picachu Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Så av den grunn har jeg noen spm.... Utstyr: Chieftech DX Fulltover m/orginal strømforsyning Abit KT7A hovedkort AMD 1200 prosessor (med vifte og kjøleribbe fra Komplett som jeg ikke husker navnet på, i blå eske) MSI 822 gForce3 64mb 1 WD 800BB (7200rpm) 1 WD 600BB (7200rpm) i skuff Jeg vil ha stillhet...hva må jeg kjøpe... Tenkte på følgende: 1. Det settet med støydempe matter som Microplex har til Chieftech 2.pabst 80x08 3.overgang 60->80 eller ny kjøler på 80? 4.ny vifte i strømforsyningen? 5.ny vifte på hovedkortet ? Mange spørsmål, men her inne tipper jeg det er mange som har gode svar. På forhånd takk. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 jeg ble sinnsyk av PC-en min så jeg gikk på komplett og kjøpte meg lydløs vifte av typen zalman 6000 cu. er så fornøyd at du aner ikke. nå er det faktisk harddisken som bråker mest. (minst?). kjøpte også en lydløs strømforsyning av typen enermax. :=) Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 men det er kansje ikke plass til vifta i maskinen din? prosessorslotten ser ut til å være veldig nær strømforsyninga di? Lenke til kommentar
Gekko_world Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg ble også lei av støyen. Jeg er mere opptatt av å fjerne støyen enn ytelsen. Jeg vil anbefale deg å kjøpe harddisk fra Fujitsu. De er meget stillegående(se test gjennomført av Hardware.no). Papst vifter bråker lite. Har ikke prøvd Enermax sine silent vifter. Mulig at de er gode. I venn av meg har bestilt noise control kabinett, strømforsyninger og vifter fra Microplex. Skal bli spennede å høre hvor lite støy som kommer fra dette utstyret. Lenke til kommentar
Rudolph Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg vet man kan kjøre en DC-vifte på en lavere spenning enn de 12V som er gitt, men det varierer fra type til type hvor lavt man kan gå. Prøv f.eks 7V "Viftene" de refererer til på komplett.no er pr. dags dato BÅDE vifter og ribber. Nå har jeg leita og leita, men jeg finner FÅ norske forhandlere av Slot1/SECC2 kjøleribber for PIII 850 MHz, som helst bør være av kobber. Heller ikke vifte-utvalget i norge er å skryte av, de få jeg har funnet har ikke oppgitt dB lydnivå. Vet noen om gode adresser til denslags (bortsett fra microplex.no) Er det mulig å fjerne vifta (men ikke kjøleribba) på min P3 850, uten å brenne opp cpu/pcb ?? Jeg mener: kjøleribba blir jo nesten ikke lunken en gang. (Tyder det på dårlig kjøling?) Det er en Slot1(SECC/SECC2), coppermine(0,18 micron), integrert L1/L2 cache. [ Denne Melding var redigert av: Rudolph på 2002-02-12 03:40 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg fjerna vifta på en P3 733, og det funket greit, tror jeg... Jeg hadde en tempmåler på ribba,(original) og når den bikket 54 grader, så avsluttet jeg mitt eksperiment. Jeg ble nervøs. Men merk - jeg hadde ingen kabinettvifter av noe slag. Prøv deg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå