Gå til innhold

Satan - En gud?

Anbefalte innlegg

Er Satan en gud? Det virker for meg som om han må være det. Hvordan definerer kristendommen en gud? Hvilke egenskaper må man ha for å være en gud?

Hvis du tror at Satan finnes, tror du da på to guder, noe som er i strid med de ti bud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Satan er ingen gud. Satan er som sagt ein engel. Engler har som oss mennesker fri vilje. bare for å ha sagt det , man kan ikke likestille Satan og Gud, Satan og Co. kan ikke gjøre noe utan Gud's tillatelse. Du kan bl.a. lese Job's bok og finne det ut selv.

Lenke til kommentar
Nei, Satan er ingen gud. Satan er som sagt ein engel. Engler har som oss mennesker fri vilje. bare for å ha sagt det , man kan ikke likestille Satan og Gud, Satan og Co. kan ikke gjøre noe utan Gud's tillatelse. Du kan bl.a. lese Job's bok og finne det ut selv.

Hmm.. siden Satan ikke kan gjøre noe uten Guds velsignelse må det vel bety at Satans gjerninger er godtatt av Gud. Den logikken burde være litt demoraliserende for kristne, vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Hmm.. siden Satan ikke kan gjøre noe uten Guds velsignelse må det vel bety at Satans gjerninger er godtatt av Gud. Den logikken burde være litt demoraliserende for kristne, vil jeg tro...

Dette er noe de fleste kriste er enige om.... Men ja, det er ikke helt lett å skjønne Gud's vilje, har du sett Bruce Almighty? Fri vilje vettu..... It's goooood... :-)

Lenke til kommentar
Er Satan en gud? Det virker for meg som om han må være det. Hvordan definerer kristendommen en gud? Hvilke egenskaper må man ha for å være en gud?

Hvis du tror at Satan finnes, tror du da på to guder, noe som er i strid med de ti bud?

Få med dere Talmud Jmmanuel også. En litt annen vri på det hele, og er muligens sannheten også. Lesverdig!!

http://www.galactic-server.net/rune/talmud.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...