y0y0y Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 hmm. hva skulle du lage? Jeg skjønte ikke helt. <blockquote><!-- [snippet navn] #START here --> <h3>[snippet Navn] </h3> <code> din kode her<br /> og hver linje må slutte med <br /> </code></blockquote> <!-- [snippet navn] #END here -->[/code Er bare en mal hvordan du kan sende inn snippets til meg.Eg jobber meg en side hvor jeg samler opp mange snippets, som skal være tilgjengelig for alle.Siden mange forumer har sin egen php tråd, der man legger ut sine små kode "snutter".Men nesten ingen sider som samler dem opp, det er det som jeg prøver og gjør... Skjønner? Skjønte nå Trenger du hosting til siden ? Jeg har server og domene vi ka ha det på i tilfelle. Siden var? Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 hmm. hva skulle du lage? Jeg skjønte ikke helt. <blockquote><!-- [snippet navn] #START here --> <h3>[snippet Navn] </h3> <code> din kode her<br /> og hver linje må slutte med <br /> </code></blockquote> <!-- [snippet navn] #END here -->[/code Er bare en mal hvordan du kan sende inn snippets til meg.Eg jobber meg en side hvor jeg samler opp mange snippets, som skal være tilgjengelig for alle.Siden mange forumer har sin egen php tråd, der man legger ut sine små kode "snutter".Men nesten ingen sider som samler dem opp, det er det som jeg prøver og gjør... Skjønner? Skjønte nå Trenger du hosting til siden ? Jeg har server og domene vi ka ha det på i tilfelle. Siden var? Har ikke en host akkurat nå, men det finnes mange gratis hoster, domene tenkte jeg først .tk domene.kan legge den ut på min side imens, så kan dere få se den http://www.gxdesign/snippets Om noen vil komme med tips til design, send meg en epost: [email protected]Test gjerne også å sende inn en kode snutt via [b]Send in your snippet[/b] Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 hmm. hva skulle du lage? Jeg skjønte ikke helt. <blockquote><!-- [snippet navn] #START here --> <h3>[snippet Navn] </h3> <code> din kode her<br /> og hver linje må slutte med <br /> </code></blockquote> <!-- [snippet navn] #END here -->[/code Er bare en mal hvordan du kan sende inn snippets til meg.Eg jobber meg en side hvor jeg samler opp mange snippets, som skal være tilgjengelig for alle.Siden mange forumer har sin egen php tråd, der man legger ut sine små kode "snutter".Men nesten ingen sider som samler dem opp, det er det som jeg prøver og gjør... Skjønner? Skjønte nå Trenger du hosting til siden ? Jeg har server og domene vi ka ha det på i tilfelle. Siden var? Har ikke en host akkurat nå, men det finnes mange gratis hoster, domene tenkte jeg først .tk domene.kan legge den ut på min side imens, så kan dere få se den http://www.gxdesign/snippets Om noen vil komme med tips til design, send meg en epost: [email protected]Test gjerne også å sende inn en kode snutt via [b]Send in your snippet[/b] Okei. Men jeg kan tilby deg og ha den på min side til jeg trenger siden selv. domene blir da www.konge.bizog da hoster jeg på min egen server evt Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Okei. Men jeg kan tilby deg og ha den på min side til jeg trenger siden selv. domene blir da www.konge.biz og da hoster jeg på min egen server evt Ok, men kan eg skal bare jobbe meg ferdig med siden først Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Okei. Men jeg kan tilby deg og ha den på min side til jeg trenger siden selv. domene blir da www.konge.biz og da hoster jeg på min egen server evt Ok, men kan eg skal bare jobbe meg ferdig med siden først Jepp Har sendt inn en alt Endret 9. august 2011 av XchangeX Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Okei. Men jeg kan tilby deg og ha den på min side til jeg trenger siden selv. domene blir da www.konge.biz og da hoster jeg på min egen server evt Ok, men kan eg skal bare jobbe meg ferdig med siden først Jepp Har sendt inn en alt du glemte vel av <br /> ?? Og eg ser at når du sente den inn, og når jeg fikk den i eposten, ble alt fucked. men trur det er bare noen innstillinger eg har i process.php (den som sender ut mailen t meg) prøv å send den inn på nytt nå Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Bare et lite tips til den submit snippet siden. $code = nl2br($_POST["code"]); Utrolig hva man finner om man leter etter det nl2br() på php.net Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Okei. Men jeg kan tilby deg og ha den på min side til jeg trenger siden selv. domene blir da www.konge.biz og da hoster jeg på min egen server evt Ok, men kan eg skal bare jobbe meg ferdig med siden først Jepp Har sendt inn en alt du glemte vel av <br /> ?? Og eg ser at når du sente den inn, og når jeg fikk den i eposten, ble alt fucked. men trur det er bare noen innstillinger eg har i process.php (den som sender ut mailen t meg) prøv å send den inn på nytt nå Okei. kunne du addet meg på Skype? Skype: dagmagnusg Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Bare et lite tips til den submit snippet siden. $code = nl2br($_POST["code"]); Utrolig hva man finner om man leter etter det nl2br() på php.net Er du å snoker i kildekodene mine!!?? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tja, hva jeg gjør og ikke gjør er det bare jeg som vet. Forøvrig kunne vel egentlig halve denne tråden vært unnagjort på PM og ikke i tråden. Forøvrig så ser jeg ikke poenget å reformatere 500 linjer med kode om jeg følte for å kaste opp en ekstremt kompleks snippet, + jeg antar at dere (dvs XchangeX og stjernegut) er relativt nye i php og ønsker å lære, og da lærer jeg gladlig bort et par tips her og der Sjekk forøvrig ut GeSHI også hvis du planlegger å lage en database av snippets. Da kan du få koden mye mer lesbar. Se eksempelet under: Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Bare et lite tips til den submit snippet siden. $code = nl2br($_POST["code"]); Utrolig hva man finner om man leter etter det nl2br() på php.net Er du å snoker i kildekodene mine!!?? Btw vet du hvordan jeg får $code til å vises som ren tekst? Når jeg bruker: if($formok){ $headers = "From: [email protected]" . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $emailbody = "<p>You have recieved a new snippet from your website.</p> <p><strong>Name: </strong> {$name} </p> <p><strong>Email Address: </strong> {$email} </p> <p><strong>Snippet Name: </strong> {$snippetName} </p> <p><strong>Code: </strong></p> <p> {$code} </p> <p>This code was sent from the IP Address: {$ipaddress} on {$date} at {$time}</p>"; mail("[email protected]","New Enquiry",$emailbody,$headers); } Så vises {$code} som html, og tar f.eks vis koden var: <?php $ip = $_SERVER[\'REMOTE_ADDR\']; $date = date(\"F j, Y\"); $time = date(\"g:i a\"); $file = fopen(\'ip_logg.txt\', \'a\', 1); $text=\"IP: {$ip} - Dato: {$date} - Tid: {$time}\\n\"; fwrite($file, $text); fclose($file); echo\" <center><b>Din IP adresse er logget<br>{$ip}</b></center>\"; ? Så kommer dette opp: Din IP adresse er logget {$ip}\"; ? Men jeg trenger at <?php $ip = $_SERVER[\'REMOTE_ADDR\']; $date = date(\"F j, Y\"); $time = date(\"g:i a\"); $file = fopen(\'ip_logg.txt\', \'a\', 1); $text=\"IP: {$ip} - Dato: {$date} - Tid: {$time}\\n\"; fwrite($file, $text); fclose($file); echo\" <center><b>Din IP adresse er logget<br>{$ip}</b></center>\"; ? skal stå der. ------- men om jeg fjerner $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; så vil det vises som: <p> <?php $ip = $_SERVER[\'REMOTE_ADDR\']; $date = date(\"F j, Y\"); $time = date(\"g:i a\"); $file = fopen(\'ip_logg.txt\', \'a\', 1); $text=\"IP: {$ip} - Dato: {$date} - Tid: {$time}\\n\"; fwrite($file, $text); fclose($file); echo\" <center><b>Din IP adresse er logget<br>{$ip}</b></center>\"; ?> </p> ------- håper du kan hjelpe Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) tja, enkleste som jeg kommer på er å bytte ut < > i $code med HTML kodene. Jeg har prøvd flere ganger nå å få diskusjon.no sin WYSIWYG editor på min side men jeg gir opp. Vent litt! Btw, les dette: http://www.w3schools...ef_entities.asp EDIT: Okay sjekk her: http://pastebin.com/3x9N4a0Y Endret 9. august 2011 av TheRealL Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 tja, enkleste som jeg kommer på er å bytte ut < > i $code med HTML kodene. Jeg har prøvd flere ganger nå å få diskusjon.no sin WYSIWYG editor på min side men jeg gir opp. Vent litt! Btw, les dette: http://www.w3schools...ef_entities.asp EDIT: Okay sjekk her: http://pastebin.com/3x9N4a0Y Men da blir d sånn <?php<br /> $ip = $_SERVER[\'REMOTE_ADDR\'];<br /> $date = date(\"F j, Y\");<br /> $time = date(\"g:i a\");<br /> $file = fopen(\'ip_logg.txt\', \'a\', 1);<br /> $text= \"IP: {$ip} - Dato: {$date} - Tid: {$time}n\";<br /> fwrite($file, $text);<br /> fclose($file);<br /> echo \"<br /> <center><b>Din IP adresse er logget<br>{$ip}</b></center>\";<br /> <br /> ?> Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Istedefor: <p>{$code}</p> bruk: <pre>{$code}</pre> Og dropp <br /> taggene http://pastebin.com/wRhxF702 Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Istedefor: <p>{$code}</p> bruk: <pre>{$code}</pre> Og dropp <br /> taggene http://pastebin.com/wRhxF702 Takk, nå funker det Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Hmm. Noen som har en Snippet som popper opp vis man går opp på en nettside? Ikke Javascript. men det skal være CSS Orker ikke lage nå ^^ Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hmm. Noen som har en Snippet som popper opp vis man går opp på en nettside? Ikke Javascript. men det skal være CSS Orker ikke lage nå ^^ Det du spør om har for det første ingenting med PHP å gjøre, for det andre tror jeg du har en obskur definasjon av CSS og Javascript. CSS er brukt for å forandre hvordan en side SER ut, Javascript for hvordan den reagerer til brukeren, men også til del åssen den ser ut. Forøvrig: http://jquery.com/demo/thickbox/ Også går du til Examples -> Inline Content og trykker på Show knappen. Så er det bare å bruke koden i Show knappen og sette det i <body onload=""> taggen. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Noen som vet om et system som nesten funker som kino bilett bestilling på nett? Jeg trenger noe sånt for påmelding til et LAN Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 * Get a key from a secret. Til feks. kryptering. Diskusjon om denne posten er splittet ut: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1369772 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå