Gå til innhold

Lese av/håndtere/manipulere minne


Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

en link jeg vil anbefale er: www.gamehacking.com.

Dette er en gruppe som driver med akkurat dette. å lage trainer til et spill dreier seg egentlig bare om å søke opp adresser(variabler) som inneholder det du vil endre (antall liv/ammo osv) og bruke api'er for å endre disse (readprocessmemory / writeprocessmemory). Problemet med dagens spill er at de bruker dynamisk minne som vil si at disse adressene endres hver gang du starter spillet. Det som da må gjøres er at man må endre selve koden til spillet som ligger i minnet. feks endre en instruksjon som trekker fra liv. Dette krever at du kjenner litt til assembly som er noe av det nærmeste man kommer maskinkode. Dette blir derfor avanserte greier. Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å sjekke ut SoftICE32, genialt program hvis du skal lage trainere og annet utyske :p

Det krever dog "noe" kjennskap til x86 assembler.

men ikke noe mer en at man tar en helg og setter seg inn i det.

 

forresten noen som husker action replay, hørte noe rykter om at den selges ennå til spill-konsollene :thumbs:

Lenke til kommentar

Det fins egne verktøy for å finne adresser. Et av de bedre som jeg kan anbefale er TSearch. Denne takler DMA(dynamisk minne) ganske greit. Actionreplay/Gameshark selges enda ja. Har ganske lyst på en sånn til psx'en min. Er mye rart man kan få til med en sånn.. Tror man må bruke mer enn en helg på s-ice.. man bør uansett sette seg inn i basic assembly/cracking.. Avansert Gamehacking er på nivå med det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...