Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan beskrives en begynnende utslitt automatkasse

Reggy

Anbefalte innlegg

Mange takk for svar!!

Jeg kunne gjerne påkostet 5 tusen og fått gjort alt det du nevner. Men jeg kan ikke selv. Og da står jeg der.

Ser at Bergen har et sånn eget automatverksted, skulle gjerne hatt noe tilsvarende i Kristiansand.

Ny kjøretur i dag, stadig noe rusk og tusk i gearingen. Det er nesten så jeg håper alt bare ryker. Men det er skjer vel neppe.

Lurer på om IF er interessert i et spleiselag på automatkassen, fremfor regningen når hele skiten ryker.

Jau, det kommer vel fort oppi 10-15.000,- for en slik jobb, totalt. Så... Egentlig trengs det ikke spesialverksted for å gjøre det jeg har gjort, jeg vet at f.eks merkeverksted til både Opel, Volvo og Saab gjør tilsvarende, og fler og fler ikke-merke-verksteder har både kompetanse og utstyr til å gjøre det jeg har gjort. Men å få oversikt over hvem som gjør en skikkelig jobb og ikke, nei se det... :roll::hmm:

Det er når/om du trenger å få foretatt justeringer på kassen, at det trengs spesialverksted, selv om et spesialverksted kanskje er de mest kompetente (og gjerne de dyreste) til alt sammen..

Jeg får ta en vurdering etter sommeren nå. Må inn og ha EU kontroll. Skal forhøre meg da om det verkstedet kan noe m aut kasse. Evt hvem som kan hjelpe. Tenkte kanskje om ikke annet at de kunne fylle på sånn reperasjonsolje som du nevnte og sørge for å ta ut tilsvarende slik at nivå er riktig. Kan jo være som du nevner at det kan gjøre livet litt mykere.... Tror ikke jeg "gidder" nyt oljeskift siden det ble gjort i fjor....

Hva skjer om en kasse ryker. Stopper hele greia, eller blir det liksom slik at et gear plutselig ikke er tilgjengelig lenger....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at det faktisk holder med den flasken, så ta deg en runde på verksteder og spør. De fleste verksteder skal ha tilgang til info om hvordan man måler/fyller på din kasse, og fullstendig rocket science er det heller ikke, så... ;-)

Ja jeg får ta en sjekk om noen kan hjelpe med det.

Men det var ingen nettbutikk på linken du gav meg på den oljen. Hvor får jeg kjøpt den. Og vil to flasker være enda bedre hvis jeg først får noen til å hjelpe med dette.

Lenke til kommentar

Ja jeg får ta en sjekk om noen kan hjelpe med det.

Men det var ingen nettbutikk på linken du gav meg på den oljen. Hvor får jeg kjøpt den. Og vil to flasker være enda bedre hvis jeg først får noen til å hjelpe med dette.

Stemmer det, det er ikke direkte nettbutikk. Jeg pleier å kontakte de direkte med å ringe, eller en epost., ellers så har de forhandlere diverse steder, så det kan være det er en forhandler der du bor. En flaske skal holde til adskillig større kasser enn den du har, den holder helt opp til busser, så det skal holde med 1. Og dette er ikke en oljetilsetning men en metallbehandling, slik at om dette ikke hjelper helt og du vil bytte olje likevel, så trenger du ikke ny behandling. 1 behandling varer 50-100.000KM såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...