Gå til innhold

Bra videoredigeringsprogram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey...

 

"Final Cut Pro" er et bra videoredigerings program som kicker.... Her kan du gjøre det meste

av det meste.

 

Lage lightsabere inn i en hjemmesnekkret film er en tidkrevende jobb med en god miks

med "photoshop" og "Final Cut Pro" ....

 

Men utrolig kult å jobbe med.

 

Lykke til med videoediting...

 

:)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har dere tips til gode videoredigeringsprogram? Windows live movie maker blir for simpelt.

 

Hvordan kan jeg få til lightsabers og andre tøffe star wars effekter?

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4MMAoOPa0Pg%26sns%3Dfb&sns=fb&v=4MMAoOPa0Pg&gl=US

 

Eller noe som er litt enklere enn Final Cut Pro som er mer avansert enn windows movie maker er, videopad videoeditor.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan jeg få til lightsabers og andre tøffe star wars effekter?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=sqERE13y_K4

 

Her lager han en lightsaber...

For noen år siden lagde jeg og noen kompiser en video med full on lightsaber kamper

og den videoen var nesten 3 minutter lang og det er 25 bilder i sekundet og redigere inn

lightsaberen... så er en omhyggelig jobb.

 

Men det er verdt det når man setter det sammen igjen og ser resultatet. :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Nice. Men det ser ikke ut som en enkel måte å gjøre det på, må liksom ta frame for frame. ..

 

 

Vel, det er noen år siden vi satt og gjorde dette, og det er sikkert noen enklere grep

for å gjøre dette nå, men vi gjorde dette frame by frame ja...

 

Skal ikke sitte her og si at det er sånn det gjøres, for alt jeg vet nå så kan det finnes

råbra programmer som fikser dette i en fei, men det ser fett ut da. :) hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, lightsaber skal du slite litt med å lage via photoshop og så edite det inn i redigeringprogrammet.

 

Det jeg ville anbefalt er å først lage lightsaber effekten du er ute etter i adobe after effects.

 

Lightsaber effekter kan du finne på denne nettsiden: http://videocopilot.net/

 

Og for å finne tutorials for dette gjør du ved et enkelt søk på youtube.

 

Så har du nå egentlig valget mellom mange redigerings program hvor du klipper inn klippet du laget i after effects.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Beklager for "usaklig" post ang. Simen1s post, men jeg må be at jeg anbefaler ikke min verste fiende dette programmet. Jeg har brukt den fra "lego studios", Studio 8-9-10 og har erfart programmene som ustabile, kranglete, vonde å bruke på en slik måte at jeg har måtte gått tilbake til Windows Movie Make, som jeg heller vil anbefale enn Pinnacle studios.

 

 

Slik

Lenke til kommentar

Det finnes også mer dedikerte programmer som Visionlab og Hitfilm som baserer seg mest på CGI, ellers har du jo det populære og litt dyrere After Effects

Å anbefale VisionLab før After Effects er jo helt bak mål.

 

Har sett litt på Visionfilm og Hitlab. Det virker som om de benytter seg av samme fremgangsmåte som AE med samme resultat. Takk for hjelp :)

 

Velg After Effects. Det mest profesjonelle programmet med størst brukerbase. Nærmest konkurrent til AE er Nuke, hvis du vil vurdere et alternativ.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Det finnes også mer dedikerte programmer som Visionlab og Hitfilm som baserer seg mest på CGI, ellers har du jo det populære og litt dyrere After Effects

Å anbefale VisionLab før After Effects er jo helt bak mål.

 

Har sett litt på Visionfilm og Hitlab. Det virker som om de benytter seg av samme fremgangsmåte som AE med samme resultat. Takk for hjelp :)

 

Velg After Effects. Det mest profesjonelle programmet med størst brukerbase. Nærmest konkurrent til AE er Nuke, hvis du vil vurdere et alternativ.

 

Alle programmer har en egen hensikt og forskjellige mål, Hitfilm og visionlab er gode på CGI som lasereffekter og datagenerert materiale, mens after effects er mer beregnet på compositing og er dyrere. Skal du da gå over NUKE til 2950 GBP så kan du jo prøve en SMoke maskin til 800+k

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke amatører og nybegynnere flest bryr seg så veldig om prislappen. ;)

 

Hitfilm og VisionLab (som nå er det samme?) er mediokre på alt av effekter. Alt kan gjøres bedre og lettere i After Effects.

 

Du kan sammenligne Hitfilm med et point-and-shoot kamera. After Effects og Nuke er DSLR'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...