Gå til innhold

Merkelig problem med apple CRT

Dikky

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i en 20" apple colorsync m3705.

Jeg er nødt til å bruke en adapter sak for å få den til å passe på vga skjermkort utgangen. Monitoren funker fint i bios/under oppstart av windows, men i windows er den "låst" til 1280x1024x32@85hz (som var det den stod på fra før). Hvis jeg prøver å endre på oppløsning, fargedybde eller refresh rate skrur monitoren seg av. Jeg har prøvd å leite etter en windows driver @ google, men tror ikke denne skjermen egentlig skal brukes på pc. I hvertfall finner jeg ikke noe.

Hos de jeg var og hentet den fungerte skjermen helt normalt.

Noen som har no tips til hva jeg kan gjøre?

(Er ikke det at oppløsningen er så ille, men pleier å spille i 800x600 ..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før i tiden var jo alle monitorer slik at de hadde fast oppløsning (VGA). Så kom den uunnværlige løsningen som het MultiSync, og det er standard på alle PC monitorer nå. Men kanskje Apple bruker fast frekvens på enkelte produkter? Det er jo endel billigere å produsere.

Lenke til kommentar
Før i tiden var jo alle monitorer slik at de hadde fast oppløsning (VGA). Så kom den uunnværlige løsningen som het MultiSync, og det er standard på alle PC monitorer nå. Men kanskje Apple bruker fast frekvens på enkelte produkter? Det er jo endel billigere å produsere.

Er ikke sånn på multisyncen jeg har prøvd på mac.....

Eller en annen mac skjerm jeg har prøvd...

Lenke til kommentar

Ettersom dette er en Apple-monitor hvor du må bruke en adapter er monitoren farlig gammel!

Jeg har hatt Mac'er som er fra 1987 og oppover og ingen har noengang hatt låste oppløsninger.

Problemet er mest sannsynlig adapteren du bruker. Jeg har hatt en del problemer med sånne adaptere før! Som alle andre skjermer så skal det bare være plug and play uten noen drivere, men det er nok adapteren som ødelegger for deg.

Lenke til kommentar
Ettersom dette er en Apple-monitor hvor du må bruke en adapter er monitoren farlig gammel!

Jeg har hatt Mac'er som er fra 1987 og oppover og ingen har noengang hatt låste oppløsninger.

Problemet er mest sannsynlig adapteren du bruker. Jeg har hatt en del problemer med sånne adaptere før! Som alle andre skjermer så skal det bare være plug and play uten noen drivere, men det er nok adapteren som ødelegger for deg.

Ok.

Står bakpå at skjermen er produsert i 97.

Jaja .. får se om jeg bestiller meg en lcd i stedet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...