nander Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har en IBM Pentium III 450Mhz pc, hvor skjermkortet, en nVidia Riva 128ZX tok kvelden, ok ikke ville vise farger lenger. Siden jeg hadde et annet nVidia kort liggende, et Prophet II, GeForce2 MX/MX400, satt jeg det inn. Den fikk maskinen til å krasje. Jeg har siden re-installert XP, og lagt til de nyeste driverene. Resultatet er at maskinen fryser når skjermspareren, som bruker DirectX 3D. (Det er forsåvidt XP Plus, fiskene) Er det noen som vet noe om dette, og hva jeg kan gjøre for å løse det?!?! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Funker spill skikkelig? Eller skjer det samme med andre Direct 3D applikasjoner også? Hvis det kun er skjermspareren som gjør det så hadde jeg ærlig talt funnet meg en annen skjermsparer og "glemt" problemet. Det kan være en feil på den skjermspareren, det kan være en feil i driveren til skjermkortet (eller begge deler) osv. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har selv prøvd å sette inn ganske nye grafikkort (GF2 GTS og GF2 MX) i en gammel maskin (AMD 500MHz basert). Det fungerte helt fint det. Har du brukt drivere fra CDen som fulgte med det nyere skjermkortet eller har du lastet ned nye fra www.nvidia.com? Du bør også vurdere å oppdatere DirectX versjonen til 8.1 eller nyere. Ang. DirectX 9, så er det vistnok ikke så lett å avinstallere, så 8.1 er tryggest. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hadde samme problemet med et gf2 mx kort, alle dx-applikasjoner gikk plutselig sinnsykt hakkete og tregt (Det hadde funket godt før). En reformatering ordnet opp i mitt tilfelle, selv om det typisk er en driverfeil. Men når alt annet svikter, er det bare å formatere.... (The curse of Bill) Lykke til. PS: du kan jo alltids prøve å avinstallere gamle drivere tilskjermkortet, samt tune-programmer (Expert-tool, Riva-tuner etc...) og legge inn på nytt? Lenke til kommentar
nander Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har installert alt på nytt og jeg har brukt det skjermkortet i en annen maskin, med den skjermspareren, og jeg har oppdatert alt fra DirectX til drivere. Det er ikke det at jeg MÅ ha den skjermspareren, men når jeg ser at maskinen restarter pga noe, så vil jeg gjerne vite hvorfor, slik at det ikke skjer når noe kritisk kjører...... kan det være et kompatibilitets problem mellom skjermkort og hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå