Stigma Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Hei, Jeg trenger gjerne noen gode annbefalinger til webcam. Dette er research for mine foreldre som trenger et webcam til sin HTPC som jeg har satt opp for dem - primært for å kunne skype til min søster i Oslo, noe de gjør titt og ofte (men fra en netbook med kjipa innebygd kamera akkurat nå) Jeg set etter noe billig men bra. En "mye for pengene" modell. 720P synes jeg er minimum i forhold til oppløsning. 1080p er fint, men ikke strengt tatt nødvendig om det finnes 720p kamera med generellt bedre videokvlaitet eller til betydelig lavere pris. Jeg kjøper gjerne fra ebay for å spare noen kroner hvis det er et kamera under 200 ihvertfall, eller om det er noe betydelig å spare. Har snust litt på Logitech C270 (bare 165kr på ebay, og tilsynelatende grei kvalitet, bonus at det går under tollgrensen.) Logitech C525 (autofocus er fint å ha) Alle annbefalinger mottas med takk -Stigma Endret 7. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
fmc77899 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 microsoft lifecam serien synes jeg er veldig god du kan alltids sjekke litt på komplett og se hva du finner der. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 (endret) microsoft lifecam serien synes jeg er veldig god du kan alltids sjekke litt på komplett og se hva du finner der. Det eneste problemet jeg har funnet med Lifecam serien etter min research så langt er at det er visst bare creative/logitech kameraer som er skikkelig støttet i Skype for HD samtaler enda (sammen med noen andre mer uvanlige merker som facevision og freetalk som er litt kinkige å få fatt i). Derfor er jeg litt var mot å gå for et MS kamera siden dette tross alt skal brukes nesten ekslusivt til Skype uansett. Jeg tror jeg lener mest mot Logitech sin C270 for nå. Det er et enkelt kamera, men prisen er skambillig (170kr inkl frakt fra CDON.com) og videokvaliteten er faktisk rimelig bra. Jeg ser ikke noen veldig store forskjeller mellom eksempelene fra dette kameraet og de dyrere opp i 5-600kr klassen (dog de har autofokus og vidlinse). Men jeg tar gjerne imot flere forslag EDIT: Tror jeg har satt valget på Lifecam Studio (fra CDon pga. gratis frakt) likevel. Det er visst mulig å hacke en configfil på Skype for HD støtte. Dessuten så kommer det vel offisiell støtte for kameraene på sikt med tanke på at Skype ble kjøpt opp av MS for et par måneder tilbake. -Stigma Endret 7. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå