y0y0y Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd som folk kan dele sine PHP kunnskaper. Har du laget noe kult i PHP? Del dem her ! Så andre også kan se. Endret 9. august 2011 av XchangeX Lenke til kommentar
K N Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ikke dumt. Skal lete gjennom arkivet mitt etterhvert. Har du noe kult, så tråden kan "starte"? Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Ikke dumt. Skal lete gjennom arkivet mitt etterhvert. Har du noe kult, så tråden kan "starte"? Jepp jeg og kommer til og legge ut mye kult etterverdt^^, Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Tenkte jeg skulle se imellom gamle filer nå Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Håper da alle kan dele sine PHP snipplets. så f.eks nybegynnere kan lære. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Snipplets? Men, generere et fargekart: <table align="center" width="1000"> <?php $r = 0; while($r <= 15) { echo '<tr>'; $g = 0; while($g <= 15) { echo '<tr>'; $b = 0; while($b <= 15) { $background = dechex($r) . dechex($r) . dechex($g) .dechex($g) . dechex($b) . dechex ($b); echo '<td style="background-color:#' . $background . ';" width="5%"> </td><td>#' . $background . '</td>'; $b = $b + 1; } $g = $g + 1; } $r = $r + 1; } ?> </table> 1 Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Okei x) Da endret jeg til "Dine PHP koder" Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Snipplets? Men, generere et fargekart: <table align="center" width="1000"> <?php $r = 0; while($r <= 15) { echo '<tr>'; $g = 0; while($g <= 15) { echo '<tr>'; $b = 0; while($b <= 15) { $background = dechex($r) . dechex($r) . dechex($g) .dechex($g) . dechex($b) . dechex ($b); echo '<td style="background-color:#' . $background . ';" width="5%"> </td><td>#' . $background . '</td>'; $b = $b + 1; } $g = $g + 1; } $r = $r + 1; } ?> </table> Kult. Kansje modde så fargene blir litt mer større? ikke så smått? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) <?php /** * Get a key from a secret. * What we do is create two different hashes from the secret, combine them * and pick out the number of characters we need. * We used the raw binary output of the hash function for maximum * bit strength (we have 255 chars to choose from, instead of 16). * * @param string $secret * The secret to generate a key from. * * @param integer $ks * The key size. * * @return binary * Key created from secret. */ function getKey($secret, $ks) { /* Split the secret into two parts. */ $secretSplit = floor(strlen($secret)/2); $secret1 = substr($secret, 0, $secretSplit); $secret2 = substr($secret, $secretSplit); /* Hash the two parts seperatly and return the result in raw format. */ $key1 = hash('sha256', $secret1, true); $key2 = hash('sha256', $secret2, true); /* Return the part of the key we need. */ return substr($key2.$key1, 0, $ks); } Til feks. kryptering. Endret 9. august 2011 av xqus Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Snipplets? Men, generere et fargekart: <table align="center" width="1000"> <?php $r = 0; while($r <= 15) { echo '<tr>'; $g = 0; while($g <= 15) { echo '<tr>'; $b = 0; while($b <= 15) { $background = dechex($r) . dechex($r) . dechex($g) .dechex($g) . dechex($b) . dechex ($b); echo '<td style="background-color:#' . $background . ';" width="5%"> </td><td>#' . $background . '</td>'; $b = $b + 1; } $g = $g + 1; } $r = $r + 1; } ?> </table> Kult. Kansje modde så fargene blir litt mer større? ikke så smått? Der du leser $nbsp;, er hvor bred den skal være, legg til flere $nbsp; der får å gjøre den bredere. <table align="center" width="1000"> <?php $r = 0; while($r <= 15) { echo '<tr>'; $g = 0; while($g <= 15) { echo '<tr>'; $b = 0; while($b <= 15) { $background = dechex($r) . dechex($r) . dechex($g) .dechex($g) . dechex($b) . dechex ($b); echo '<td style="background-color:#' . $background . ';" width="50%"> </td><td>#' . $background . '</td>'; $b = $b + 1; } $g = $g + 1; } $r = $r + 1; } ?> </table> Der er den litt bredere, har ikke gidda å gå dypere inn om hvordan jeg kan få ferre rader, men alle kodene. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Tøffe greier. Ser du har lagt ut koden jeg endret på, på nettsia di 1 Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Tøffe greier. Ser du har lagt ut koden jeg endret på, på nettsia di Jepp. måtte jo skjekke litt Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Tenkte jeg skulle skjekke i arkivet nå Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Random Quote; <?php $quotes [ ] = "<p>This is a quote </p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 2</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 3</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 4</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 5</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 6</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 7</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 8</p>"; $quotes [ ] = "<p>This is a quote 9</p>"; srand ((double) microtime () * 1000000); $randomquote = rand (0, count ($quotes)-1); ?> Og for å få fram den randome setning, må du bruke; <?php include ('random_quote.php'); echo "<p>" . $quotes [$randomquote] . "</p>" ?> Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Lagde noe lignene jeg og en gang i tiden Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Jobber med en liten side hvor jeg samler opp di fleste kodene her, send gjærne en kopi til [email protected] for å gjøre det lettere for meg Tenkte at dere skal bruke en mal hvis dere sender den til meg: <blockquote><!-- [snippet navn] #START here --> <h3>[snippet Navn] </h3> <code> din kode her<br /> og hver linje må slutte med <br /> </code> </blockquote> <!-- [snippet navn] #END here --> Subject burde være, SNIPPET Endret 8. august 2011 av stjernegut 1 Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) hmm. hva skulle du lage? Jeg skjønte ikke helt. Endret 9. august 2011 av XchangeX Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 hmm. hva skulle du lage? Jeg skjønte ikke helt. <blockquote><!-- [snippet navn] #START here --> <h3>[snippet Navn] </h3> <code> din kode her<br /> og hver linje må slutte med <br /> </code></blockquote> <!-- [snippet navn] #END here -->[/code Er bare en mal hvordan du kan sende inn snippets til meg.Eg jobber meg en side hvor jeg samler opp mange snippets, som skal være tilgjengelig for alle.Siden mange forumer har sin egen php tråd, der man legger ut sine små kode "snutter".Men nesten ingen sider som samler dem opp, det er det som jeg prøver og gjør... Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå