hahn som jo ligger flere byer unna. Det er så langt unna at man nesten burde ta fly fra Hahn til Frankfurt. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Sjekk også om flyet virkelig går til Frankfurt eller om det er til Hahn som jo ligger flere byer unna. Det er så langt unna at man nesten burde ta fly fra Hahn til Frankfurt. Er vell godt gjort og feile der? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Er vell godt gjort og feile der?Ikke når enkelte selskaper selger billetter til "Frankfurt(Hahn)" Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Things to Do in Frankfurt Er mange år siden jeg var i Frankfurt, men ja det er en flott plass. De fleste kan Engelsk, men start med noe slikt : entschuldigen Sie mich, sprechen sie Englisch. Eller : Sprechen sie Englisch ?. Lær deg noen høflighets fraser, så kommer du veldig langt. Og siden Frankfurt er Sør for Hamburg, så sier vi Moin Moin, nesten det sammen som Guten Morgen. Lær deg noen kjappe fraser, så ordner det seg. Tyskerne er meget "bestemt" men høflig folkslag. MvH W_B Takker for svaret :-) Skal på konser på lokalet "Festhalle". Er ikke helt sikker på om det ligger på nord siden eller sør siden enda, men planen blir og bo i nærheten av det :-) Går ut ifra att det første du skrev betyr: unskyld meg, snakker du engelsk? Har eg rett? Det medfører riktighet, at det betyr : Unskyld meg, snakker du Engelsk. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er det noe spennende å se i Frankfurt a? Jeg mener er da mer spennende i Munchen og Berlin selv om det aldri høres så klisjeaktig ut. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Spenning i Frankfurt? Tja. Berlin har selvsagt en ganske annen historisk betydning, Frankfurt er primært et finansielt og økonomisk knutepunkt. München virker nok for nordmenn morsom fordi mye av det erketyske trekkes ekstra langt i Bayern, mens det hele er tonet ned ganske mange hakk i Frankfurt. Jeg synes absolutt Frankfurt har sine ålreite sider – den som er villig til å lete finner alltid noe morsomt i byer der pengene sitter løst – men skal en først rangere tyske byer hva turisme angår ender den neppe blant topp 10. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Neida er egentlig ganske glad i Tyskland jeg. Var en gang et sted som het Sommerhausen i Bayern. Morsom landsby. Winterhausen lå ved siden av. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Er vell godt gjort og feile der?Ikke når enkelte selskaper selger billetter til "Frankfurt(Hahn)" Er vel bare Ryanair som flyr dit fra Norge. Lufthansa og SK bruker hovedflyplassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå