Blib Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hmm, mangler et forum for SQL. Kommer til å poste mine her jeg, da jeg bruker spørringene i PHP-siden min og deter *litt* flere som leser her tipper jeg Men altså, jeg fikk bukt LIMIT og hentet ut de 10 første postene. Hvordan hente ut de 10 neste? Kunne brukt order by ASC og hentet ut de 10 første igjen, men da kommer de jo i feil rekkefølge samt at hvis det er mer enn 30 poster vil jeg hente ut de 10 siste istedenfor de 10 midterste og de vil bli glemt i midten av tabellen.. Jeg savner en side lignende PHP.net for SQL-spørringer :/ Men, finnes det noe lignende "SKIP 10" eller slikt som man kan legge til SQL-spørringen? "NEXT 10"? Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ok, ta å bookmark denne siden: http://www.mysql.com/doc/en/ Dette er dokumentasjonen til mysql. http://www.mysql.com/doc/en/SELECT.html <- denne er relevant for det du lurer på nå. og litt cut'n peist fra sida. mysql> SELECT * FROM table LIMIT 5,10; # Retrieve rows 6-15 mysql> SELECT * FROM table LIMIT 95,-1; # Retrieve rows 96-last. mysql> SELECT * FROM table LIMIT 5; # Retrieve first 5 rows Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 *bookmarked!* Begynner å bli virkelig stolt av siden min jeg nå. Nå henter den også ut de siste 10 nyhetene i databasen og sier de på siden. Og når den har printet ut de 10 lager den en "Vis mer" link og lar folk lese de neste 10. YEY! Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 dumen istede for å hente ut poster basert på id bør du hente ut postene basert på timestamp (DATETIME) feltet ditt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 "]dumen istede for å hente ut poster basert på id bør du hente ut postene basert på timestamp (DATETIME) feltet ditt. Javel ja. Og hvorfor det? Og hvordan fungerer det? Og hvorfor skal jeg bytte ut systemet mitt nå som det fungerer knirkefritt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå