Gå til innhold

Rar følelse over albue og på toppen av armen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har trent i 7-8 måneder nå, jeg har alltid vært flink med teknikken og pustet riktig..i juni/juli fikk jeg en rar følelse etter å ha løftet svært tungt i biceps curl..mer enn jeg burde. Som følger av det har jeg en (smertefri) rar følelse som ligger på toppen av armen (den nederst), litt i nærheten av albuen og nederst på triceps:

16hm49k.gif

Jeg har tatt en pil der jeg har følelsene.

Dette regner jeg med kommer av at jeg tok for mye i biceps curl, samtidig som jeg gikk rett bort og trente tungt med benk etterpå og deretter finisha med skuldere..kan jeg ha overbelastet armen helt jævlig?

Jeg snakka med en fysioterapeut som tvilte på at det var noe farlig eller at noe har røket eller blitt skadet veldig..hun viste meg en øvelse hvor man snur armen rundt og prøver å snurre den enda lenger, for å kjenne at det tøyer på det stedet jeg hadde følelsen..dette hjalp. Så jeg antar det kanskje har noe med at muskelen er sammentrukket og må "ut" igjen da, om dere skjønner.

Alikevel har jeg denne merkelige følelsen enda..ikke nødvendigvis etter trening men utpå kvelden og når jeg sitter på pcen..

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, okei. Saken er at curl med rettstang er notorisk til å kuke til underarmene, og all tricepsekstensjon der triceps strekkes skikkelig er ikke stort bedre mot albuene.

Vet du om en øvelse som kuker mindre til underarmen og som fortsatt trener bicepsen?:)

Lenke til kommentar

EZ-stang er snillere hvis du vil bruke stang. Maskinen du viste bilde av er også grei. Hammercurl med hantler trener muskulaturen i underarmene mer, men belaster leddene mindre. Til syvende og sist gjelder det å kjenne etter selv hva som funker. Gjør det vondt, så unngå det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...