Hans-Ragnar Olsen Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Fuksia Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 ..og det en lærer av.Andre kan nok også dette bedre enn meg..men kan jo forsøke et tips...mer fokus på blomsten og en mye rasker lukkertid,vill duset ut bakgrunnen..om jeg tar feil,får jeg nok høre det..hehe;) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Med mer fokus på blomst mente jeg fått blomsten mer frem som motiv,og mindre bakgrunn;) Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 En flott blomst, men som Jan Erik sier her, mye raskere lukkertid må til, eller stativ. Du må nok øke ISO verdien for å få det til. Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Et fint motiv med sterke gode farger. Lukkertiden din med 1/5 s blir for langsom til å ta håndholdt her, og blomster ha noe bevegelsesuskarphet. Stativ? Vet ikke hvor nærme bakgrunnen din har vært, men den burde vært mer dus for å få hovedmotivet til å tre mer fram. Du kan forsøke med en større blenderåpning for å kaste bakgrunnen mer ut av fokus. Stå på! Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Med mer fokus på blomst mente jeg fått blomsten mer frem som motiv,og mindre bakgrunn;) Hei. Ja, jeg skjønner godt hva du mener.Har ikke god kontroll på blender med forskjellig motiv. Men det er jo prøving man lærer av. Takk for fin kommentar og fine tips. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 En flott blomst, men som Jan Erik sier her, mye raskere lukkertid må til, eller stativ. Du må nok øke ISO verdien for å få det til. Hei. Takk for fin kommentar og tips. Har du et tips på ca. iso verdi på et slikt bilde? Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Et fint motiv med sterke gode farger. Lukkertiden din med 1/5 s blir for langsom til å ta håndholdt her, og blomster ha noe bevegelsesuskarphet. Stativ? Vet ikke hvor nærme bakgrunnen din har vært, men den burde vært mer dus for å få hovedmotivet til å tre mer fram. Du kan forsøke med en større blenderåpning for å kaste bakgrunnen mer ut av fokus. Stå på! Hei. Tusen takk for flott kommentar. Avstanden var vel ca3-5 meter.Skjønner det med lukkertiden nå når du nevner den. Veldig usikker på hvilken blender jeg skal velge til forskjellige bilder. Ja, som du sier, så må jeg stå på. Prøving er en viktig ting innen foto. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ble vel noget uskarpt dette ja. Ville kanskje prøvd med ISO400 - F4- 1/500 sek... (bare som et forslag altså) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg