knottsau Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Er det mulig å dra til månen? Hvor lang tid ville en slik tur tatt, og hva ville den kostet? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det er litt vanskelig siden det er ingen som driver og drar til månen for tiden. Det ville blitt dyrt. Det koster mellom 20 og 35 millioner dollar å besøke ISS i circa en uke: http://en.wikipedia.org/wiki/Space_tourism Det er ingen turisme for tiden, men de håper å starte opp igjen i 2013, så det er bare å spare. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Russerne styra jo med dette for en stund tilbake, men ble vel slutt på det for ikke så lenge siden. Uansett så er det mer eller mindre uoppnåelig for mannen i gata. I hvertfall de første titallsårene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Enveisbillett til månen vil i alle fall være mye billigere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 turen tar med trening osv flere år, koster en blodig forume. og det er vel i dag faktisk ikke mulig da man ikke har noen form for fartøy som har muligheten for retur. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det har man da vel... Russerne bruker rakettene sine, samme type fartøy som Amerikanerne brukte når de faktisk drev med måneturer... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Russerne har aldri landet på månen med bemannede fartøyer så vidt jeg kan lese meg til. 12 mennesker har vært på månen i Apollo programmet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nei, men det forhindrer dem ikke i å kunne gjøre det... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det er for dyrt, og ikke så interessant etter at noen har vert der allerede. Når ingen store nasjoner er interessert tviler jeg på at privatpersoner er villige til å betale for en slik tur. Det ville i så fall koste mer enn det jeg tjener på noen tusen år. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det er ikke et poeng, du kommenterte en post som kommenterte en post som snakket om mangelen på fartøys om kunne returnere. Ja, det er uinteressant, ja det vil koste gris med penger. Jeg ville tippe i hvert fall 3-4 ganger det det koster å få besøke ISS. Og bare det å besøke ISS er antagelig mange ganger det du vil tjene i løpet av livet ditt... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Er det mulig å dra til månen? Hvor lang tid ville en slik tur tatt, og hva ville den kostet? ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå