# offline Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Olympus XZ-1 Skjønner ikke hvorfor dere synes XZ-1 har lite zoom, 28-112mm er 4X. Vanlig normalzoom til systemkameraer er på 2,6-3X; 28-75mm, 18-55mm, 17-50mm osv. God ekstern søker fåes kjøpt til XZ-1, nesten ingen andre kompaktkameraer har det. En ny søker kommer snart... 1 Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Hei igjen og takk for mange gode tips. Jeg har nå vært i et par fotobutikker og tittet litt på størrelsen. Det jeg helt har glemt, og som jeg oppdaget først nå når jeg begynnte å pakke litt er at apparatet må kunne håndteres med hansker (Ettersom det ofte er ganske kaldt så langt nord). Jeg lurer også på om jeg kanskje kan være litt interessert i litt ekstra zoom, sånn som G12 og P7000 har. Har også lest en god del tester rundt de forskjellige apparatene og det ser ut til at de fleste kameraene er veldig gode jevnt over. Etter litt testing på butikken tror jeg kanskje det er G12 som frister mest, spesielt på grunn av at det er litt stort. Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere synes XZ-1 har lite zoom, 28-112mm er 4X. Fordi: Sammenlignet med ganske mange andre kompaktkamera har den lite zoom! Eksempler: Nikon Coolpix S9100 har 18x. Canon Powershot SX230 HS har 14x. Panasonic Lumix DMC-ZS10 har 16x. Osb... DSLR er jo en HELT annen tekopp! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere synes XZ-1 har lite zoom, 28-112mm er 4X. Fordi: Sammenlignet med ganske mange andre kompaktkamera har den lite zoom! Eksempler: Nikon Coolpix S9100 har 18x. Canon Powershot SX230 HS har 14x. Panasonic Lumix DMC-ZS10 har 16x. Osb... Jeg synes det drøyt å kalle de kameraene for kompakte, da 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere synes XZ-1 har lite zoom, 28-112mm er 4X. Fordi: Sammenlignet med ganske mange andre kompaktkamera har den lite zoom! Eksempler: Nikon Coolpix S9100 har 18x. Canon Powershot SX230 HS har 14x. Panasonic Lumix DMC-ZS10 har 16x. Osb... Jeg synes det drøyt å kalle de kameraene for kompakte, da Eller "proff" for den slags skyld 2 Lenke til kommentar
havfal Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Bla, bla, ukeblad. Det er derfor det står "proff" og ikke proff. Jeg er også veldig sikker på at alle skjønte hva jeg mente med det. 1 Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere synes XZ-1 har lite zoom, 28-112mm er 4X. Fordi: Sammenlignet med ganske mange andre kompaktkamera har den lite zoom! Eksempler: Nikon Coolpix S9100 har 18x. Canon Powershot SX230 HS har 14x. Panasonic Lumix DMC-ZS10 har 16x. Osb... Jeg synes det drøyt å kalle de kameraene for kompakte, da For oss som til vanlig benytter DSLR oppleves disse som kompakte...men du tar kanskje utgangspunkt i Casio Exilim o.l.??... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 For oss som til vanlig benytter DSLR oppleves disse som kompakte...men du tar kanskje utgangspunkt i Casio Exilim o.l.??... Jeg er ikke så ekstrem. Tenker mer på modeller som Panasonic LX5 og Olympus XZ-1. Exilim og ixus osv - de kaller jeg lommerusk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå