Asaf_p Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Pcen er kablet til trådløsrouter, mens macen er koblet opp mot denne trådløst. hvordan skal jeg klare å koble meg opp fra macen slik at jeg får tilgang til bilder osv på pcen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 De burde strengt tatt se hverandre hvis du har satt på fildeling... Hvis du høyreklikker på nettverkstilkoblingen og velger status på Windows-maskinen og åpner nettverks-valgpanelet på Macen så finner du ipadressene de har lokalt bak routern... Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Har satt på fildeling begge plasser og forsøkt etter både å ha lest og sett guider om dette. Men jeg får opp en trådløs pc som er på nettverket, men ikke den stasjonere. Så mistenker at det enten er routeren eller Win7 som er vrang. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Får du pinget ip-adressen til den stasjonære? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Det har jeg ikke prøvd. Hvprdan gjør jeg det på mac? Er nykonvertert Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Åpne terminalen og skriv ping "ip-adresse" Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Takk! Får opp Request timeout for Icmap og tall. Kommer nye linjer hele tiden og slutter ikke ser det ut som Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Da finner den ikke Windows 7 maskinen på nettverket. Ser du W7 maskinen fra noen andre maskiner i nettverket, om det er fler? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Jeg resatte routeren nettop og da fant jeg pcen! Men uansett takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå