Howard Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 TEST: Riello WinDialog 09 UPS-er har gått fra å være noen sære saker som kun brukes i viktige serverrom til å bane seg vei inn i stuene til folk. For ja, disse batteriklumpene kan virkelig redde deg fra tid til annen! Vi kikker på en modell fra Riello rettet mot hjemmemarkedet. Les testen her. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Litt på siden av topic? Jeg ser at mange snakker om overspenningsvern og hvor bra nytte man har av det og at amn da kan sitte helt trygg i tordenvær... Men jeg har hørt en gang fra en elektrikker at de enorme strømmengdene som kommer i et lyn slår fort igjennom et overspenningsvern.. og at det sånn sett ikke hjelper et døyt mot lyn... men at det kan hjelpe mot "bursts" og støy på strømnettet. Noen som vet mer om det? Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ... Men jeg har hørt en gang fra en elektrikker at de enorme strømmengdene som kommer i et lyn slår fort igjennom et overspenningsvern.. og at det sånn sett ikke hjelper et døyt mot lyn... men at det kan hjelpe mot "bursts" og støy på strømnettet. både ja og nei ... overspenningsværn er ofte for "trege" til å "reagere" på de enorme energimengdene som et lyn-nedslag avgir. De vil dog øke sjanngsen for at elektronikken som står bak værnet overlever. Man kan aldri garantere at et overspennings-værn vil klare å avgrense et lyn-nedslag. Man kan trøste seg med at man får unna grufs fra strømnettet, og ikke mist vil jo forsikringsselskapene stille seg positiv til at det er brukt et godkjent overspenningsværn. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg lurer på om det er angitt noe ca. levetid på batteriene slik som man får på "binniz" modellene? Virket ellers som en ganske snacksy USB :wink: Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg lurer på om det er angitt noe ca. levetid på batteriene slik som man får på "binniz" modellene? Virket ellers som en ganske snacksy USB :wink: evt. UPS... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 apc upsen har jo i tillegg den garantien som gjør at hvis noe utstyr som står bak den ryker pga lynnedslag ellerno, og upsen er koblet til riktig, så får du erstattet skader for inntil £50000, og det er jo ganske greit. skal selv bestille meg en smart-ups 1500va nå, da min bk500ei blir i minste laget for mine to pcer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 2 x 512 MB DDR400 ECC Selv om brikkene er DDR400, så er det vel mer relevant å liste hastigheten de kjører på, fordi de trekker jo strøm som 266 brikker. (Dersom dere ikke har Iwil MPX2 @ 166) Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 evt. UPS... går kjapt i svingene tidlig på mårran Lenke til kommentar
micropower Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg lurer på om det er angitt noe ca. levetid på batteriene slik som man får på "binniz" modellene? Virket ellers som en ganske snacksy USB :wink: Riellos UPS leveres med fem års batterier og to års garanti! :smile: Tommy Micropower Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 evt. UPS... går kjapt i svingene tidlig på mårran ja, halv 11 er jo nesten før sola det... :o Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ja, halv 11 er jo nesten før sola det... :o alibi: jeg er student .... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Litt på siden av topic? Jeg ser at mange snakker om overspenningsvern og hvor bra nytte man har av det og at amn da kan sitte helt trygg i tordenvær... Men jeg har hørt en gang fra en elektrikker at de enorme strømmengdene som kommer i et lyn slår fort igjennom et overspenningsvern.. og at det sånn sett ikke hjelper et døyt mot lyn... men at det kan hjelpe mot "bursts" og støy på strømnettet. Noen som vet mer om det? Det kan hjelpe mot lyn au. Spesiellt da lyn kan variere i styrke. Typisk, vil det ikke hjelpe så mye akkurat da men. Overspenningsvern kan likevel være greitt mot nettstøy og den slags. Som du sa. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Litt på siden av topic? Jeg ser at mange snakker om overspenningsvern og hvor bra nytte man har av det og at amn da kan sitte helt trygg i tordenvær... Men jeg har hørt en gang fra en elektrikker at de enorme strømmengdene som kommer i et lyn slår fort igjennom et overspenningsvern.. og at det sånn sett ikke hjelper et døyt mot lyn... men at det kan hjelpe mot "bursts" og støy på strømnettet. Noen som vet mer om det? Det er antatt at det bare er ca 10% av skadevolumet under lynvær som skyldes direkte lynnedslag i bygninger og anlegg. Ca 90 % skyldes skader fra overspenninger i elektriske og elektroniske ledersystemer etter et nedslag. Jeg er usikker på hvor langt vekk fra nedslagstedet man må være før "faren er over", men hvis det slår ned på Ulven, så er man ikke sikker selv på Snarøya. De mistet i hvertfall strømmen da det brant på kraftstasjonen nå nylig..... Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 apc upsen har jo i tillegg den garantien som gjør at hvis noe utstyr som står bak den ryker pga lynnedslag ellerno, og upsen er koblet til riktig, så får du erstattet skader for inntil £50000, og det er jo ganske greit. skal selv bestille meg en smart-ups 1500va nå, da min bk500ei blir i minste laget for mine to pcer. Hva har du av utstyr som skal beskyttes ? Syntes 1,5 kVA hørtes mye ut for PC`er.... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Vurderer å gå til innkjøp av UPS, men er micropower et bra sted å handle? Tenker da på betaling, kundeservice, frakt, support, returer osv... Eventuelt, hvor har de en tilsvarende UPS til omtrent samme pris? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Vurderer å gå til innkjøp av UPS, men er micropower et bra sted å handle? Tenker da på betaling, kundeservice, frakt, support, returer osv... Eventuelt, hvor har de en tilsvarende UPS til omtrent samme pris? Jeg har undersøkt en del ting rundt Micropower VELDIG nøye, og jeg kan absolutt anbefale de ! Det eneste jeg er litt usikker på er hvordan service/forhandlernettverket deres er bygget ut, men uansett så er det FRYKTELIG sjelden at det er noen problemer med Riello sine UPS`er. Skulle det mot all formodning dukke opp noen problemer, så kan 95 % (sånn cirka) av de løses enten over nettet eller via telefon support. Evt. så kan Micropower sikkert anbefale deg en lokal elektriker..... Prismessig ligger de VELDIG bra i forhold til andre !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå