Litraphy Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Kanskje ikke den aller mest beskrivende emnetittelen jeg har skrevet, men jeg gjorde et forsøk.. Uten at dette skal bli en altfor stor wall'o text, så kliner vi til. Enkelt og greit så har jeg nå gått ganske lei av World of Warcraft. Har spilt det ganske on/off i 4 år nå, og ønsker noe nytt å leke med. Av tidligere populære titler (for meg) er blant annet Dark Age of Camelot, World of Warcraft, Battlefield (hele serien) Call of Duty (hele serien) Diablo (hele serien) og delvis Starcraft 1 og 2, men ble aldri spesielt god, så det ga jeg opp fort etter et par måneders bruk. Det jeg helst er ute etter er et veletablert MMO, og gjerne gode FPS spill som gjerne kan inneholde "sniking", med mangel på bedre forklaring. Men tenk Hitman. Tar en utfordring på strak arm, men ikke noe altfor voldsomt. Et par vil nok foreslå Rift, men det har allerede blitt testet grundig. Gikk til innkjøp av CE på releasedagen, og har spilt meg opp til level 20-30ish, men falt aldri for den mørke stemningen. Kanskje akkurat derfor jeg aldri ble frelst av The Elder Scrolls spillene. Har tittet litt i det siste på å starte opp med Warhammer Online, da dette slekter nært til min gamle hjertebarn Dark Age of Camelot, som jeg spilte i nærmere 6 år. Så er du en spiller som er godt kjent med dette, så gjerne kom med synspunkter på hvorfor jeg burde teste det. :-) Håper på noen gode tilbakemeldinger, da jeg er en litt spill-lei kar for øyeblikket etter mye WoW den siste tiden. Kom gjerne også med mer detaljerte spørsmål om sjangre som kan passe meg, så kan jeg kanskje få luket ut noen titler som ikke er interessante. Blir fort en tendens til at man glemmer mye i det man først setter i gang med en tråd som dette. Mvh David. :-) PS: 2000 posts etter 9-10 år på forumet! Yay! Endret 7. august 2011 av DavidH Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Crysis 2 inneholder sniking og taktisk angrep i singel og multiplayer. Vil anbefale Bulletstorm's singelpayer på det sterkeste. Serious Sam 1 og 2 er go underholdning i singelpayer, aldri prøvd multiplayere. Just Cause 2 (stor sandkasse)er ganske gøyt, både enda artigere med mods. Det er spillene jeg kan komme på i farten. Lenke til kommentar
fmc77899 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Heroes of newerth, Leeague of legends, Age of Conan: unchained,Trackmania, terraia, Minecraft. kommer ikke på flere i farten. EDIT Crysis serien, Timeshift, Bioshock serien, Metro 2033 Endret 7. august 2011 av fmc77899 Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Takker for gode forslag begge to. Crysis 2 og Just Cause 2 skal sjekkes ut. Kom forresten på at Just Cause spilte jeg i mellom på X360, og det var en fryd. Så JC2 blir spennende. Bioshock serien har jeg spilt i mellom, og de var fantastiske! Ellers hadde det vært "spot-on". :-) Flere forslag mottas med takk. Ser gjerne etter forslag til MMO også. Da jeg har som vane å gjerne ha et hovedspill som MMO, og et par side prosjekter i form av FPS som ikke er altfor tunge å sette seg inn i. Mvh David. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Star Wars the old republic kommer ikke om alt for lenge. Det ser veldig lovende ut. Det er i samme sjanger som WoW. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 SW: TOR er notert ned fra et tidligere tips fra en kamerat. Men ønsker noe jeg kan pusle med frem til den tid. Det ser veldig lovende ut, og skal nok ikke se bort i fra at det blir mitt nye spille-over-flere-år spill. :-) Lenke til kommentar
fmc77899 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 halo combat evolved halo 2, diablo og diablo 2 + LoD (personlige favoritter) Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Diablo serien er spilt nærmest i hjel, så de utgår dessverre ;-) Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Arma 2 Borderlands Fallout 3 og New Vegas Far Cry 2 Metro 2033 Red Faction: Guerrilla S.T.A.L.K.E.R. Team Fortress 2 Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Var i akkurat samme situasjon som deg for ikke så lenge siden. Tror jeg hang på Steam med konstant F5 på tilbudssidene deres for å se om det var noe jeg kunne snappe opp. Heldigvis kom jeg på at jeg ikke hadde spilt det siste tilskuddet på Assassin's Creed-serien, Brotherhood. Kjøpte det snarest og runda det på litt over tre dager - tre magiske dager. Liker du tredjepersons RPG med en god porsjon action-elementer så er definitivt AC noe for deg. Jeg ser vi liker de samme spillene +/-, men AC burde falle mykt hos alle. Eneste jeg ville pekt ut som stiller den litt i skyggen er kontrollene og de gangene figuren ikke samarbeider med deg, men det går seg etter et par timer. Historien får også noen pluss poeng etter å ha spilt både eneren og toeren, men burde ikke sette en stopper dersom man ikke har rørt titlene. Utenom det vil jeg også legge trykk på Crysis 2. Av min topp 5 liste av utgivelser i år er det ikke mye FPS å finne slik det ville vært for noen år siden, utenom Crysis 2. Spillet gjenopplivde sjangeren for min del og ser for meg den gjorde det for mange andre i tillegg. Lenke til kommentar
clawfing Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Du bør absolut prøve Warhammer online, personlig liker jeg det MEGET godt! Spilt wow i 5-6 år, minus et halvt år ca der jeg spilte warhammer. Kunne godt tenkt meg å spille mer men er litt ensomt å ikke spille med venner og kjente. Liker veldig godt feelingen og utseende på ting i warhammer liker også pvp i warhammer, HATER det i wow Har lagt all mmo's på hylla for denne omgang da, funker ikke å mikse det med studier for min del. Håper du prøver det ut et par lvler, er jo gratis nå! iallefall noen lvler osv Slenger meg også på tipset om Borderlands, et skjeldent bra spill! få spill jeg har spilt så mye som det! faktisk kjøpt dette spillet 2 ganer (siste gangen var det veldig billig med tilleggspakker på steam så tenkte wth) Prøvd Titan Quest? samme bane som Diablo..meget bra imo! The Witcher 1 og 2! Civilization 5 er også bra, aldri spilt civ serien før 5'en så vet lite om de forrige Splinter Cell er vel snikespill, men har lite erfaringer med det. Eneste snikinga jeg noengang har likt utenom litt i hitman, er Metal gear solid 4 på ps3.. Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Mye drittspill som har vært utgitt de seneste årene, så om du er spillelei bør du se litt tilbake i tid: Knallbra skytespill: Far Cry 1 Deus Ex 1 (litt RPG-aktig) S.T.A.L.K.E.R. og oppfølger Call of Pripyat No One Lives Forever 1 Knallbra RPGs:(de beste noensinne) Gothic 2 og Gothic 3 (3 hadde mye bugs, men patcher har ordnet dette) Risen Kommende lovende spill: Risen 2 Deus Ex 3 (litt usikker på denne, da 2eren var elendig) Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Darkfall er et FPS MMO, men det er absolutt ikke for alle. Hardcore og laget av en "indie" utvikler og bærer litt preg av det. Om du liker det går du sikkert aldri tilbake til vanlige mmo's. Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 RPG: Gothic 1-3 (Husk å laste ned community patch til Gothic 3. Ikke offisiell patch.) Risen Divinity 2 Fallout 3/New Vegas Two Worlds 2 Alpha Protocol FPS: Far Cry 1 Crysis 1 MMO: Age of Conan Lord of the Ring Online Anarchy Online Har også veldig lyst til å sett Oblivion på lista. Er du sikker på at du ikke liker det? Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvis du tåler litt utdatert grafikk og tåpelige animasjoner så er Vampire the Masquerade: Bloodlines å anbefale. RPG satt i moderne tid, men med vampyrer. Høres kanskje litt flåsete ut, men det er ett av de bedre RPG'ene der ute Lenke til kommentar
darket Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 det jeg har spilt mest er anarchy online, jeg gikk faktisk tilbake til dette når jeg ble lei wow. Lenke til kommentar
elijor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 virginity, I choose you!! Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis du tåler litt utdatert grafikk og tåpelige animasjoner så er Vampire the Masquerade: Bloodlines å anbefale. RPG satt i moderne tid, men med vampyrer. Høres kanskje litt flåsete ut, men det er ett av de bedre RPG'ene der ute + det er krazy med mods til det etter det jeg har hørt. Ellers så kan det kanskje være en ide å sjekke ut noen MOBAspill som f.eks League of legends eller heroes of newerth. Var du raider eller pvper i wow? 1 Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Jeg var litt begge deler. Men hovedsaklig spilte jeg WoW pga godt PVE content. Så det er i så fall dette jeg ser etter i et nytt MMO hvis noen gode forslag dukker opp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå