I.A.G. Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Morn! Jeg har et mobilt bredbånd fra Ice, og vil få det ut på et trådløst nettverk. Til å gjøre det har jeg en Windows-PC og et trådløst aksesspunkt. Ice-bredbåndet har USB-grensesnitt, og må sånt sett gå via PC-en. Jeg har gjort følgende: - Ice-bredbåndet og aksesspunktet er koblet til PC-en med henholdsvis USB- og TP-kabel. - Ice-tilkoblingen er konfigurert i Windows til å være delt, med aksesspunktets tilkobling definert som hjemmenettverkstilkobling. - Aksesspunktet er satt til å motta IP automatisk, samt å dele ut IP-er til enheter på det trådløse nettverket. - Alt mulig stæsj (iPad, andre PC-er, mobiltelefoner) kobles trådløst til aksesspunktet og mottar IP automatisk. - Brannmurer er for sikkerhets skyld slått av. Dette fungerer av og til, og det er her problemet ligger: Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke, tilsynelatende helt tilfeldig. Spørsmålet er derfor: Er det noe jeg burde gjort annerledes, eller er det bare Windows som morer seg på min bekostning (igjen)? På forhånd takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå