Dux ducis Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Lån og stipend fra Lånekassen er svært gunstig. Du får låne omtrent 90 000 kr i året, og 40 % (?) av dette gjøres om til stipend hvis du består alle fagene dine. Karakteren 'E' er nok til å stå i et fag, og det er sjelden en stor prestasjon å oppnå den. Ved de aller fleste studiestedene i landet er de månedlige utbetalingene tilstrekkelige til å overleve, men dersom du skal bo i dyre bydeler må du nok skaffe deg en jobb på siden. Dette kan til en viss grad unngås (kanskje ikke i Oslo og Stavanger) ved å velge rimelige boplasser - vi trenger ikke å bo som konger og dronninger. Jobbing i sommerferien kan også være gunstig med tanke på at du kan bygge deg opp en liten økonomisk buffer på 10 000,- til 30 000,-. Skoleungdom og studenter holder på denne måten liv i ferie-Norge. Som med mange andre offentlige tilbudte goder er det en fare for overkonsum av denne ordningen - for mange vil Lånekassen fungere som en sponsor av fyll og moro i 3 år, og jeg har personlig vært vitne til mennesker som bare studerer for å ha det gøy og feste. Det er også mange som bare tar opp studier av mangel på noe bedre å gjøre etter videregående, og flere av de går gjennom studiene med dårlige resultater. Dessuten så er det fryktelig mange ubrukelige studieretninger om dagen som jeg mistenker ikke har en plass på arbeidsmarkedet. Er dette god bruk av fellesskapets ressurser? Til slutt en liten innrømmelse: jeg har ikke undersøkt prisene i de forskjellige byene så veldig nøye, men mitt inntrykk er at dersom du kan ofre litt på lokalisering og luksus så bor du greit i en del byer. Derfor ser jeg meg nødt til å skrive "nesten" i emnetittelen. Vi kunne kanskje ha godt av å øke støtten litt, men samtidig må vi passe på at det ikke blir for gunstig. Hva tror dere? Spesielt de som har prøvd seg på hybelmarkedet i Oslo, Stavanger og Bergen er interessante. Kollektivtransporten i Oslo er jo god nok, men det spørs om man ikke ønsker å bo sentrumsnært pga. uteliv Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg mener at studiestøtten er nok, basert på det du sier om at man kan bo litt lenger unna. Jeg synes dog at det er et poeng å få studiestøtte i juni... Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Om me samanliknar med næraste nabolanda er ikkje studentstøtta i Noreg spesielt god, og serleg ikkje kva gjeld stipenddelen. I Danmark er det til dømes heilt vanleg å slutta av eit lengre studium med kring 150000 DKK, altså 160000-165000 NOK. Trur få norske studentar kan seia det same etter eit avslutta masterstudium på normert tid. Samstundes har nok studentane i Sverige, Finland og Danmark eit langt meir nøkternt liv enn norske studentar. Her det arbeid som står i fokus, for YT du ikkje, vert det (i Danmark) ikkje SU-stønad i det heile. Men yt du her, så ligg studielånet godt når du sluttar. Ser me litt lengre ut i verda vert ting endå annleis. I Tyskland er studentlivet for dei fleste yting, yting og endå meir yting. Her skal du yta lenge før du vert student om du i det heile teke skal verta det nokon gong (mange stader i Tyskland går toget for nokon gong å verta student før du er 12 år, har du ikkje alt då synt både teoretisk givnad og innsats, kjem du ikkje i klasse som leier til studenttilvære seinare). Som student skal du yta til siste trevl, ofte i lange studier, kor det er klår forventing til 30-35-40 timar pr veke på skulebenken og like mykje på lesesalen, KVAR veke, om du har middels givnad og ynskjer grei karakter. Her avgjer karakternivået (eller foreldra si lommebok) økonomien din. Har du A-karakterer, syter du oftast for veldig greie stipend og har heller sutlaust liv økonomisk så lenge du lev på studentvis. Ligg du på B-nivå er stipenda verre, men du klarer ofte greie lån. Ligg du på C-nivå bør du nok innstilla deg på enkelt liv, godt samarbeid med banken din, oppsparte midlar og/eller stønad heime, for då ser du knapt eit stipend. Studentlivet (serleg på dei gode studiestadene) er slett ikkje uvanleg eit liv på 2-3-4-mannsrom, kor 8-10 rom deler kjøkken og eit par bad (men det er og ganske standard at studenten et eit solid varmt måltid ute kvar einaste dag), ofte i gangsavstand til skule og lesesal (ein kastar då ikkje bort studenttida på reising, ein skal ARBEIDA då!) Løna vinkar der framme. Kan du hengja ein mastergradstittel (eller, endå betre, doktortittel) på namnet ditt ER du noko etterpå der - og det syner og lønsposen din. Då har du frå fyrste dag av vel så god løn som ein utlært røyrleggjar eller elektrikar, og etter nokre år det doble av han - minst. Det er og "litt" andre tilhøve enn i Noreg. Slik eg ser det er det eigentleg ikkje den norske støtta som er for god, men at det er altfor lite krav til yting og innsats. Her er krava skremmande låge! Fyrst vart norsk ungdomsskule omlagd frå skule til leikestove i den tida eg sjølv gjekk (sidan eg sjølv budde ein stad kor lærarane stritta mot slik omlegging, greidde eg sjølv å berga ein skikkeleg skulegong, men eg veit stader som var komne lengre i "tilpasning til den nye tida" enn hjå oss, og som alt hadde kome i veg på vegen mot å gå på dunken, fagleg sett).Seinare er vgs lagt om til leikestove, og no har ein tilnærma fullført å leggja høgaste nivå av norsk skulegong til leikestove. Altså har norske studentar mykje for god tid til nytta pengar - og så vert lånekassa for lite. Samstundes har ein vore altfor like oppteken av å få studentane der dei høyrer til - rett ved skulen. I Noreg kan dei gjerne bu på hi sida av byen og nytta tida på reising i staden for skulegong, av di skulen ikkje har nok husvære til dei rett ved (men ville norske studentar i det heile teke godteke å bu på firemannsfrom, med tomannsrom som privilegium for dei som får A-karakter, eller ei dei altfor kravstore til det?) Men om den norske studentordninga er god bruk av sams ressurssar? NEI! Og då er det utlegga til skuleplass og stipend for dei som ikkje yt som er meir problemet enn at ein student som verkeleg YT har så flotte vilkår. Desse har nemleg ikkje utprega gode vilkår i Noreg. Heilt OK, og betre enn i mange løn - men det "lid" dei og for seinare, når dei samanliknar si eiga løn med løna til ein utan høgskuleutdanning. Her er mange utlendingar sjokkert over kor liten skilnaden er i Noreg. Då vert det jo naturleg at slike studentar som yt skal ha betre økonomi enn i utlandet under studiet, eller kva? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Jeg er helt enig med at deler av det norske skolevesenet er en lekestue. På videregående og høgskoler forventes det at du kan litt (spesielt innen matte, norsk og engelsk), men disse kunnskapene står det ofte for dårlig til med på grunn av mangefull utdanning på barne- og ungdomsskoler. Jeg fikk meg i hvert fall en skikkelig kald dusj da jeg gikk over i høyere utdanning og oppdaget hvor dårlig jeg var i matematikk. Så jeg opplevde å gå fra lekestue til blodig alvor - ikke bra. (Selvsagt er det mye min egen feil også..) Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Til slutt en liten innrømmelse: jeg har ikke undersøkt prisene i de forskjellige byene så veldig nøye, men mitt inntrykk er at dersom du kan ofre litt på lokalisering og luksus så bor du greit i en del byer. Det med å bo utenfor sentrum for å spare penger tror jeg engenklig ofte kan vise seg å være en myte. Jeg tror ihvertfall det var tilfellet når jeg studerte i Trondheim. En sentrumshybel (kollektiv) er ikke så veldig mye dyrere enn en tillsvarende noen km utenfor sentrum, og når man bor utenfor sentrum så kan man plusse på bussbilett og en del ekstra taxipenger i tilegg på hybelleien. Hvis man regner med buss og taxipenger (forrutsatt at man sykler når man bor i sentrum og tar buss når man bor utenfor og kansje ikke tar taxi hjem så ofte når man bor i sentrum) så tror jeg egenklig det ofte blir en ganske lik pris. Og da er det jo egenklig ikke lenger noe argument for å bo utenfor sentrum (annet enn at evt alle hyblene her er optatte allerede) Men når det gjelder topic så syns jeg studenter får allt for dårlig med penger i Norge. Hvis man har et krevende studium og dermed ikke kan jobbe utenom får man det veldig stusselig. Dessuten så mener jo politikerene at man skal være "heltidsstudenter" i norge. Det er ikke så lett med det man får utbetalt fra lånekassen akkurat. Og det å drikke øl med andre studenter kan vel egenklig regnes som en del av studiene også (nettverksbygging) og det er vanskelig hvis man sitter igjenn med 2000 kr til allt man trenger i en måned etter at hybelen (og evt busskortet hvis du bor utenfor sentrum) er betalt. Men problemet ligger nok i at når man studerer tenker man at det bare er middlertidig og man gidder dermed ikke engasjere seg for å endre på studiestøtten, mens når man er ferdig gidder man ihvertfall ikke. Og dermed bare går det videre uten at studiestøtten følger prisveksten i sammfundet ellers. Endret 9. august 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Om me samanliknar med næraste nabolanda er ikkje studentstøtta i Noreg spesielt god, og serleg ikkje kva gjeld stipenddelen. I Danmark er det til dømes heilt vanleg å slutta av eit lengre studium med kring 150000 DKK, altså 160000-165000 NOK. Trur få norske studentar kan seia det same etter eit avslutta masterstudium på normert tid. Samstundes har nok studentane i Sverige, Finland og Danmark eit langt meir nøkternt liv enn norske studentar. Her det arbeid som står i fokus, for YT du ikkje, vert det (i Danmark) ikkje SU-stønad i det heile. Men yt du her, så ligg studielånet godt når du sluttar. Tror nok det har mer med størrelsen på studielånet i Danmark. I Danmark er studiestøtten på 96000 NOK I Sverige er studiestøtten på 60000 NOK Ta forbehold at dataene kan være et par år gamle. Altså, danskene har det bedre enn oss, svenskene har det verre. http://en.wikipedia.org/wiki/Student_loans_in_Denmark http://en.wikipedia.org/wiki/Student_loans_in_Sweden Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 I Danmark er studiestøtten på 96000 NOK I Sverige er studiestøtten på 60000 NOK Ta forbehold at dataene kan være et par år gamle. Altså, danskene har det bedre enn oss, svenskene har det verre. http://en.wikipedia.org/wiki/Student_loans_in_Denmark http://en.wikipedia.org/wiki/Student_loans_in_Sweden Her nyttar du nok for gmale tal (og truleg og litt feil utrekning, ein skal ikkje alltid ha tillit til at Wikipedia sine opplysningar er 100 % rette til ei kvar tid, og ligg "pediaen" som skriv litt frå der saka gjeld, skal ein ikkje stola på feilopplysning automatisk vert retta på 24 timar heller). Den svenske støtta for 2011/2012 for dei som skal på universistet/høgkule på fulltid og bur åleine er, omrekna i NOK (etter sentralbanken i Sverige sin kurs) 98926 norske kroner og nokre øre. Av dette er 31014 NOK stipend, resten lån om du skal ta ei utdanning inntil tre år. Er utdanninga lengre aukar stipenddelen ein del. I tillegg må ein ta med i reknestykket at det ikkje er uvanleg å ha bustad for 1200-1800 SEK pr månad som student i universitet/høgskule i Sverige. Særs få norske studentar kan seia det same... Til samanlikning kan seiast at det danske stipendet åleine er 59436 NOK (rekna om etter den danske statsbanken sin kurs) for 2011/2012 for dei som tek høgare utdanning, og det kan vera endå litt høgare fyrste året, om foreldreinntekta brutto ligg under kring 525000 (norske) kr. Danskane skal ut med regionsskatt på sitt stipend. I praksis er det 0 om ein ikkje har meir andre inntekter enn kva ein månad i ferien byd på, men har ein deltidsarbeid påverkar det reknestykket - difor har fleirtalet ikkje deltidsarbeid. I tillegg til stipendet kan du få eit lån på 30411 kr pr år, så full støtte her vert 89847 kr/år - og med altså 2/3 som stipend. Legg så til at og danske studentar har langt billegare bustader enn norske (om ikkje så billige som i Sverige). Men vilkåret for dansk stønad er altså at du YT. Du legg ein plan saman med stønadskontoret på førehand, både kva gjeld studietid (her nyttar det ikkje å "finna ut noko anna undervegs", målet skal vera 100 % klårt før du tek til ei utdanning, siste eksamensmånad og!) og fyller du ikkje planen, er det bom for vidare stønad og stønaden delvis omgjort til lån, som må gjerast opp før du kan søkja stønad til annan utdanning. Og, som ein ser om ein samanliknar med Camlon sitt svar: Den danske stønaden er faktisk stramma litt inn siste par åra. Det har med den økonomiske verdskrisa å gjera, og ho har Danmark merka meir enn Noreg. Krisa førte til veldig mykje studentpågong, og danskane vart redde for at stønaden som student var litt for god, samanlikna med stønaden ein ung får som arbeidsledig. Altså vert både progresjonskrava skjerpa ei omdreiing og summane stramma inn litt. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Men når det gjelder topic så syns jeg studenter får allt for dårlig med penger i Norge. Hvis man har et krevende studium og dermed ikke kan jobbe utenom får man det veldig stusselig. Dessuten så mener jo politikerene at man skal være "heltidsstudenter" i norge. Det er ikke så lett med det man får utbetalt fra lånekassen akkurat. Og det å drikke øl med andre studenter kan vel egenklig regnes som en del av studiene også (nettverksbygging) og det er vanskelig hvis man sitter igjenn med 2000 kr til allt man trenger i en måned etter at hybelen (og evt busskortet hvis du bor utenfor sentrum) er betalt. Sit du att med 2000 kr pr månad etter at hybel/busskort er dekka, når du får lån/stønad på 9000 kr månad, er ikkje problemet at du får for dårleg med lån/stønad, men at du har (alt)for dyr bustad! Eg trur sjølv mykje av problemstillinga for studentar i Noreg ligg her, og av to grunnar: 1) Dei har altfor høge bustadkrav, og godtek ikkje kva som er kvardagen for studentar i andre land: Enkel (og rimeleg!) innkvartering på 2-3-4-mannsrom med gangavstand til studiestaden. At studenten ikkje har i vente ein jobb med klårt betre løn enn utan studiumet som vinkar der framme kan nok vera med å påverka her, men det er like mykje haldninga "eg skal ha godene i livet NO, ikkje om 10 år" som har sett seg som ein verkebyll i Noreg etter mitt syn. Han finn du og att på så mange andre område: Alt frå studentar som tykkjer bil (og gjerne ganske dyr bil) er sjølvsagt til folk som skal inn på bustadmarknaden og tykkjer det er sjølvsagt å få koma der utan knallhard sparing fyrst og 30-40 % av kjøpesummen i EK den dagen ein skal inn. 2) Slike bustader finst knapt. Ein finn og veldig få tilnærma slike bustader i Noreg i dag. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Atlanterhavet: Vi får utbetalt en større dose i begynnelsen av hvert semester, ikke studiestøtten delt på 10 måneder. Derimot får vi 20% i begynnelsen av hver semester og 7,5% i de 4 andre månedene hvert semester. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det enkleste hadde vært å delvis avvikle hele lånekasse-ordningen og heller legge til rette for frivillige sparefond i bankene der foreldre kan legge av penger til barnas skolegang. Så kunne man bare beholdt en brøkdel av den opprinnelige ordningen for de som kan påvise at foreldrene ikke hadde nok inntekt til å lage et studiefond for dem. Det er ikke rimelig at studenter med foreldre som godt kunne finansiert studieårene deres skal få flere titalls tusen i året fra staten, det er heller ikke rimelig at de som ikke har noen interesse av studier skal få skattepengene sine brukt på å finansiere hobbyvirksomheten til mennesker med alskens sære interesser uten relevans for arbeidslivet. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Atlanterhavet: Vi får utbetalt en større dose i begynnelsen av hvert semester, ikke studiestøtten delt på 10 måneder. Derimot får vi 20% i begynnelsen av hver semester og 7,5% i de 4 andre månedene hvert semester. Det er rett nok - men du har likevel 9000 kr pr månad til rådvelde i 10 månader av offenleg lån/stønad som student. Har du då 2000 kr pr månad til rådvelde til anna enn hybel desse månadene, slik flesvik skriv, har du nytta 7000 pr månad til bustad + evt buss bustad/studiestad - og problemet ditt vert framleis altfor dyr bustad. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 jeg klarer meg fint på studielånet. De 6900 kronene fordeles slik: 4000 leie 1500 mat 250 mobilregning 1150 diverse. Som regel blir det fyll og tull for disse pengene. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det er ikke rimelig at studenter med foreldre som godt kunne finansiert studieårene deres skal få flere titalls tusen i året fra staten, det er heller ikke rimelig at de som ikke har noen interesse av studier skal få skattepengene sine brukt på å finansiere hobbyvirksomheten til mennesker med alskens sære interesser uten relevans for arbeidslivet. No er tanken då at folk over 18 og ferdig med vgs er sjølvforsytande, ikkje foreldra si oppgåve å brødfø. Ei slik løysing er nok enkel og ho er ikkje ukjent her me bur (her kan ein jamvel setja av ein sum skattefritt, det er studenten sjølv som skattar når han tek ut av "fondet", evt foreldra om fondet ikkje er nytta når yngste barn har nådd ein viss alder - 25, trur eg), men ho vert brot på tanken om at studier skal vera for dei som har givnad, ikkje dei som har foreldre med stor nok lommebok eller gode nok bankkontaktar (og det var nett for å unngå slikt me eingong fekk det som då hette "Statens Lånekasse for studerende ungdom") Sjølv er eg meir for den løysinga eg kjenner frå eit land, i litt omarbeidd form: All skulegong etter "vgs" kostar - og kostar mykje (gjerne 100000-120000 pr år). Du får (om du dokumenterer litt, men berre litt, oppsparing sjølv) lån til både desse skulepengane og til eit veldig nøkternt liv, samstundes som du får tilbod og veldig nøktern (og rimeleg) bustad frå skulen. (Lat me seia at du får lån til skulepengar + bøker + 5000 kr pr månad til "levekostnader" og at skulen har plikt til å syta for ei løysing som gjev deg seng/skap/arbeidsplass/tilgjenge til kjøken/bad innan eit kvarter å gå frå skulen for maks 2000 kr pr månad). Vilkåret er at du legg opp ei utdanning som gjev ein slutteksamen for å bli .... i .... månad i år .... og får denne godkjend som realistisk med bakgrunn og karakterer du har. Lånet er rentefritt under studiet, og vert "konventert" slik ved avslutning: Hovudkarakter A = 40 % av lånet stroke, hovudkarakter B = 20 % av lånet stroke, lågare hovudkarakter = 0 % av lånet stroke (og gjerne 60/30 % om karakteren er eit resultat av eit skikkeleg langt og krevjande studium). Du kan berre få slik stønad til EI utdanning, og leverer du ikkje avtalt progresjon (utan godkjend - og strengt vurdert lækjarattest) med ståkarakter vert stønad kontant avbroten frå første månadsskifte og skuleplassen din er tapt om du ikkje dekkjer skulepengane sjølv. Etter studiet skal du ut i arbeid og tena pengar sjølv. Då er både renter og avdrag (delt ut over til dømes 5 år for kvart år du har fått stønad til skulegong, så 25 år for eit masterstudium) fullt fråtrekkbare på sjølvmeldinga som "utgift til inntekts erverv" (det er då ei utdanning i høgste grad, når ei vel fornuftig utdanning?), men berre så lenge du faktisk har dekka dei sjølv (kontoutskrift) og har noko slik løns-/næringsinntekt du kan trekkja frå kostnadene i. Du får ikkje trekkja dei frå i trygd (utan at du - utan eiga skuld - er vorten varig ufør), for det var ikkje trygdenytar du vart utdanna til! Kva oppnår ein med ei slik løysing? *Alle KAN studera, om dei har givnad (slik at dei får studieplanen sin godkjent), same koss lommeboka til foreldra ser ut. *Det KOSTAR deg ein heil del å studera, så du må vita kva du vil bli før du tek til, ikkje velja i blinde. *Du har klåre krav på deg til å yta, men og ei skikkeleg gulrot i form av stipend om du leverer skikkeleg gode resultat. *Det nyttar ikkje å studera til noko arbeidslivet ikkje treng. Då får du ikkje arbeid, og ikkje frådrag for kostnadene (og gjer godkjenningskontoret skikkeleg jobb får du heller ikkje godkjenning til å ta til med ei slik utdanning på statslånte pengar). Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) jeg klarer meg fint på studielånet. De 6900 kronene fordeles slik: 4000 leie 1500 mat 250 mobilregning 1150 diverse. Som regel blir det fyll og tull for disse pengene. Dette reknestykkt tyder på at du har 1100-1200 kr for god stønad. Studentar skal yta og den som yt har korke tid til eller trong for pengar til "fyll og tull"! Studentar får dessutan 9000 kr pr månad i snitt, etter kva TS seier. Då har du aldså minst 1/3 for høg studiestønad. Her bør visst arbeidast for å få studentstønaden seinka minst 33 %, ikkje få han auka. Endret 9. august 2011 av Atlanterhavet Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Men når det gjelder topic så syns jeg studenter får allt for dårlig med penger i Norge. Hvis man har et krevende studium og dermed ikke kan jobbe utenom får man det veldig stusselig. Dessuten så mener jo politikerene at man skal være "heltidsstudenter" i norge. Det er ikke så lett med det man får utbetalt fra lånekassen akkurat. Og det å drikke øl med andre studenter kan vel egenklig regnes som en del av studiene også (nettverksbygging) og det er vanskelig hvis man sitter igjenn med 2000 kr til allt man trenger i en måned etter at hybelen (og evt busskortet hvis du bor utenfor sentrum) er betalt. Sit du att med 2000 kr pr månad etter at hybel/busskort er dekka, når du får lån/stønad på 9000 kr månad, er ikkje problemet at du får for dårleg med lån/stønad, men at du har (alt)for dyr bustad! Eg trur sjølv mykje av problemstillinga for studentar i Noreg ligg her, og av to grunnar: 1) Dei har altfor høge bustadkrav, og godtek ikkje kva som er kvardagen for studentar i andre land: Enkel (og rimeleg!) innkvartering på 2-3-4-mannsrom med gangavstand til studiestaden. At studenten ikkje har i vente ein jobb med klårt betre løn enn utan studiumet som vinkar der framme kan nok vera med å påverka her, men det er like mykje haldninga "eg skal ha godene i livet NO, ikkje om 10 år" som har sett seg som ein verkebyll i Noreg etter mitt syn. Han finn du og att på så mange andre område: Alt frå studentar som tykkjer bil (og gjerne ganske dyr bil) er sjølvsagt til folk som skal inn på bustadmarknaden og tykkjer det er sjølvsagt å få koma der utan knallhard sparing fyrst og 30-40 % av kjøpesummen i EK den dagen ein skal inn. 2) Slike bustader finst knapt. Ein finn og veldig få tilnærma slike bustader i Noreg i dag. Når jeg studerte hadde vi 80000 i studielån. Av dette fikk vi rett i overkant av 6000 kr i måneden og 4000 av disse gikk til hybelen => 2000 kr igjenn. Og noe av dette går til internet og mobil også (strøm og kabel-TV var inkludert i de 4000) Og nei en hybel til 4000 kr inkludert strøm og kabel-TV er ikke å stille allt for høye krav. Det er hakket over bøttekott for hvis du skal ha egen hybel og litt bedre hvis det er kollektiv med en del felles rom og kun soverom privat. (og dette var i sentrum => jeg slapp busskort og ekstra taxiutgifter) På begynnelsen får man et høyere beløp, og det er ikke uten grunn. Disse pengene går stort sett bort i bøker, kalkulator, kansje noe værktøy til studiet som multimeter, el, studieavgift, møbler, laptop, en billig sykkel, depositum på hybel, osv. I tillegg er det en del fester og andre aktiviteter man burde være med på i begynnelsen som immakulering, osv. Man blir ikke en god student av kun å sitte inne å studere, det sosiale og nettverksbyggningen er også en del av det. Og røyk og snus skjønner jeg ikke hvordan folk som ikke hadde ekstrajobb fikk råd til... Heldigvis hverken røyket eller snuste jeg. Når du bare tar 90000 kr delt på 10 mnd så regner jeg med at du ikke har vært student. For alle skjønner at det ikke er sånn det fungerer. Det er store utgifter i begynnelsen av året. Spesiellt det første året, men også i de påfølgende årene. og hybel må betales også i sommerferien da man som regel ikke kan satse på og si den opp også skaff seg en ny når man begynner igjenn (da er alle allerede tatt) Endret 9. august 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Når jeg studerte hadde vi 80000 i studielån. Av dette fikk vi rett i overkant av 6000 kr i måneden og 4000 av disse gikk til hybelen => 2000 kr igjenn. På begynnelsen får man et høyere beløp, og det er ikke uten grunn. Disse pengene går stort sett bort i bøker, studieavgift, møbler, laptop, en bliilg sykkel, depositum på hybel, osv. Med 80000 har du 8000 pr månad til disposjon i 10 månader. At ein student VEL å nytta av dette til bøker/laptop/studieavgift/sykkel/hybeldepositum kan så vera, men mitt syn er at dette skal ein student HA til før han/ho får studielånet! Laptop har ein student som kjem frå vgs om han/ho har innretta seg vitug der, sykkel, utstyr og møblar ein treng likeeins, hybeldepositum er noko ein nyttar sparepengar, ikkje studielån til (og dei pengane får ein att når ein flytter ut om ein ikkje driv hærverk!). Har ein ikkje spart opp såpass frå sommararbeid og anna, vert eg sterkt i tvil om kor vidt denne studenten i det heile teke er MOTIVERT for eit studium! I tillegg er det en del fester man burde være med på i begynnelsen som immakulering, osv. Man blir ikke en god student av kun å sitte inne å studere, det sosiale og nettverksbyggningen er også en del av det. Festar og "nettverktsbygging" (ofte kamuflasje for endå meir fest) er høgst oppskrytte og etter mitt syn noko som viser at ein IKKJE har skjøna studentlivet sine krav i det heile, men framleis trur dei er i ei leikestove og ei forlenga russefeiring! Den gode studenten finn ein anten på lesesalen, i forelesingssalen, i biblioteket, i eit grupperom/øvingsrom, ved sin eigen studiepult eller saman med ei matpakke frå kl 0730 til kl 2130-2200 seks dagar i veka frå dagen etter at semesteret har teke til siste eksamensdag. Den sjuande dagen kviler han/ho ut, så han/ho greier same innsatsen neste veke. Nettverk byggjer ein saman med studentar som gjer likeeins, og til det nyttar ein faglege diskusjonar, matpausar og sjuande dagen kor ein kviler ved å sysla (gjerne saman med andre) med noko som ikkje har med studia å gjera. Har ein ikkje den innstillinga, meiner eg ein ikkje har skjøna kva "student" i det heile ER, og har altfor liten motivasjon, og då fortener ein NULL i både lån og stønad. Studentliv skal vera interessant, men knallhardt arbeid som førebør ein til like interessant og like knallhardt (men betre løna..) arbeid etterpå. Det skal ikkje vera fest og basar, med fire dagar stormlesing før ein eksamen og etterpå undring over kvifor ein berre fekk ein C eller D (som høgst truleg burde vore F med god margin om ein fekk som FORTENT, norske karakterer går på billegsal med høg rabatt i dag, for var krava der dei burde vore, hadde 8-9 av 10 norske studentar anno 2011 truleg fått F om dei ikkje skifta livsførsle og hatt noko betre grunnlag før dei tok til med eit studium!) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) 40% av 90.000 er ingenting å leve på, man kan knapt leve på det uannsett hvor man bor(enn sålenge ikke hjemme, men da får man ikke stipend). De fleste er som trådstarter sier, drikker bort penger og klarer å leve. Men det er ikke på stipendet, det er også på lån. Så de fleste vil sitte igjen med lån på titusner/hundretusner av kroner etter studietida. Studiestøtten er passelig, hvis noen synes det ikke er bra nok er det egentlig bare synd for dere, dette er faen ikke penger fra julenissen, det er penger dere burde være glad for at dere får i det hele tatt uten å løfte fingern fra stolen Endret 9. august 2011 av MrLG Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Atlanterhavet: Man VELGER ikke å bruke det første beløpet på laptop, studieavgift, bøker, møbler, sykkel, depositum, ol. Dette er helt nødvendige og påkrevde ting. Laptop er ikke noe selvfølge at man har når man kommer fra videregående. Og hvem sier at man må komme rett fra videregående? Og sykler møbler, osv. koster også penger selv om man trenger det uansett... Sparepenger er heller ikke noen selvfølge å ha så mye av når man begynner å studere. Har man benyttet hele sommeren på sommerarbeid og ikke hatt noe fri vil jeg påstå at man ikke er motivert for studiet. Man brenner seg ikke ut før man skal begynne på studiet. Det er greit nok at man burde ha en sommerjobb, men man burde også ta seg litt ordenklig ferie slik at man får slappet litt av før man begynner på studiene. Og det tror jeg nokk de aller fleste profesorer er enig i meg med. Det hjelper ingen ting at man får pengene på slutten når man er i måned nr 2 når man har betalt de i måned nr 1 Depositumpengene er borte helt til man er ferdig å studere. Og det er når man studerer at man trenger pengene og da har man dem ikke. Alle de beste studentene jeg har sett var gjevnelig på fester i helgene og en og annen torsdag. Sliterene som du beskriver som kun satt på skolen eller hybelen og ikke kom seg noe ut var som regel de som skårte middelmådig eller dårlig i karakterer. Men selv om man tok seg en fest i helgene så betyr ikke det at man ikke alikevel studerer i 40-50 timer i uka i snitt med kansje litt mer noen ganger. Og det er ingen ting som er så godt på å bygge nettverk som litt alkohol. Selv flere av professorene annbfalte det og det er vel ikke uten grunn at det er en del alkohol i næringslivet også. Å sitte å slite sammen med andre slitere bygger vel stor sett mer frustrasjon enn gode venner og nettverk. Endret 9. august 2011 av flesvik Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg synes jeg/vi får mer enn nok. Jeg drikker ikke, og ser ikke på det som en selvfølgelighet at man skal ha en tusenlapp øremerket alkohol per månede (og ja, jeg er selvfølgelig en taper som ikke har noen venner og som aldri møter nye folk fordi jeg automatisk slår folk som drikker), og klarer ikke å synes synd på studenter som klager over dårlig råd mens de står i køen på Deli de Luca. Når jeg får det første, store beløpet bruker jeg så mye som trengs på pensum. Jeg beholder rundt 3000, og setter resten på regningskontoen, så har jeg nok til i hvert fall en huseleie, et månedskort hos Ruter og telefonregninga i tiden fremover. Pengene jeg har på brukskontoen brukes for det meste på mat, filmruller og vinyl eller bøker som ikke er pensum. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Er da ingen som har sagt at de 1100kr man får til overs i det eksempelbudsjettet som ble nevnt tidligere i tråden skal brukes på øl, det kan da like godt regnes som å gå til f.eks klær og abonnement på det lokale treningssenteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå