Carina Hedegaard Frey Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Flott og skarp makro, til tross for hardt lys. Brukt 150 mm? Hadde likt å se noe exif her. Takk for kommentar. Skal legge inn exif "manuelt" Selv om jeg lagret akkurat dette i PS som "Save as" så fikk jeg ikke muligheten til å få med exif. Vanligvis lagrer jeg bare som "save for web" Bruker PS 3, men skal undersøke det videre. Objektivet jeg brukte her er Canons 70-200 mm f/4 USM med 1,4 converter, det var en fordel å kunne sitte litt unna, disse insektene flytter seg utrolig raskt om man kommer for nær.. I iallefall flyttet de seg raskt når jeg nærmet meg... Enig i at Exif ofte kan være interessante detaljer ved et bilde. Og ja, det var veldig hardt lys! Rett ovenfra ca i 12 tiden... Endret 8. august 2011 av Carina Hedegaard Frey Lenke til kommentar
Carina Hedegaard Frey Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Syns det er et pent bilde. Sjeldent jeg ser slike, de fins jo her men jeg har bare sett dem når de suser forbi. Vingene blir jeg veldig betatt av, de fine mønstrene som man ser er pent. Jeg fundere litt på det at de svarte linjene går over i hvitt når det er mørk bakgrunn og langs kanten på den ene vingen. Er det pga blitslys, eller noe sånt? Eller er de skapningene sånn? Takk for tilbakemelding. Enig i at dette er fascinerende og flotte insekter. Liker også detaljene man ofte kan se i vingene. Når det gjelder der på vingen, som du ser det går fra svart til hvitt, så skulle jeg ønske jeg kunne si at det er fordi de er sånn... Dessverre er det fordi lyset er litt for hardt, klokken er 12, og sola står rett over på himmelen, så det er sola, og ikke blitzbruk. Hadde jeg vært nær nok til å bruke blitz, så tror jeg kanskje at jeg ville dempet den en del, for å nettopp slippe gjenskinnet i de blanke vingene Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Kjempeflott - perfekt bakgrunn som fremhever den fine øyestikkeren godt! Teknisk upåklagelig! Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Godt og skarpt bilde av libellen. Herlige bakgrunnsfarger som oser av sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg