Meohz Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 In game så blir alle models som f.eks. kasser og fjell på css helt vridd(også andre spill som Black ops er det rene diskoteket med blinkende farger). og skjermen flimrer. Kan det være grafaikk kortet som er ødelagt? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 dette tyder iallefall på at det er skjermkortet som har problemer. Man kaller gjerne slike grafikk-forvrengninger for artifacts, og de oppstår ofte dersom man har ustabilitet på grunn av overclocking av kortet eller temperaturproblemer. Det kan være rene defekter i hardware også, men sjekk iallefall ut at memory- og GPU-clock er satt til standard hastighet for ditt spsifikke kort. Siden du spør så tipper jeg at du ikke har overclocket kortet , men det går an å ta en sjekk på temeperaturen på kortet. Er ikke sikker på hva driftstemperatur på ATI-kort bør være, men nyere NVIDIA-kort bør ikke ligge over 90 grader iallefall. Sjekk om du har mye støv i maskin og på grafikkkortet, og kanskje spesielt vifta. Kan også være greit og forsikre seg om at PC har skikkelig med luft tilførsel og utførsel slik at ikke varmen akkumuleres i eller rett bak kabinettet. Regner med at du har oppdatert drivere osv, men nevner det allikevel. Du kan prøve å sette ned detaljgraden for å teste litt også. Dersom dette fikser problemet midlertidig så tyder det jo på at det er temperaturene ved høyere belastning som er problemet Lenke til kommentar
Meohz Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Jeg prøvde å ta ut å sette GPUen inn på nytt og har ikke hatt problemet etter. Men nå kan jeg bare sette resolution på 1600x1200 når jeg har en skjerm som kan være 1920x1080. Hadde ikke det poblemet før jeg tok ut og inn GPUen. Har også reinstallert GPU drivere tusen ganger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå